X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דובר גדודי חופשיי הגליל דורש שחרור של טרוריסטים רוצחים בתמורה למידע על גורלה של הנעדרת דנה בנט מעוניין לפתוח במו"מ עם ישראל על החזרתה חושף לראשונה פרטים על הארגון שנטל אחריות לפיגוע הדחפור ולטבח בישיבת מרכז הרב
▪  ▪  ▪
הדרישה: שיחרור אסירים פלשתינים [צילום: AP]
דנה בנט. נעלמה בטבריה

ארגון גדודי חופשיי הגליל היה ונותר תעלומה לגורמי המודיעין בישראל, שעודם מטילים ספק בעצם קיומו. במהל השנים האחרונות נטל הארגון אחריות על סדרה של פיגועי טרור נגד ישראל והאחרונים שבהם פיגוע הדחפור בירושלים (2.7.08) והפיגוע בישיבת מרכז הרב (6.3.08).
היום אומרים ראשי הארגון כי הישראלית הנעדרת דנה בנט נמצאת בידיהם. לדבריהם, התנאים לשחרור בנט הנעדרת מאז שנת 2003 צריכים להתקיים בשני שלבים:
בשלב ראשון שחרור שישה לוחמי ג'יהאד מבין ערביי ישראל שנשפטו לעונשי מאסר. אח"כ נשלח להם סרט שיראה את החיילת מדברת למשפחה ולממשלה הציונית. בשלב השני יהיה מו"מ להשלמת העסקה. כתב העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מציין, כי דובר הארגון שלח לו תמונה של דנה בנט. יש לציין, כי בעבר טען הארגון שהיא נרצחה שבוע לאחר חטיפתה. בינואר 2005 שלח אלמוני הודעה בשם חופשיי הגליל לסניף ירושלים של סוכנות הידיעות הבינלאומית AP, ובה נאמר כי הארגון חטף את הנערה דנה בנט מטבריה בחודש אוגוסט 2003. במקביל, התקשר פלשתיני אלמוני אל סוכנות AP בבירה, ואמר כי הארגון האלמוני דורש מישראל לשחרר אלף אסירים פלשתינים בתמורה למידע על גורלה של בנט.
הפרטים החדשים הנוגעים להיעלמות בנט יוצאים לאור לאחר שהעיתון "אל-קודס אל-ערבי" יצר קשר עם דובר ארגון חופשיי הגליל וערך עימו ראיון (קודם לפיגוע הדחפור) באמצעות שליחת אימיילים וקבלת תשובות לאחר יומיים. להלן עיקרי הראיון (בהשמטות מתחייבות) החושף לראשונה פרטים על הארגון:
הקמת הארגון - ארגון חופשיי הגליל הוקם בשנת 2002. השהיד הראשון היה מחמוד אל-ח'טיב שנהרג באפריל 2004 (חוסל בעת ניסיון לחטוף נשק משוטר). ב-21 ביולי 2003 בוצעה הפעולה הראשונה - חטיפה, רציחה והטמנה בחול של החייל אולג שייחט. המגויס הראשון (לארגון) היה האסיר מוחמד ענבתאווי שנידון למאסר עולם ו- 15 שנה על הרצח (של שייחט). החוליות הראשונות החלו לפעול בשנת 2002 לאחר תחילת אינתיפאדת אל-אקצה.
סיבת הקמת הארגון - סילק את הכיבוש ושחרור האדמה והאדם. (מטרות נוספות): תגובה על התוקפנות נגד בני עמנו בכל שטח פלשתין, זריעת אימה בלב הציונים, רדיפת האויב בכל מקום הימצאו, תגובה לכל פשע שמבצע האויב הציוני.
תפיסת העולם של הארגון - הפתרון הצבאי הוא הפתרון לשחרור פלשתין, שכן בשיחות המדיניות אין כל ערך. פתרון הסכסוך בין הפלשתינים לישראלים יהיה רק בפתרון צבאי, משום שהפתרונות המדיניים אינם מועילים ליישוב הבעיה הפלשתינית. התנגדות נחרצת לכל הפסקת אש עם האויב.
קשר לחיזבאללה - יש לנו קשר עם חיזבאללה מזה תקופה ארוכה. (בתגובה לחיסול עימאד מורנייה) ביצענו תגובה איכותית שלא היה לה תקדים ואותה ביצע השהיד לוחם הג'יהאד עלא אבו דהיים בירושלים (הפיגוע במרכז הרב)... ואנו נבצע פיגועים גדולים מאוד והם יהיו קשים מאוד לאויב הציוני.
מסר לערביי ישראל - לא לסמוך על הדרך המדינית, ללכד שורות... לפעול נגד האויב הציוני... קוראים לחברי הכנסת הערבים להתפטר מהכנסת ולא להשתתף בבחירות המזויפות.
אחריות לפיגועים נוספים - ניסיון לרצוח שר בממשלה ובטעות נרצח רופא (פרופ' דוד ניב 6.2.07), זריקת רימון יד לעבר ביתו של ראש עיריית כפר יונה (המשטרה טוענת שמדובר ברקע פלילי), פיגועי דקירה.

תאריך:  04/07/2008   |   עודכן:  04/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
יואב סדן, זמר ואמן גיטרה יליד ישראל, עושה חיל בקריירה בינלאומית    ערב סדרת הופעות במונטריאול, מביע יואב רצון לחזק את הקשר עם אומנים ישראלים ולהופיע בישראל    הזמרים האהובים עליו: אביב גפן, מתי כספי, דיוויד ברוזה ויעל נעים
יהונתן דחוח-הלוי
עסקת שליט נכנסת ל"קיפאון"    חמאס משעה את השיחות בגלל "התחמקות ישראל ממילוי חובותיה בהתאם להסכם הפסקת האש    לא יועברו עוד סימני חיים מגלעד שליט
עידן יוסף
האתרים פרסמו ידיעות על אודות תלונות שהוגשו נגד שוב במשטרה, לפני שזומן לחקירה וטרם שנודע לו על פתיחה בחקירה נגדו    פרקליטי שוב: "מטרת התביעה לשרטט את גבולות המותר והאסור בפרסומים קשים מעין אלה"
רותי אברהם
מאבקי שליטה בחסידות צאנז: עמותת מוסדות צאנז ביקשה מהמחוזי לאשר פסק בוררות המונע מהרב וייס גיסו של האדמו"ר מצאנז יקותיאל הלברשטאם ז"ל, לנהוג באדמו"רות    הטענה: הרב וייס "שלח ידו בבנין העמותה ללא רשות ובניגוד לדין"
מאיה שני
חוק חדש שיצא בקליפוניה אוסר על דיבור ידני בטלפון נייד בעת נהיגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il