X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרי החוץ והביטחון, ראש האופוזיציה, הרמטכ"ל, ראשי קהילת המודיעין נגיד בנק ישראל, ראשי המשק והמגזר העסקי
▪  ▪  ▪

כנס הרצליה השלישי על מאזן החוסן והביטחון הלאומי של ישראל, המהווה מוקד התרחשות ודיון שנתי של צמרת מקבלי ההחלטות בישראל בתחומי מדיניות הביטחון, החוץ, הכלכלה והחשיבה המדינית, יערך בימים 2-4 בדצמבר 2002, במלון דן אכדיה בהרצליה.
כנס הרצליה יעסוק השנה בהשלכות ובהשפעות האזוריות של המערכה הבינלאומית הצפויה כנגד עירק, מדיניות ישראל בכל הקשור ליכולות בלתי קונבנציונאליות של יריבים בזירה הקרובה והרחוקה, וכן המשמעויות על ישראל של פיתוח אמצעים להשמדה המונית במדינות שונות.
הכנס יעסוק גם בגישות אלטרנטיביות ליישוב הקונפליקט הישראלי-פלשתיני, תחזיות אסטרטגיות ומגמות במזרח התיכון, יחסי הגומלין בין מצב הכלכלה והמשק לחוסן הלאומי של מדינת ישראל, ההשפעה של הסביבה התקשורתית והמשפטית הבינלאומית החדשה על ישראל, מגמות דמוגראפיות בישראל, המזה"ת ובעולם היהודי. בכנס יעלו גם נושאים נוספים וכן ממצאי קבוצות העבודה השונות.
כנס הרצליה השלישי מאורגן על-ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה, בראשות ד"ר עוזי ארד. ד"ר ארד עומד בראש כנס הרצליה.
הכנס זוכה להכרה גם מצד משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד החוץ, משרד התשתיות הלאומיות, קרן קיסריה, אוניברסיטת חיפה, הסוכנות היהודית, הוועד האמריקני-יהודי וגורמים נוספים.
לראשונה, יציגו ראשי המכון למדיניות ואסטרטגיה את "מדד החוסן הלאומי של ישראל". מדובר במדד המאגד, משקלל ומעריך בניתוח רב-תחומי את החוסן הלאומי שלנו. בכנס יוצג גם סקר דעת קהל מקיף בנושא החוסן הלאומי.
אפרים הלוי, לשעבר ראש המוסד והיום יועץ ראש הממשלה לביטחון לאומי, יסכם את הערכת המצב הלאומית בנאום מרכזי בכנס.
בכנס יוצגו מסמכי מדיניות שהוכנו במיוחד לכנס הרצליה השנתי, הכוללים בין השאר, מחקר על עתידם של אזרחי ישראל, מוכנות פיקוד העורף של ישראל, מגמות ומשמעויות דמוגרפיות והשפעתם על הקונפליקט הערבי-ישראלי, פרמטרים להתערבות בינלאומית אפשרית בקונפליקט האזורי, ותחזיות לעתיד המזרח התיכון.
בכנס יוצגו ממצאים של קבוצות עבודה שעסקו בהשפעה של האתגרים הכלכליים על החוסן הלאומי, משמעויות דירוג האשראי של ישראל על-ידי גורמי דירוג בינלאומיים, ומדיניות האנרגיה של ישראל.
בכנס זומנו לנאום האישים הבאים:
נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר האופוזיציה, שר הביטחון, שר החוץ, ראשי קהילת המודיעין הישראלית, יו"ר הסוכנות היהודית, נגיד בנק ישראל, ראשי המגזר העסקי והכלכלי, נציגות אקדמית בכירה, הרמטכ"ל, מפקד חיל האוויר, מפקד חיל הים ועוד.
בכנס ישתתפו השנה גם נציגים בכירים מארה"ב ובהם: ראשי מכוני מחקר מובילים בארה"ב, שגריר ארה"ב לשעבר, מרטין אינדיק, המתווך האמריקני לשעבר, דניס רוס, שר החוץ היווני, פאפנדראו, מנכ"ל סוכנות החלל האמריקני לשעבר, דניאל גולדין, הארולד רוד וביל שניידר ממשרד ההגנה האמריקני, מורט צוקרמן ורונאלד לאודר, ראשי ועידת הנשיאים של הקהילות היהודיות באמריקה, דיוויד הריס, מנכ"ל הוועד האמריקני-יהודי, ובכירים מהממשל האמריקני שיופיעו באמצעות הלווין מוושינגטון.
בהצגת תוכנית כנס הרצליה אמר ד"ר עוזי ארד יושב-ראש הכנס את הדברים הבאים:
"העימות המתמשך עם הרשות הפלשתינית, ההסלמה של הטרור הבינלאומי, ההמתנה לפעולה בינלאומית כנגד עירק והשינויים העולמיים המרחשים בזירה הכלכלית והפוליטית - מציבים אתגרים גדולים למערכת הביטחון הישראלית ולקביעת המדיניות האזורית של ישראל. ההתפתחויות יוצרות שינויים בזירה האסטרטגית ובמרחב האסטרטגי.
לאור שינויים אלה מתחייבת גישה גמישה לגיבוש התשובות של ישראל ואסטרטגיה מעודכנת לזירה המשתנה. הכנס מנסה להציג ראיה אינטגרטיבית של מאזן החוסן הלאומי הכולל של ישראל, תוך ניסיון להציב כלים מקצועיים לגיבוש המדיניות בתחומים השונים.
כנס הרצליה מהווה מפגש חשוב לחשיבה יוצרת והערכה של קובעי מדיניות מרכזיים בישראל, ודמויות המפתח של כלל הגורמים העוסקים בביטחון המדינה ובגיבוש חוסנה הכלכלי והחברתי. הגישה הרב-מערכתית והרב-תחומית המאפיינת את כנס הרצליה מסייעת לכל הגורמים בגיבוש המדיניות הלאומית."

תאריך:  01/12/2002   |   עודכן:  02/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
הנסיך המיליארדר מסעודיה מאיים שוב כי משקיעים מארצו יימשכו השקעות מארה"ב; פאוול אומר שהיחסים בין המדינות ממשיכים להיות טובים
רנית נחום-הלוי
על-פי הערכות, האיומים החדשים עשויים להוות אמתלה לייקור פרמיות הביטוח שמשלמות חברות תעופה בינלאומית
ניצן כהן
כלכלני מחלקת המחקר בבנק הפועלים מעריכים שהאינפלציה בשנת 2003 תסתכם ב-3.5%
ניצן כהן
חזי גוטמן, הכלכלן הראשי של הבנק, מעריך שהצמיחה השנה תהיה שלילית בשיעור של 1.5%; בנק ישראל צפוי להוריד את הריבית ב-0.3%
מירב לוי
השנה יוצגו תוכנות לניהול משרד, תקליטורי פסיקה וחקיקה, חומרה, טפסים ממוחשבים, תוכנות לחישוב מס שבח, אינטרנט ואתרים משפטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il