X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את ההצעה העלה יו"ר ועדת החוקה חוקה ומשפט ח"כ אופיר פינס; הנשיא קצב אמר: לא אתן לעולם חנינה לרוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין (ז"ל)
▪  ▪  ▪

נשיא המדינה השתתף היום (יום ג', 19.6.01) בכנסת בדיון מיוחד בוועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת בנוגע לחנינות. בדיון השתתפו חברי הכנסת אופיר פינס (יו"ר הוועדה), מודי זנדברג, אליעזר כהן, ענת מאור, נואף מאסלחה, שאול יהלום, קולט אביטל, טלב אלסאנע, מרינה סולודקין ויצחק סבן.
הנשיא סקר בפני הוועדה את תהליך החנינה ואת השיקולים המנחים אותו בנושא: מניעים הומניטריים ואנושיים, תוך התחשבות בחוות דעת של גורמים בפרקליטות, במשטרה, חוות דעת סוציאליות וכיו"ב.
כידוע, הנשיא מקבל את החלטתו לאחר עיון בחוות הדעת של שר המשפטים והצוות המקצועי במשרד המשפטים. סמכות החנינה לא נועדה לבוא כערכאת ערעור על בית המשפט, כי אם דרך לטיפול במקרים חריגים. לדעת הנשיא, גם אסיר הנשפט למאסר עולם זקוק לתקווה כלשהי.
במהלך הדיון נשאל הנשיא לגבי עמדתו בנוגע למקרים של העדר הסכמה בין הנשיא לשר. לדעת הנשיא, במקרה כזה, על השר לקבל את המלצתו של הנשיא, אם כי מדובר במקרים ספורים בלבד.
חבר הכנסת אופיר פינס אמר בדיון, כי בכוונתו להעלות על הכתב את הקריטריונים שממילא מתקיימים היום על-ידי הנשיא בעת קבלת ההחלטה. הצעת החוק שלו תחייב את הנשיא להתחשב בפרמטרים דומים לאלו המנחים את ועדת השחרורים.
הנשיא ואופיר פינס הסכימו, כי ראוי שהשיקולים בחנינה יהיו שקופים וברורים לציבור, וזאת מבלי לפגוע בצינעת הפרט, כולל פירסום שמות הזכאים לחנינה. יחד עם זאת, התנגד הנשיא לקביעת קריטריונים שיחייבו את מוסד הנשיא. הנשיא קצב אמר, כי יש לשמור על עצמאות הנשיא ולהשאיר זאת לשיקול דעתו הבלעדי.
בדיון הובהר לוועדה כי התקופה עד לקבלת חנינה נמשכת בממוצע כשנה, מתוכה כתשעה חודשים במשרד המשפטים וכשלושה בבית הנשיא.
בדיון אמר הנשיא, כי אין בכוונתו לחון לעולם את רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין (ז"ל), יגאל אמיר, וכי הוא מקווה שגם הנשיא שלאחריו לא ידון כלל בבקשה כזו אם תהיה. גם חנינתו של ג'ון פולארד עלתה לדיון, אך הנשיא אמר כי לצערו לא עלה בידו לקדם את הנושא.

תאריך:  19/06/2001   |   עודכן:  19/06/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
השר ראובן ריבלין התייחס לפקידים, "שפקידותם אומנותם", אשר איבדו קשר למציאות הכלכלית, לעולם הדינמי, המהיר, הגלובלי... ואשר סבורים כנראה, כי העולם ימתין להם, עד שיגבשו המלצות, ימציאו חוות דעת מלומדות, ויגישו מסקנותיהם על כל עניין שעל הפרק.
גיל איל
גיל איל
יואב יצחק
מידע שהובא בפני משתתפי המטבחון מגלה: ערפאת התיר לגורמי הטרור הפלשתיניים להמשיך בפיגועים בהתנחלויות; המטבחון החליט על "הערכה מחדש";
ההצעות יובאו מחר להכרעת הקבינט המדיני-ביטחוני
גיל איל
קרל וכנר, יו"ר החברה הבינלאומית המתמחה במתן פיתרונות ניהוליים לחברות במצבי שינוי, מעריך כי משקיעים פוטנציאלים יפנו להשקעות באירופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il