X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כתבה אשר התפרסמה בעיתון פנימי של הליכוד בעילום שם, חושפת כי השר הנגבי מינה למעלה מ-80 חברי ליכוד למשרד לאיכות הסביבה אשר בראשותו; התנועה למען איכות השלטון: זהו שוחד בחירות
▪  ▪  ▪

האם מנהל השר צחי הנגבי תעמולת בחירות אסורה? האם עשה כ-80 מינויים פוליטיים מקרב חברי מפלגת הליכוד, באופן הנוגד את החוק? על כך יאלצו הנגבי והליכוד להשיב עד יום א' (8.12.02), וזאת לפי החלטת השופט מישאל חשין.
התנועה למען איכות השלטון הגישה (יום ד', 4.12.02) ליו"ר וועדת הבחירות המרכזית, השופט מישאל חשין, בקשה להוציא צווי מניעה נגד השר צחי הנגבי, ונגד סיעת הליכוד, שיורו להם לחדול מהפצת תעמולת בחירות אסורה.
התנועה הגישה את התלונה, בעקבות פרסום בעיתון פנימי של הליכוד הנקרא - "מרכז העניינים", אשר טוען, כי השר הנגבי מינה למעלה מ-80 חברי ליכוד למשרד לאיכות הסביבה אשר בראשותו.
בפרסום, הנושא את הכותרת: "חשיפה: השר צחי הנגבי מחזיק בשיא לאומי במינוי חברי ליכוד", מפואר השר הנגבי על ריבוי המינויים של חברי ליכוד וחברי מרכז ליכוד לתפקידים במסגרת המשרד לאיכות הסביבה.
מהפרסום עולה, כי אם יעלה הליכוד לשלטון לאחר הבחירות הקרובות, יפעל הנגבי למינוי חברי ליכוד וחברי מרכז ליכוד לתפקידים בשירות המדינה ובגופים ממשלתיים. על הכתבה בעיתון לא חתום אף אחד. ממערכת העיתון, לא נמסר מקור הכתבה.
"הבטחה מעין זו מהווה עברה על סעיף 8 לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) התשי"ט-1959, והיא אף בגדר שוחד בחירות", כך אומרים בתנועה למען איכות השלטון.
למעלה מ-80 שמות של חברי מרכז וחברי תנועת הליכוד מפורטים בגוף הטקסט, בציון מקום מגוריהם, לפי מספר קטגוריות: "חברי המרכז והתנועה בלשכת השר הנגבי, חברי המרכז והתנועה בתפקידים ביצועיים במשרד, וכן חברי מרכז שמונו לתפקיד ראשי חברות המשרד: יו"ר רשות נחל הירקון, יו"ר רשות נחל הקישון".
התנועה ציינה בתלונתה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חשין, כי התמונה המצטיירת מדבר התעמולה, לבד מעצם היותה תעמולת בחירות אסורה ומסוכנת, היא אף פגיעה ביכולתם של מועמדים ראויים, שהשר אינו חפץ ביקרם, להיקלט בשירות הציבור ביחידות הכפופות לשר, וזאת כתוצאה מאפלייתם לרעה ביחס למי "שתרמו בעבר תרומה חשובה לתנועה", לדעת השר.
התנועה פנתה (ביום ב', 2.12.02) במכתב לשר צחי הנגבי, על-מנת לברר את התייחסותו לדבר התעמולה. התנועה ציינה, כי קידום מועמדים על בסיס מפלגתי פוגע בחובתו של השר להבטיח כי ייבחרו האנשים המתאימים ביותר לתפקיד מבין מאגר המועמדים האפשריים.
התנועה ציינה בתלונתה, כי המשך התופעה של הבטחות למינוי חברי מפלגה בתעמולת בחירות, הינה בגדר "פגיעה מהותית בטוהר הליך הבחירות", ומהווה שוחד בחירות.
בכתבה מצוטט הנגבי, העונה ל"האשמות" נגדו: "מודה באשמה. כל אימת שיכולתי להציע למישהו מחברינו תפקיד שהולם את כישוריו - ביקשתי שיגיש מועמדות לתפקיד. הליכוד לא יכול להטיף למדיניות מסויימת, וכאשר צריך ליישם אותה בפועל לא להיות מסוגל להשפיע... חשוב שחברי התנועה יטלו אחריות ויהיו שותפים מרכזיים בניהול המדינה, כמובן על בסיס התאמתם לתפקיד... אני גאה בכל אחד ואחת מן האנשים שמונו ואשר הביאו לכולנו גאווה גדולה".
יו"ר מרצ, יוסי שריד, פנה אל היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בבקשה לחקור האם אכן מינה השר הנגבי למעלה מ-80 חברי ליכוד לתפקידים במשרדו.
במכתבו אל היועץ המשפטי, אומר ח"כ שריד: "שמעתי שאתה חוקר האם באמת משלמים כספים לבוחרים בפריימריז של הליכוד והעבודה. התשלומים האלה, מגונים ככל שיהיו, הם כאין וכאפס לעומת מינויים פוליטיים שעולים לקופה הציבורית ביוקר ומשחיתים את השירות הממלכתי כולו".
שריד ממשיך וכותב: "מעניין לבדוק איך למרות כל הוועדות הבודקות והפיקוח על טיב המיונים בשירות הממשלתי, בכל זאת מצליחים שרים לשים ללעג את כל השומרים והמפקחים ולעשות בתוך משרדיהם כבמצודת זאב".
השופט חשין, אליו הוגשה גם כן התלונה, הורה למשיבים להשיב עד יום א' על בקשת התנועה למען איכות השלטון.

תאריך:  04/12/2002   |   עודכן:  03/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מני מזוז / Meni Mazuz
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
עלות הפרויקט כ-50 מיליון ש"ח והוא ישפר את איכות החשמל ואמינותו לאזור אדומים ולצפון ירושלים
ענבל אביב
חמישה מסוקי קרב של צה"ל ירו ארבעה טילים לעבר משרד של הרשות הפלשתינית בעזה; על-פי הדיווח מוסטאפה סבאח, בכיר בגדודי ההתנגדות העממית נהרג וחמישה נפצעו
גלית יצחק
זוייפו מאות תעודות זהות שסייעו למחבלים לחדור לתחום ישראל; המשטרה עצרה חשוד אשר הודה כי שיתף פעולה
שי פאוזנר
מבקשת לגייס 45 מיליון ש"ח בהנפקת אג"ח לשוק המוסדי; זכתה לדירוג AA ממעלות; זכתה במכרז של כ-100 מיליון שקל, לניהול צי הרכב של קבוצת פישמן
הדר פרבר
השב"כ שיתף בעניין פעולה עם היחידה לחקירות בינלאומיות במשטרה; הוא בעל אזרחות אמריקנית וחשוד בהעברת כספים לארגוני טרור הקשורים לאל-קאעידה, בהם החמאס; בקניה נעצר חשוד שמכר למחבלים את הרכב ששימש לביצוע הפיגוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il