X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכיר בהנהגת חיזבאללה מביע אופטימיות באשר לסיכויי השלמת עסקת חילופי השבויים עם ישראל רומז: ישראל הסכימה גם לשחרור אסירים פלשתינים אולמרט הסתגר על-מנת לגבש עמדתו עד לישיבת הממשלה
▪  ▪  ▪
הממשלה תכריע על גורל העסקה [צילום: AP]

ממשלת ישראל מתכנסת (א', 29.6.08) לישיבה מכרעת לדון בעסקה להחזרת שני חיילי צה"ל החטופים אלדד רגב ואהוד גולדווסר בתמורה לשחרור הרוצח סמיר קונטר ואסירים לבנונים נוספים. כפי שמסתמן, קיים רוב בקרב השרים לאישור העסקה, כפי שגובשה במו"מ שניהל נציג הממשלה עופר דקל עם חיזבאללה בתיווך גרמני.
ערב ישיבת הממשלה מציין מוסטפא אל-חאג' עלי חבר הלשכה המדינית של חיזבאללה, כי קיימים "סימנים חיוביים חדשים" המלמדים על התקרבות מועד ביצוע עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה. לדבריו, חיזבאללה "נערך לקראת העברת ההודעה המשמחת למשפחות האסירים בלבנון ויתכן גם מחוץ למדינה", ובכך רמז כי ישראל תסכים בסופו של דבר גם לשחרור של טרוריסטים פלשתינים במסגרת העסקה. אל-חאג' עלי סרב למסור פרטים על העסקה באומרו, כי "הנושא נתון בלעדית בידי המזכיר הכללי של חיזבאללה חסן נסראללה השוקד על השלמת העסקה".
בצה"ל מעריכים בסבירות גבוהה, כי שני החיילים החטופים אינם עוד בין החיים. מידע זה מסתמך על ניתוח הממצאים בזירת החטיפה (פגיעה של טילי הנ"ט ברכב ההאמר בו היו החטופים וסימני גרירת החיילים), אופן התנהלות המו"מ עם חיזבאללה שסרב למסור פרטים על מצבם של החטופים ומידע מודיעיני.
אמש הסתגר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, במעונו הרשמי שבירושלים וביקש שלא יטרידו אותו אלא בנושאים בוערים באמת. זאת בשל הצורך שלו להכריע כיצד יצביע בעניין אישור עסקת חילופי השבויים.
מקורביו של אולמרט ציינו כי על אף שמדובר בהכרעה כבדה, יגיע ראש הממשלה לישיבת הממשלה עם הכרעה ברורה. "ראש הממשלה לא החליט עד הלילה ולכן גם לא התקפל. הדילמות המוסריות והערכיות הניצבות בפניו בעסקה המוצעת רבות משקל ורק הן מכתיבות את התנהלותו", אמרו.
העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" פרסם במלאת שנה לחטיפה פרטים על ביצוע הפעולה ובין היתר ציין, כי חיזבאללה התכוון מלכתחילה לעשות כל מאמץ לשבות את החיילים בחיים. לצורך זה, הכין חיזבאללה כלי רכב ייעודיים ובהם ציוד רפואי המתינו סמוך לגזרת הפעולה על-מנת לטפל בפצועי חיזבאללה ובחיילים החטופים. כמו כן, הוכן חדר ניתוח לטיפול בפציעות קשות של השבויים ומקררים מיוחדים לשמירה על גופות במקרה שהחיילים יהרגו בפעולה.
עוד מסר העיתון הלבנוני הידוע בקשריו לחיזבאללה, כי "תוך פחות משעה לאחר תחילת הפעולה קיבל נסראללה את הדיווח: 'המתנה הגיעה'... ההנהגה הצבאית של חיזבאללה הגיעה לאחר זמן קצר למשרדו של נסראללה על-מנת לצפות בסרט הוידיאו שתיעד את הפעולה".

בהכנת הידיעה השתתף איציק וולף
תאריך:  29/06/2008   |   עודכן:  29/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת "סרט"
בנם בן ה-15 של אורנה ומשה דץ, מצטרף כעת רשמית לצוות מנחי התוכנית "ביטניק"
מיכאל רוכוורגר
דלק US במגעים לרכישת בית זיקוק ותחנות דלק תמורת מיליארד דולר    קבוצת דלק תעמיד מימון של עד 200 מיליון דולר ואת שאר הכסף תשיג באמצעות מימון בנקאי
עידן יוסף
הסוס נשך את האיש בבטנו ולאחר מכן בעט בו למרחק כמה מטרים
מערכת ONE
המחבט מספר 1 של ישראל גברה בתום יותר מ-3 שעות 5:7 7:6 ו-6:8 על דינארה סאפינה    אנדי רם ונטלי דשי העפילו לשמינית גמר הזוגות המעורבים
עידן יוסף, איציק וולף
שר הביטחון מביע תמיכה בלתי מסוייגת בעסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה שתובא להכרעת הממשלה מחר    משפחות החטופים ופלוגת המילואים יפגינו בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il