X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חשיפה: יאז'מסקי - אחד העדים המרכזיים נגד מזרחי, נחקר בקנדה (בהסכמתו) בידי חוקרי המשטרה, בחשדות שהועלו נגדו; לעומת זאת, חוקרי מח"ש נמנעים מלגבות עדותו נגד משה מזרחי; דובר משרד המשפטים: החקירה תואמה בין כל הגורמים המופקדים ובהם מנהל מח"ש
▪  ▪  ▪

ניסיון נוסף נעשה בימים אלה לטייח את החשדות החמורים ב"פרשת מזרחי". מהלך זה נעשה, בהמשך למגמת החיפוי והטיוח מצד פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, ובהמשך לסחבת שננקטה במהלך חקירתו של מזרחי - בחשדות שביצע עבירות על חוק האזנת סתר ושיבש מהלכי חקירה ומשפט.
הניסיון נעשה עתה בדרך של הימנעות מגביית עדותו של אחד העדים המרכזיים בתיק זה, סטניסלב יאז'מסקי. במסגרת זו נעשה בימים אלה ניסיון לסגור את פרשת מזרחי, בהמלצה להסתפק בהעמדתו לדין משמעתי בלבד (ולא פלילי). נודע, כי קיימת הערכה, לפיה אם יוחלט להעמידו לדין משמעתי, יפרוש מזרחי - דבר שייקטע את ההליכים, ובשורה התחתונה תימנע גם העמדתו לדין משמעתי, וכך תימנע פתיחת "תיבת פנדורה".
החשש הרווח בפרקליטות הוא, שאם יועמד מזרחי לדין בהליך פומבי, יתברר כי חלק מהמידע שנאסף נגד אישי ציבור ובכירים אחרים (לרבות נתניהו, ליברמן, שרון ואחרים), הושג תוך עבריינות סדרתית מצד גורמי אכיפת החוק. נודע לי, כי כמה ממקורביו של מזרחי טוענים עתה, כי מזרחי פעל "ברשות ובסמכות". הם מכוונים, ככל הידוע, לכמה מבכירי הפרקליטות.
נודע לי, כי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה - שמיהרו לפתוח בתחילת השנה בחקירה פלילית נגד סטניסלב יאז'מסקי (בעוד שפתיחת החקירה נגד מזרחי התעכבה), בחשד שהוציא שלא כדין מיאחב"ל מסמכים וקלטות, המעידים על עבירות לכאורה שביצע מזרחי, גבו ממנו עדות בקנדה לפני כחמישה שבועות. החקירה תואמה עם רשויות אכיפת החוק בקנדה ובהסכמת החשוד. קודם לכן עשו החוקרים מאמץ לגלות את מקום "מחבואו". ואולם, יאז'מסקי הודיע בעצמו פומבית על מקום הימצאו והזמינם לקבל את עדותו.
עדותו של יאז'מסקי נמסרה בקנדה, בתחנת המשטרה, המכונה: "משטרת הרוכבים הקנדים". יאז'מסקי מסר עדות במשך כשלושה ימים, והשיב על השאלות שנשאל. פרקליטו, עו"ד חנן גולד, מסר לי, כי יאז'מסקי הביע את הסכמתו למסור מידע חד-משמעי מפליל נגד מזרחי. ואולם, חוקרי היחידה הארצית הודיעו לו שאין הם עוסקים בכך, וכי תפקידם הוא למצות את החקירה בחשדות נגדו.
הימנעות זו נעשית בהמשך למגמה המאפיינת את התנהלות הפרקליטות בפרשה זו. יאז'מסקי פנה באמצעות בא-כוחו, עו"ד חנן גולד, אל הפרקליטות, אל המשטרה ואל היועץ המשפטי לממשלה, וגם אל מבקר המדינה, ולכולם הציע שהוא יגיע לישראל וימסור עדות מקיפה באשר למעשיו של מזרחי. לחילופין, הוא הביע הסכמתו להחקר בחו"ל. כל זאת בכפוף לכך שיובטח מעמדו כעד מדינה נגד מזרחי. ואולם, גורמי אכיפת החוק בישראל נמנעים, עד עתה, משמיעת דבריו ומקבלת ראיות ממנו, נגד מזרחי, שיאפשרו מיצוי הדין נגדו והעמדתו לדין פלילי.
יודגש, כי על-אף הניסיון להימנע מקבלת מידע נוסף, ישנן עתה בידי חוקרי מח"ש ראיות מספיקות להגשת כתב אישום נגד מזרחי. חלק ניכר מהם חשפנו כאן באתר ובעיתון מעריב.
דובר משרד המשפטים מסר בתגובה: "החקירה תואמה בין כל הגורמים המופקדים, ובכלל זה על-דעת מנהל מח"ש. מעבר לכך, לא נוכל בשלב זה להתייחס".

תאריך:  03/12/2002   |   עודכן:  03/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
במסגרת המבצע יוצעו ללקוחות סלקום פיצות משפחתיות במחיר מיוחד: 49.90 + 50 סגולים; הקמפיין יכלול שלטי חוצות, פליירםי ומודעות בעיתוני פנאי ומקומונים
מירב לוי
כך מדווח העיתון הקנייתי Daily Nation; העיתון מדווח כי לרשויות בקניה היו ידיעות על כוונות לבצע מתקפת טרור שמונה חודשים לפני הפיגוע
הדר פרבר
חשש מפיצול בעירק, כתוצאה מסיום כהונתו של סדאם חוסיין, והצהרה על מדינה נפרדת ועצמאות הכורדים
הדר פרבר
הטייס הבחין בבעיה וכיבה את המנוע הבעייתי; הטיסה נחתה בשלום וללא נפגעים
גלית יצחק
מנכ"ל סולל בונה אמר כי סולל בונה נמצאת במשא-ומתן בשלבים מתקדמים לקבלת עבודות נוספות בהיקף כספי של כ-400 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il