X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פאנופטס טוענת בתביעה כי EVS ניהלה עימה מו"מ בחוסר תום לב; סכום התביעה הועמד על 3 מיליון שקל, אולם פאנופטס מעריכה את הנזק ביותר מ-3 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  פאנופטס
  EVS
  בית משפט מחוזי

החברה הישראלית פאנופטס בע"מ הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה, תביעה נגד אלביט ויז'ן סיסטמס (Elbit Vision Systems) מיקנעם הנסחרת בבורסה לניירות ערך בניו יורק (NASDAQ SC: EVSN) בטענה של ניהול משא-ומתן בחוסר תום לב.
לצורך אגרה הועמד סכום התביעה על 3 מיליון שקל. אולם פאנופטס מעריכה את הנזק שנגרם לה ביותר מ-3 מיליון דולר, וכן עתרה פאנופטס לצו מניעה קבוע נגד אי.וי.אס.
בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין נעמי אסיא ואושר בן-עזרי ממשרד עו"ד נעמי אסיא ושות', טוענת פאנופטס, כי EVS ניהלה איתה משא-ומתן בחוסר תום לב, כאשר למעשה לא היתה לה כל כוונה אמיתית להתקשר עמה בהסכם כלשהו. על-פי הנטען בתביעה, כל תכליתו של המשא-ומתן היתה לדלות סודות מסחריים בדבר מוצרים.
הקשר החל בחודש מאי 2001 ביזמת אי.וי.אס. ובמהלך החודשים מאי-יוני 2002 יזמה אי.וי.אס. משא-ומתן בין החברות לשיתוף פעולה, ואף הוחלפו מספר טיוטות להסכם, בהם נחשפו על-ידי פאנופטס סודות מסחריים רבים.
לפי כתב התביעה, בתאריך 4 ביולי 2002 גיבשו הנהלות הצדדים טיוטה סופית להסכם ביניהן, במסגרתה הוסכם כי EVS תרכוש מפאנופטס מצלמות חכמות בשווי 4 מיליון דולר. כמו-כן נקבע כי ל-EVS תהיה בלעדיות בשיווק המצלמה לאפליקציות מסוימות לבקרת איכות בתחום הבדים לאחר יצורם באירופה וארה"ב וללא בלעדיות בשאר העולם. אולם, במהלך חודש יולי טענה אי.ו.אס., כי מועצת המנהלים שלה לא אישרה את ההסכם.
על-פי הנאמר בכתב התביעה: "מאז שנת 98' החלו מכירותיה של EVS להתדרדר במהירות, והיא צברה הפסדים רצופים מאז ועד היום. המכירות ירדו ביותר מ-60% וערך המניה ירד ל-1% מערכה ברמת השיא. ירידה זו במכירות ובערך החברה נבעה, בין היתר, מהיחס הגרוע שבין רמת הביצועים הנמוכה והעלות הגבוהה של מוצרי EVS".
המערכת העיקרית המשווקת על-ידי EVS ידועה בשם I-Tex. על-פי כתב התביעה, מדובר במערכת מיושנת, יקרה ומסורבלת, המשמשת לאיתור פגמים בבדים לאחר יצורם. לעומת זאת, המערכת החדישה של פאנופטס זולה בהרבה, הינה רב-תכליתית ומשמשת תעשיות רבות.
התביעה של פאנופטס הוגשה במקביל לכתב הגנה לתביעה משפטית בסך כ-500 אלף דולר שהגישה EVS כנגד פאנופטס. על-פי כתב ההגנה שהגישה פאנופטס, עניינה של התביעה שהוגשה נגדה הינו נסיונה של EVS למנוע מחלק מעובדי פאנופטס, עובדי EVS לשעבר, לעבוד בפאנופטס, בניגוד להלכות הברורות בעניין זה, וכן לנסות לפגוע בשמה הטוב של פאנופטס בשוק.

תאריך:  16/12/2002   |   עודכן:  16/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
המדובר בכפר גמלאים יוצא דופן, אשר הוקם על שטח של כ-50 דונם במושב נורדיה;, בהשקעה של כ-35 מיליון דולר
ענבל אביב
בחודשים האחרונים נמכרו בממוצע כ-7,815 דירות בחודש מתוכן כ-2,400 דירות חדשות
שי פאוזנר
אבי ברנר, מנכ"ל חוגלה קימברלי: מחזור המכירות של למותג החדש יעמוד בתוך 3-5 שנים על כ-100 מיליון שקל
שי פאוזנר
ינהלו יחד קרנות בהיקף של כ-200 מיליון שקל
ענבל אביב
הספר הוא אסופה של עבודות של תיאולוגים רוסים-אורתודוקסים בולטים; הנקודה המרכזית בספר - הברית בין רוסיה לישראל במלחמה בטרור היא בגדר אמצעי למטרה של שיתוף פעולה יצירתי יהודי-רוסי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il