X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פניית מנכ"ל משרד התחבורה לראש הממשלה, אריאל שרון
▪  ▪  ▪

מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון יגיש בימים הקרובים לראש הממשלה, אריאל שרון ולשרי האוצר והפנים, בקשה להכריז על התוכנית להקמת מערכת כבישי כניסה לירושלים ממערב לעיר כפרויקט בעל חשיבות לאומית.
תוכנית כבישי הכניסה לבירה, המכונה פרויקט שערי העיר, כוללת הקמת מספר כבישים עורקיים במערב ירושלים וכן כבישי גישה מהירים, שחלקם נמצא כיום בהקמה או בהליך תכנוני. כבישים אלה יאפשרו גישה מהירה ונוחה מהשפלה לירושלים, כולל חיבור של שכונות קיימות ומתוכננות באיזור מערב העיר. עלות הקמת מערך הכבישים לירושלים נאמדת בכ-2.4 מליארד שקל. עבודות ההקמה וסלילת הכבישים יתפרסו על פני 10 שנים.
מערכת הכבישים המערבית כוללת בין השאר את כביש מספר 9, שיחבר את כביש ירושלים-תל אביב, באזור מוצא, לשכונותיה הצפוניות של ירושלים. כביש זה נמצא כיום בעבודות ויושלם בתוך כשנתיים. כביש מספר 39 המתוכנן להתחבר מכביש חוצה ישראל לירושלים, דרך בית שמש. כביש מספר 16 שישמש ככניסה חדשה ממחלף מוצא למרכז העיר ולאזור התעשיה בגבעת שאול וכן כביש הטבעת המערבי, שהוא חלק ממערכת כבישים המתוכננת סביב ירושלים.
מנכ"ל משרד התחבורה ציין, כי הטופוגרפיה של ירושלים וסביבתה מגבילה ומייקרת מאוד כל פתרון לקשר תחבורתי עם ריכוזי אוכלוסיה בכלל ולמרכז הארץ בפרט. כתוצאה מכך הקשר התחבורתי של ירושלים עם מרכז הארץ מסתמך באופן כמעט בלעדי על כביש מספר 1 ובמידה פחותה על כביש מספר 443.
לדברי בן-ציון כבישים אלה מהווים תשתית כלכלית חשובה לפיתוח שכונותיה המערביות של ירושלים, הן בהיצע גדול של קרקע למגורים שהיא מציעה בגבולות ירושלים והן במקורות תעסוקה שהיא יוצרת, באמצעות הגדלת הנגישות לאיזור מערב ירושלים.
ממשרד התחבורה נמסר, כי סלילת מערך הכבישים של שערי מערב ירושלים צפוייה להפחית משמעותית את הלחץ בצירי התנועה הראשיים של העיר. בצירים הפנימיים תהיה לכך השלכה מעשית על נגישותם התחבורתית של אזורי העיר השונים לבאים לבירה ממערב ומדרום וכן על אפשרויות פיתוח התעסוקה והמגורים בעיר.

תאריך:  05/12/2002   |   עודכן:  05/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
תדמיתה של ארה"ב יורדת בעיקר במדינות המזה"ת ובמקומות בהם יש ריכוז מוסלמים; נגד ארה"ב: ירדן - 75%, מצרים - 69%; גם בקנדה, בריטניה וגרמניה יורדת הפופולריות של ארה"ב
שי פאוזנר
במהלך הקמפיין מפרסמים שיאזינו לתחנה יזכו בזמן אויר לפרסום
גלית יצחק ומירב לוי
הרב הלל נרצח בדרכו לקבר יוסף לאחר ששמע כי פלשתינים השתלטו על הקבר; ההתרעות כוונו בעיקר לאזור השרון הצפוני; בירושלים נעצר פלשתיני החשוד בתכנון פיגוע
שי פאוזנר
תובע 7.5 מיליון שקל וטוען כי התביעות של חברת הביטוח הדר נגד הקיבוצים, נועדה להאשים את הקיבוצים במעשי מנהלי לה-נסיונל שכבר נתפסו
Nfc
לפי הדיווח במעריב: בכל זמן ששרת גינוסר את רה"מ לשעבר ברק, רבין ואחרים, היה חשוף לחומרים סודיים ובה בעת ניהל עסקיו והרוויח הון עצום מהרשות; עזרד לב, איש עסקים שפעל בשיתוף עם גינוסר החליט חושף בפני מעריב את הדברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il