X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועידה מיסודה של גלובס; מתקיימת בסימן מעורבות המיגזר העסקי בבעיות החברה הישראלית; בין המשתתפים, ראש הממשלה, שר האוצר, הנגיד לשעבר, יעקב פרנקל ונגיד הבנק המרכזי של ארגנטינה לשעבר, מריו בלג'ר
▪  ▪  ▪

ועידת העסקים של העיתון גלובס נפתחה (מוצאי שבת, 7.12.02) בתל אביב. פתיחתה לוותה בהפגנה של ארגונים חברתיים שונים, בה נקראו ראשי המשק והמדינה לפעול מיידית למציאת פתרונות למצב הכלכלי החומר בו שרוייה ישראל.
מדובר בהפגנה רחבת היקף של כ-2000 איש, הכוללת עשרות קבוצות של תנועות נוער, נציגים של מפלגת עם אחד, מפלגת מרצ, נציגים של הקשת הדמוקרטית המזרחית, של מפלגת עלה-ירוק, ועוד. המפגיני קראו לראשי המשק להפסיק לעסוק ברווחים פרטיים ולפנות לפעילות למען הציבור החלש.
באופן לא מפתיע תתקיים הוועידה במשך שלושה ימים, בסימן מעורבות המיגזר העסקי בבעיות החברה הישראלית. המקום בו היא מתקיימת, שגם בו אין הפתעה - אחד מהמעוזים הבולטים של עולם העסקים והעשירון העליון - מלון דייויד איטרקונטיננטל בתל אביב. בוועידה ישתתפו בכירי המשק והכלכלה בישראל ומקבלי החלטות במשק, ונציגים בכירים מעולם העסקים הבינלאומי והתקשורת.
המפגינים נשאו שלטים עליהם כתובות, כמו: "הון ופוליטיקה – פשע מאורגן", "תנו לעבוד בכבוד", ו"לחלק מחדש את משאבי המדינה". בהפגנה נאמו נציגים של רוב המפלגות והתנועות החברתיות תחת הסיסמאות "להתראות בעולם השלישי" ו"רווחה לפני רווחים".
בין המותקפים הבולטים על-ידי נואמים – יו"ר יצרנית התרופות, טבע, אלי הורביץ, שנאם בפתיחת הוועידה, המואשם כמי שהמדינה סייעה לו להקים מפעלים ועתה דואג לרווחיו במקום לדאוג לעובדים.
כוחות גדולים של מאבטחים ומשטרה מקיפים את המפגינים שעל הכביש, מול המלון ושמורים שלא יפרצו למקום.
באירוע הפתיחה הופיע רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב - המארחת את הוועידה. אחריו נאם יו"ר המועצה לביטחון לאומי (ראש המוסד עד לאחרונה), אפרים הלוי. את טקס הפתיחה של הוועידה במוצ"ש נעלה כאמור, הופעה ציבורית ראשנה מזה זמן, של יו"ר דירקטוריון חברת טבע ומנכ"לה לשעבר, אלי הורוביץ.
בין משתתפי הוועידה הבולטים ניתן לציין גם את ראש הממשלה, אריאל שרון ושר האוצר, סילבן שלום, שיגיעו רק ליום האחרון (ב') לאחר השלמת ספירת הקולת בפריימריס בליכוד. לצידם יופיעו, נגיד בנק ישראל לשעבר, המכהן כיום בתפקיד בכיר בבית ההשקעות מריל-לינץ', יעקב פרנקל, יו"ר אפריקה ישראל, לב לבייב, מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, נגיד הבנק המרכזי של ארגנטינה לשעבר, מריו בלג'ר ובכירים רבים נוספים במשק ומוסדות הכלכלה הישראלית.
הוועידה צפויה לעסוק בעיקר בפתרונות למיתון העמוק במשק, בכלים לריסון האינפלציה, לצד ויכוחים סביב המדיניות המוניטרית שנוקט בנק ישראל בתחום הריבית. עוד צפויים דיונים על החלטות הממשלה בתחומי ההפרטה, התשתיות, העבודה, ההשקעות הזרות וניסיון לחפש פתרון למשבר בעמוק בתעשיית ההיי-טק החבוטה.
חשיבותה של הוועידה, איננה במה שיאמר בה, כמו במה שיולידו אמירות אלה ברמה הלאומית. חלק לא מבוטל מהאישים שיופיעו בה, אינם אישי ציבור הנוהגים להופיע בפני קהל פתוח וכלי התקשורת, ובכל זאת השפעת על חיי היום-יום הכלכלי של כולנו היא עצומה. אין זה מקרי שהעיתון גלובס, המפיק את הוועידה, בחר כמוטיב המוביל את פרסומה את האמירה, כי דברים שיאמרו בה, צפויים לשמש את המחוקקים בכנסת ואת הממשלה - בשנה ואולי גם בשנים הבאות.

תאריך:  07/12/2002   |   עודכן:  08/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ההחלטה נפלה לאחר שקודם לכן אמר קאנצלר שרדר, כי מדובר בכלי רכב צבאי להגנה מפני נשק גרעיני, כימי וביולוגי; גרמניה תמכור שתי סוללות פטריוט לישראל
יואב יצחק
הדוח מחזיק כ-13 אלף עמודים; טוענת כי תוכנית לפיתוח גרעיני נעשית לצרכים אזרחיים; ממשל הנשיא בוש דוחה את גירסת עירק
יואב יצחק
חגורת הנפץ במשקל 15 ק"ג; נלכד סמוך לטולכרם בזכות התרעה חמה
ניצן כהן
התפטרות השניים תכנס לתוקף בשבועות הקרובים; בכיר בבית הלבן: התפטרות היועץ תואמה עם השר
ניצן כהן
האנליסטים במחלקת המחקר של הבנק מעלים את מחיר היעד של מניה מ-22 דולר ל-24.5 דולר לטווח של שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il