X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צפוי לרווח של 315 מיליון שקל; ממליצים לו להדק ולמזג חלק מהפעילות עם חברת הבת - בנק טפחות
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  בנק המזרחי
  נשואה זנקס

בנק מזרחי יסיים את 2002 ברווח נקי צפוי של 315 מיליון שקל - גידול של כ-22.6% לעומת שנת 2001. כך מעריכים (יום ג', 17.12.02) כלכלני בית ההשקעות נשואה זנקס. פעילות הנגזרים בבנק מזרחי הינה יחסית שמרנית, ולכן לא צפויה תנודתיות גבוהה ברווחי המימון שלו - אשר צפויים להסתכם לפי נשואה זנקס להסתכם בכ-1.44 מיליארד שקל בשנת 2002 (גידול של כ-6.2% שנה מול שנה).
רווחיות הבנק עלתה בכ-100% ברבעון השלישי שהסתכם ברווח נקי של 95 מיליון שקל, בדומה לתחזיות של נשואה זנקס - 98 מיליון שקל. בניטרול השפעת המדדים, הרווח הסתכם ב-77 מיליון שקל - עליה של כ-67.4% רבעון מול רבעון. תשואה להון הסתכמה ב-10.0% והלימות ההון הגיעה ל-9.44%.
לפי כלכלני בית ההשקעות, הפרשות לחומ"ס של המזרחי בטווח הקרוב, צפויים להישאר ברמה של הרבעון השלישי: הפרשות בתשעת החודשים האחרונים הסתכמו בכ-0.43% מסך האשראי לציבור כשברבעון השלישי הן היוו כ-0.54% מסך האשראי לציבור. המיתון במשק צפוי להמשיך ולהשפיע על מזרחי, אך בצורה יותר מתונה יחסית להשפעתו על הבנקים האחרים במערכת. מתחילת השנה, סך החובות הבעייתיים עלה בכ-2.3%, בעוד החובות שאינם נושאים הכנסה עלו בכ-17.1% והינם מהויים כ-1.06% מסך האשראי לציבור (פועלים: 1.8%, לאומי 2.5%). הפרשות בטווח הקרוב צפויים לעלות בהדרגה ולהגיע לרמה של כ-0.48% - 0.52% מסך האשראי לציבור לעומת רמה של כ-0.95% - 1.1% ביתר הבנקים.
בנשואה זנקס סבורים, כי צפוי גידול מתון בלבד באשראי לציבור של הבנק, וכי סך הפקדונות צפוי להמשיך לרדת: מתחילת השנה עלה סך האשראי לציבור בכ-1.5%, בעוד סך הפקדונות ירד בכ-5.9%. הגידול באשראי צפוי להשאר באותן רמות בטווח הקרוב, בעוד סך הפקדונות ימשיך להיות מושפע מירידת ערך הכסף שבידי הציבור, משימוש הציבור בכספו להחזרי הלוואות, לצריכה יומיומית והעברה לבנקים זרים.
בצד היתרונות של הבנק מציינים כלכלני החברה את החזקת המזרחי ב-85.9% ממניות בנק טפחות, אשר תרם כ-57 מיליון שקל לרווח מזרחי ברבעון השלישי: מדובר בחשיפה גבוהה למשקי הבית אשר ידועים כלווים בטוחים יחסית למגזר העסקי. חשוב לציין, כי גם סקטור זה סובל מהאאטה ומפגר או שאינו יכול להחזיר הלוואותיו - מה שגורם לעליה ברמת החומ"ס.
הבנק צפוי להקטין סיכונים על-ידי פיזור לווים גדול יחסית בעלי סכומים קטנים יחסית. הוא מציע מימון הלוואות נמוך יחסית למשכנתאות של כ-50%-60% מערך הנכס אשר מלווה בערבות יציבה יחסית (הנכס עצמו). בתחום ההפרשות בעלות השקיפות קיימות הוראות מפורשות של פיקוח הבנקים, לגבי סך הפרשות, אשר אמורות להתבצע לכל תקופת פיגור בתשלום הלווה.
בנשואה זנקס ממליצים להנהלת המזרחי להדוק את שיתוף הפעולה עם בנק טפחות: בהמשך לצעדי המיזוג של הפועלים ולאומי עם הבנקים למשכנתאות אשר ברשותם, מאמינים בבית ההשקעות, כי הידוק שיתוף הפעולה בין מזרחי לטפחות על-ידי מיזוג תשתיות (לדוגמא: סניפים ומיחשוב) ותכניות שיווק יביא להתייעלות והוזלת עלויות וכמו-כן לנגישות למערך לקוחות נרחב יותר.

תאריך:  17/12/2002   |   עודכן:  17/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
היקף השדרוג מוערך בכמיליון שקל, אשר הושקעו בתשתיות ובעבודה
רנית נחום-הלוי
75% מהחברים הצביעו בעד; קולות זועמים המתנגדים לכינון חוקה טרם מדינה, מסבירים כי הרשות תכניס עצמה לבעיה עמוקה מול האמריקנים מחד ואזרחי הרשות מאידך
הדר פרבר
הניו יורק טיימס תכנן לפרסם פרטים על הבנייה מחדש של אזור הסחר העולמי - ארכיטקטים הוזהרו שלא לשתף פעולה
יואב יצחק, רנית נחום-הלוי
שני נפגעים הסובלים מקוצר נשימה פנו לבי"ח רמב"ם בחיפה; מדובר בחומר כימיקלי בוער - חנקת אשלגן; מכבי האש פועלים לבידוד וקירור האזור עד השריפה המוחלטת של החומרים; הגישה למקום נחסמה
רנית נחום-הלוי והדר פרבר
תקציב המדינה אושר בוועדת הכספים; העבודה תימנע בהצבעה; ש"ס תצביע בעד לאחר שהובטחו לה הבטחות בשווי מיליוני שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il