X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבדיקה מתמקדת בפעולות שבוצעו על-ידי צבי צויבל, יועצו הבכיר של השופט (בדימ.) צבי טל העומד בראש הוועדה; שר המשפטים כפה באחרונה על השופט צבי טל למנות בחזרה מבקר לוועדה; משה גביש התפטר לאחר שמאס באי הסדרים בעבודת הוועדה
▪  ▪  ▪
 קישורים
  צבי טל, תיק אישי

משרד מבקר המדינה בודק בימים אלה חשד למעשים בלתי כשרים בוועדת העזבונות, בראשה עומד שופט בית המשפט העליון (בדימ.) צבי טל.
החשד מופנה, בין היתר, כנגד השופט טל עצמו וכנגד עוזרו הבכיר צבי צויבל. השופט טל מכחיש בתגובה, מכל וכל, כל חשד המועלה נגדו. כך גם צבי צויבל, יועצו הבכיר.
הבדיקה החלה לפני כחודשיים בהוראת המבקר שופט בית המשפט העליון (בדימ.) אליעזר גולדברג, באופן דיסקרטי וממודר. עובדי משרד מבקר המדינה כבר ביקרו כמה פעמים במשרדי ועדת העזבונות בתל אביב, נטלו מסמכים שונים מהמקום ותיחקרו כמה מהאישים הקשורים בפרשה.
השופט טל אינו שותף בבדיקה, ועד עתה הוא התבקש רשמית להשיב רק על חלק קטן מהטענות שהועלו נגד הוועדה בכלל ונגדו בפרט. עדותו של השופט טל תידרש מאוחר יותר על-ידי משרד המבקר.
מבקר המדינה מתמקד, בין היתר, בפעולות ו/או החלטות בהן היה מעורב צבי צויבל, יועצו של צבי טל בוועדת העזבונות. על-פי החשד, תימרן צויבל (מנהל ישיבת כפר הרא"ה) את עבודת הוועדה, כך שבפועל הועברו כספים לעמותות בהן קשורים על-פי החשד מקורבים, הוא עצמו ואף השופט צבי טל. המבקרים בודקים עתה, באיזו מידה, אם בכלל, מעורב השופט טל באותן החלטות.
נודע, כי הבדיקה מתמקדת בהעברות כספים על-ידי ועדת העזבונות, לעמותות שונות המזוהות עם המפד"ל, בהן קבוצת העמותות של בני עקיבא. אחת מהן היא עמותת כפר הרא"ה. על-פי החשד, עמותות אלו קיבלו הקצבות בסכומים מצרפיים של מאות אלפי ש"ח באופן בלתי ראוי ובלתי תקין לכאורה. על כך אמר צבי טל, כי הוא וצויבל הקפידו לצאת מחדר הישיבות בכל פעם שנדונה הקצבה הנוגעת לעמותה ו/או לגורם אליו הם קשורים.
עוד נודע, כי על רקע המידע הזה כפה שר המשפטים מאיר שטרית באחרונה על ועדת העזבונות לקבל בחזרה את רו"ח שלמה בן-עמרה, כדי שימשיך לערוך ביקורת על עבודות הוועדה. השופט טל הפסיק את עבודתו של בן-עמרה, בנימוק כי עבודתו אינה נחוצה.
על רקע ההתרחשויות הבלתי תקינות לכאורה בוועדה, התפטר בשבוע שעבר משה גביש - נציב מס הכנסה לשעבר - מחברותו בוועדה. משה גביש נחשב לאחד האישים המקצועיים בוועדה, והוא התפטר לאחר שמאס באי הסדרים בוועדה. בשלב זה לא ברור האם גביש נימק, אם בכלל, את התפטרותו.
השופט צבי טל אישר בתגובה, כי מבקר המדינה אכן מקיים בדיקה. הוא ציין, כי התלונות הוגשו על-ידי רו"ח שלמה בן-עמרה, וזאת לאחר שהוא (צבי טל) לא חידש את החוזה של בן-עמרה עם ועדת העזבונות. "כל מה שהוא עשה בוועדה זה לעשות פעולת חיסור פשוטה. לוועדה אין הכנסות. מה שהוא עשה - הוא שלח נער, שכל תפקידו היה להחסיר את סכומי הכספים המאושרים, מהיתרה הכוללת. על זה הוא קיבל יותר מ-200 אלף ש"ח לשנה. בן-עמרה הוא מינוי פוליטי של השר צחי הנגבי. אני הגעתי למסקנה שאין צורך ברואה חשבון קבוע לוועדה. מה שצריך זה רואי חשבון שיעשו ביקורת על השימוש שעושים מקבלי ההקצבות. ביקשתי ממשרד המשפטים לעשות מכרז".
השופט טל אמר עוד, כי הוא הודיע שאין צורך במינוי: "השר הנוכחי (מאיר שטרית, י.י.] חידש את המינוי שלו, בניגוד לדעתי, שלא לצורך. אני מחכה לראות מה נעשה כאן".
השופט טל אמר עוד, כי "אדון בן-עמרה הגיש תלונות לפני יותר משנה. אני לא יודע על מה הוא התלונן. לפני כמה חודשים ביקש היועץ המשפטי של משרד המשפטים, שלמה שחר, את תגובתי לטענה כאילו שבגלל שהוא התלונן נגדי - לכן אני ביקשתי לא לחדש את החוזה עמו. המציאות הפוכה: אז באה תלונה כזו מאחורי הגב. נשאלתי: למה לא חידשת את החוזה, למה לא נותנים לו להשתתף בישיבות הוועדה, ובעוד איזה עניין".
טל ציין, כי הוא לא יודע על עניינים אחרים. כשהמבקר יסיים את עבודתו, הוא יפנה אלי ואני אתן תשובות, אמר.
צבי צויבל אמר בתגובה, כי כל הבדיקה - בטעות יסודה. הוא טען, כי החשד עלה לאחר שהוחלט להעביר מיליון ש"ח לעמותה שבה רשום אדם בשם דיוויד צביבל. זה מקור הטעות, לדבריו, לאחר שעלה חשד "שאותו דיוויד צביבל הוא אני", אמר. "הכל טעות", אמר. "עירבבו את שמי, עם אדם שקוראים לו דיוויד צביבל".
גירסתו של צויבל מתייחסת לעמותה אחת. אולם כאמור, המבקר בודק שורה של עניינים ועמותות - ולא עניין אחד כפי שמכוון צויבל.

תאריך:  17/06/2001   |   עודכן:  15/09/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הוועדה קיבלה את הצעות השב"כ לערוך שינויים בתקנון החברה שיבטיחו את האינטרסים של המדינה גם לאחר המכירה
מירב לוי
ההצעה הועלתה על-ידי השר צחי הנגבי. במהלך הדיון בכנסת הציג השר נותנים המעידים כי רק %5 מפעילותה של ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת עוסקים בנושאי איכות הסביבה.
יואב יצחק
כ-%85 ממכירותיה של טבע - ליצוא; בשנת 2000 מכרה מהמוצר המקורי ב-214 מיליון דולר
יואב יצחק
העימות - על אופן מימוש מדיניות הממשלה ויישום מסמך טנט; לא מוכן לקבל תכתיב "בעד מה אני ונגד מי אני";
שרון מנע פגישה של פרס עם ערפאת בתיווכו של מזכ"ל האו"ם; עוזי דיין: הפלשתינים משתמשים באלימות וטרור כדי להשיג יעדים אסטרטגיים; ראש השב"כ: חלה ירידה באלימות
מירב לוי
- הודעה מטעם כלל ביטוח;
משיקה את החבילה מתוך הערכה לפיה תעשיית ההייטק תהווה תחום כלכלי בעל פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר במשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il