X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסדר זה התבקש ע"י חברות הביטוח, על רקע התקרבותו של המועד לסיום הסדר חברת הביטוח 'אבנר'
▪  ▪  ▪

הממונה על הגבלים עסקיים, דרור שטרום, אסר על איגוד חברות הביטוח, להקים תאגיד משותף שייצג את החברות בו, במשא-ומתן מול ספקי השירותים רפואיים לנפגעי תאונות דרכים: קופות החולים, בתי החולים והמדינה, כבעלת בתי חולים.
התאגיד המשותף היה מיועד לקיים בקרה משותפת של כלל חברות הביטוח, על מתן השירותים הרפואיים לנפגעי תאונות דרכים, לשם מניעת טיפולי יתר לציבור המבוטחים שהם נפגעי תאונות דרכים.
הסדר זה התבקש על-ידי חברות הביטוח, על רקע התקרבותו של המועד לסיום הסדר אבנר, שהיה משך שנים הסדר קולקטיבי של כלל חברות הביטוח בישראל. במהלך השנים, עוד לפני חקיקת חוק ביטוח בריאות ולאחריו, ניהל תאגיד משותף לכלל המבטחים - אבנר - משא-ומתן עם מדינת ישראל, קופות החולים וספקי שירותים נוספים וכן כרת הסדרים ענפיים בשם כל חברות הביטוח.
'אבנר' קיים בקרה בשם כל חברות הביטוח. כעת, עם פירוקו הצפוי של אבנר (החל מיום 1.1.2003), מבקשות חברות הביטוח לשתף פעולה ביניהן באמצעות תאגיד משותף אחר, עליו ימליץ האיגוד לחבריו המבטחים.
הממונה ציין בהחלטתו, כי פירוקו של 'אבנר' נועד להביא לתחרות בין חברות הביטוח השונות על ליבם של המבוטחים וכי למעשה, התאגיד המשותף הינו מעין תחליף לאבנר שיש בו לסכל את המטרה התחרותית של המחוקק.
הממונה החליט כאמור, לא להעניק את הפטור, בין היתר מאחר שחשש כי מתן הפטור יסכל את כוונת המחוקק לפירוק אבנר וליצירת תחרות בשוק הביטוח. הממונה הוסיף, כי הקמת התאגיד המשותף היתה מובילה להאחדת השירותים והכיסוי הביטוחי הניתן למבוטחים שכן בהקמת התאגיד המשותף ובקביעת תנאים אחידים מול ספקי שירותי הבריאות היתה כל חברת ביטוח מבטיחה כי חברות אחרות לא יתחרו בה על-ידי הצעת שירותי ביטוח טובים, יקרים ונרחבים יותר. לנגד עיני הממונה עמד החשש מהכפפת ענף ביטוח תאונות הדרכים כולו למשטר אחיד של מחיר ושירות אחידים אל מול כלל ספקי השירותים.
בסוף החלטתו ציין הממונה, כי אם יחפצו מבטחים קטנים, בעלי כושר מיקוח נחות, לחבור יחדיו כדי לנהל מו"מ משותף לעצמם - ישקול בחיוב בקשתם זו. לעומת זאת, הסדר הכולל את כל המבטחים, גדולים וקטנים, חזקים וחלשים מהווה 'יישור קו' והאחדת שירות כללית כלפי ספקים וצרכנים, תוך מניעת כל סטייה תחרותית של מי מהם ומניעת כל שונות בין מתחרים.

תאריך:  02/12/2002   |   עודכן:  02/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
המטען שהכיל 10 ק"ג חומר נפץ היה אמור להיות מופעל בשלט רחוק; החולייה נעצרה שעות אחדות לפני שילוח המחבל
גלית יצחק
חברת דרך ארץ המקימה את פרויקט כביש חוצה ישראל חתמה על עסקה בשווי של כ-20 מיליון ש"ח; המכשיר יותקן על שמשת הרכב הקדמית כאשר הרכב יחלוף ליד האנטנות יועברו נתונים של הרכב למרכז השליטה של חברה
גלית יצחק
דויד וייס ביצע מעשים מגונים בתשעה ילדים בגילאי 9 עד 16
גלית יצחק
כהן טען, כי אלוני אמרה כי אלי ישי הוא גזען ופועל על-פי חוקי נירנררג
רנית נחום-הלוי
כך עולה מדוח שהכינה ועדת החקירה הפרלמנטרית של הכנסת לפערים החברתיים בישראל; מהדוח עולה: ב-15 השנים האחרונות עלה מספר העניים פי 2.5; שני שליש מההון הפרטי בידי העשירון העליון ורק שליש בידי 90% האחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il