X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מספר משרות השכיר באותה תקופה היה 2.341 מיליון; חלה התמתנות בקצב הירידה השנתי של השכר הממוצע במחירים קבועים ועמד על 1.2% לעומת 2.5% ביולי-אוגוסט
▪  ▪  ▪

סך כל התשלומים ברוטו למשרת שכיר (ללא עובדים מיו"ש, חבל עזה, אך כולל עובדים זרים שמעבידיהם מדווחים עליהם למוסד לביטוח לאומי) הסתכמו בחודש ספטמבר 2002 ל-7,020 ש"ח בקירוב. כך מדווחת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (יום ב', 2.12.02).
מספר משרות השכיר באותה תקופה היה 2.341 מיליון. כאשר כוללים את העובדים מיו"ש וחבל עזה (המקבלים שכרם באמצעות מנהל התשלומים של שירות התעסוקה) מתקבלים נתונים דומים.
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מבוססים על עיבוד ראשוני של מדגם מדוחות המעבידים למוסד לביטוח לאומי ומקורות מינהליים אחרים.
עוד נמסר, כי בהסתמך על נתוני המגמה בחודשים אוגוסט-ספטמבר, חלה התמתנות בקצב הירידה השנתי של השכר הממוצע במחירים קבועים (ללא עובדים מיו"ש וחבל עזה) ועמד על 1.2% לעומת כ-2.5% בחודשים יולי-אוגוסט.
ניתוח נתוני מגמת ההתפתחות של משרות השכיר מלמד, כי קצב גידול השנתי בחודש ספטמבר ממשיך לעמוד על כ-1% לאחר שבמחצית הראשונה של 2002 קצב הגידול השנתי היה אפס.
ינואר-ספטמבר 2002
ה"שכר הממוצע" (במחירים קבועים) לפי ענפי כלכלה
בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2002 היה סך כל התשלומים ברוטו למשרת שכיר בחודש, במחירים קבועים (ללא עובדים מיו"ש וחבל עזה) נמוך בכ-5% לעומת התקופה המקבילה ב-2001. יש לציין, כי הירידה בשכר הממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים היתה בכל שלושת הרבעים הראשונים של שנת 2002, בהשוואה לרבעים המקבילים בשנת 2001.
ירידה גבוהה בשכר הממוצע במחירים קבועים נרשמה בענף שירותים עיסקיים וובענף ובענף הבנקאות, ביטוח, ופיננסים - ירידה של כ-8%-8.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בענף שירותי בריאות, רווחה וסעד חלה ירידה של כ-6% בשכר הממוצע, בענף המסחר חלה ירידה של כ-5.5% ובענף שירותי אירוח ואוכל (כולל בתי מלון) חלה ירידה של כ-5%.
בענף התחבורה, אחסנה ותקשורת חלה ירידה של כ-4.5%, בענף התעשיה ובענף שירותים קהילתיים, חברתיים ואישיים חלה ירידה של כ-4%.
בענף הבינוי חלה ירידה של כ-3%, בענף החקלאות ובענף המינהל הציבורי חלה ירידה של כ-2.5%.
בענף החינוך חלה ירידה של 1.5% בלבד. כאשר בוחנים את שלושת הרבעים הראשונים של 2002, נמצא כי העלייה היתה בשכר הממוצע ברבע הראשון בלבד, זאת עקב הפרשי שכר גדולים שנתנו לעובדים במערכת החינוך, ואילו ברבע השני חלה ירידה של כ-8.5% וברבע השלישי חלה ירידה של כ-2.5% כל רבע לעומת הרבע המקביל בשנה הקודמת.
משרות שכיר
עוד נממסר, כי מספר משרות השכיר (ללא עובדים מיו"ש וחבל עזה, אך כולל עובדים זרים) ירד בתשעת החודשים הראשונים של 2002 לעומת התקופה המקבילה אשתקד בכ-1%.
ירידה במספר משרות השכיר נרשמה בענף שירותי אירוח ואוכל - ירידה של כ-6%, בענף התעשיה, בענף שירותים עיסקיים ובענף הבינוי נרשמה ירידה של כ-4%, בענף החקלאות נרשמה ירידה של כ-2%. בענף התחבורה, אחסנה ותקשורת, בענף הבנקאות, ביטוח פיננסים ובענף החינוך כעמט ולא חל שינוי במספר משרות השכיר.
עלייה במספר משרות השכיר נשרמה בענף המינהל הציבורי - עלייה של 2%, בענף שירותים קהילתיים, חברתיים ואישיים נרשמה עליה של כ-3% ובענף שירותי בריאות, רווחה וסעד נרשמה עלייה של כ-6% במספר משרות השכיר.

תאריך:  02/12/2002   |   עודכן:  02/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בטקס שנערך היום הוענקו תעודות ההוקרה לערן דוד ולאילן דמרי
רנית נחום-הלוי
הפעולה: שאיבת מים מהים והפיכתם באמצעות המכונה לאדים - עננים מלאכותיים; כך דווח במגאזין "טיימס"
יואב יצחק
החשד שנחקר: האזנות סתר בניגוד לחוק, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט והטעיית בית המשפט לשם קבלת צווים להאזנות סתר; פרקליטת המדינה עדנה ארבל חיפתה על מזרחי במשך תקופה ארוכה; ח"כ מיכאל איתן: "פצצת אטום פוליטית"; ח"כ יובל שטייניץ: המשטרה התנכלה לנתניהו
רנית נחום-הלוי
ועידת מרצ אישרה שיבוץ ברונפמן למקום ה-5 וקריים למקום ה-12; 27 איש עמדו לבחירה מתוך 51 מועמדים
שי פאוזנר
בריטניה פרסמה דוח החושף 'פשעים נגד האנושות' של המשטר העירקי נגד עובדיו; העירקים טוענים כי בביקור במפעל שהואשם על-ידי טוני בלייר בפיתוח נשק ביולוגי, לא נמצאו הוכחות לעבירות; האו"ם: לפחות 12 חודשים עד להשלמת דוח הפקחים בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il