X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רנ"ר ניגררת למאבק בעומס היתר של המשאיות
▪  ▪  ▪

רשות הנמלים והרכבות ומשרד התחבורה החליטו, כי שוטרים יוצבו בנמלי אשדוד וחיפה, בנסיון להלחם בתופעת עומס היתר של משאיות.
עלות העסקת השוטרים שבשכר תחולק בין רשות הנמלים ומשרד התחבורה, אף שלא הוכח כי הנושא מצדיק מימון ממשלתי.
מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות, עמוס רון, מסר כי הוחלט לצאת ביוזמה זו ולשאת בעלויות השוטרים, משום שהרנ"ר מודעת לחומרת הבעיה והיא בעד בטיחות מרבית למשאיות התובלה. "כל משאית הנעה בעומס יתר, מהווה סכנת מוות," הצהיר רון, בהצטרפו בכך למאבק שהחל למעשה על רקע שיקולים עיסקיים.
רשות הנמלים והרכבות השקיעה למעלה מ-20 מיליון שקלים בתגבור אמצעי השקילה בנמלים ובשנת 2002 נשקלו כ-32,000 משאיות בחודש בנמלי אשדוד וחיפה.
הרשות רואה לדבריה חשיבות עליונה לשקילתן של המשאיות בטרם צאתן את הנמלים, תוך מגמה למזער את תנועת המשאיות הנושאות עומס יתר בכבישים.
רון הדגיש, כי הוחלט להציב שוטרים בנמלים משום שהם הגורם הבלעדי שיכול לאכוף את החוק, לדרוש מהנהגים להישקל ולרשום דוחות ולמנוע עומס יתר.
בכך מצטרפת הרנ"ר למאבק שהוחל מסיבות עיסקיות על-ידי איגוד המובילים, איגוד בעלי המשאיות בישראל.
האיגוד ביקש לסייע בפרנסת הענף הנמצא במשבר כבד, ולפיכך העלה לדיון ציבורי את הפיקוח על עומס היתר במשאיות.
באחרונה הוברר, כי נהגי המשאיות אינם מודעים פעמים רבות למישקל העודף המועמס עליהם, והם נופלים קרבן לתאבת הבצע של בעלי חברות ההובלה.
הנושא עלה בדיונים שנערכו בקרב קציני הבטיחות של חברות ההובלה, הגורמים לתרעומת רבה בקרב איגוד המובילים.
האיגוד מבקש לבטל את תפקיד קיצני הבטיחות, ואף את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המפעיל את קציני הבטיחות.
הטיפול בנושא התובלה היבשתית סבוך אף יותר, כי ועדת סגיס, אשר מונתה על-ידי שר התחבורה הקודם אפרים סנה הורתה לחקור את הענף לעומקו, לא טרחה כלל לזמן לישיבותיה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שבמשרד התחבורה.

תאריך:  03/12/2002   |   עודכן:  04/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הודעת טורקיה באה זמן קצר לאחר שהובטח לה סיוע כלכלי; מדובר בסיוע ראשוני בסך 700-800 מיליון דולר ויגיע למיליארדים
ניצן כהן
ספקית שירותי האינטרנט הגדולה בעולם צופה ירידה של 50% בהכנסות מפרסום בשנה הבאה וירידה של 15% ברווחים
רנית נחום-הלוי
דירקטוריון חברת החשמל אישר בסוף השבוע תקציב זה; התקציב משקף את הגידול בביקוש לחשמל אשר יגיע לשיא של 9000 מגוואט ביולי-אוגוסט
ניצן כהן
בבנק מעניקים מענק של 1% למעבירים קופת גמל קיימת לקופה שבניהולו
רנית נחום-הלוי
אנשים פרטיים ומשפחות השקיעו 2 מיליארד דולר באגרות חוב מקומיות וזרות ובסחר מניות בשוק הבינלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il