X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דורשים 16 מיליון ש"ח על פגיעה בגופת בנם; התביעה מבוססת על פגיעה בנפטר, וזכויותיו מכוח חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  כונדאשווילי

הורי החייל מנחם כונדאשווילי הגישו (יום ג', 17 בדצמבר 2002) באמצעות עורכי הדין שמואל ילינק וצבי ילינק תביעה לתשלום פיצויי נזיקין בסכום של 15,720,000 ש"ח כנגד ראש המכון לרפואה משפטית, הפרופ' יהודה היס. עילת התביעה: ביצוע ניתוחים בגופת בנם בניגוד לאישור שנתנו לנתח רק את ראשו.
עוד נתבעים - המכון לרפואה משפטית, ד"ר ריקרדו נחמן - רופא במכון, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר יצחק ברלוביץ' ומשרד הבריאות.
מדובר בתביעה תקדימית לפיצוי על דבר שנעשה לאדם שנפטר. התביעה מבוססת על חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ומנסה להחילו כם על נפטר לאחר מותו. עקב הנסיבות הקשות דורשים עורכי הדין לשלם למשפחה גם פיצויים עונשיים בנוסף לפיצוי על הנזק שנגרם לה.
התובעים הינם טומס ואסתר כונדאשוילי, הוריו של החייל מנחם (מני) כונדאשוילי ז"ל שנמצא ירוי בראשו במהלך שירותו הצבאי. למנוח נערכה נתיחה מלאה, למרות התנגדותו של האב שהסכים רק לנתיחת הראש.
כארבעה חודשים לאחר ההלוויה הועברו לידי האב חלקי גוף שנשמרו במכון ללא אישור המשפחה. האב נאלץ לבצע טקס קבורה שני בו קבר ארון עטוף דגל ישראל מלא באיברי בנו שנשמרו במכון. הד"ר מוריס רוגב, ראש המכון לרפואה משפטית לשעבר ומורהו של פרופ' היס קבע בחוות דעת מקצועית כי "למנוח נערכה נתיחה שלמה, למרות שניתן היה להסתפק בבדיקת הראש בלבד... ועל כן היתה הנתיחה מיותרת... מן הגופה נלקחו דגימות מאיברים לא רלוונטיים למנגנון היגרמות המוות ולסיבות המוות... הנתיחה בוצעה בסתירה לנוהל הקיים..."
בכתב תביעה מס' 4417/02, שהוגש בבית המשפט המחוזי בירושלים, מפרטים עורכי הדין שמואל וצבי ילינק את הסעיפים שבגינם מוגשת התביעה, ובהם הפסד שכר והוצאות רפואיות, פיצוי על כאב וסבל, פגיעה וחילול כבוד המנוח, ופיצויים עונשיים. בתביעה נכתב כי עד להגשת התביעה היה טומס כונדאשוילי אדם בריא בגופו ובנפשו. אולם, בעקבות התאבדות בנו, ובעיקר לאחר שהתברר לו שהמכון לרפואה משפטית לקח חלקים מגופו של הבן וחילל את כבודו התערער מצבו הנפשי והוא נקלע למשבר. האב אינו עובד והוא "סובל מנדודי שינה ועצבנות ונוהג לשמוע שוב ושוב את הודעתו האחרונה של המנוח במשיבון הטלפון הסלולרי".
[ראה קישור לכתבה קודמת בנושא]

תאריך:  17/12/2002   |   עודכן:  17/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
בעקבות החלטת המכס לדחות תשלומי המע"מ ליצואנים, אומר נשיא התאחדות התעשיינים: העיכוב בהחזרי מע"מ ליצואנים בהיקף של כחצי מיליארד ש"ח, יגרום להסתבכויות כספיות ולבעיות נזילות קשות; שוקל לפנות בנושא לערכאות משפטיות
גיל איל
מרזל רשמות כמס' 2 ברשימת "חירות - התנועה הלאומית"; העילה: חומר ראיות המצביע על מעורבות אקטיבית של מרזל בתנועת "כך" שהוצאה מחוץ לחוק
ענבל אביב
מנכ"ל הרשות השניה קבע: התשדיר נשוא הערר וכן התסריט המתוקן החליפי שנשלח לרשות, אינם מאושרים לשידור בהיותם מטעים ועומדים בניגוד לכללי האתיקה בפרסומת
גיל איל ורנית נחום-הלוי
ההדלפות קשורות למידע שהועבר מארה"ב לגבי הכנות האמריקנים למלחמה בעירק; האישים בהם מתמקדת החקירה: אפרים הלוי, גיורא איילנד, דני איילון וגדעון פרנק; דבר החקירה נחשף בערוץ 2
ניצן כהן
לטענת פייננשל טיימס, מספר חברות גרמניות שמוזכרות בתחקיר של העיתון הגרמני תרמו לעירק גם בשנת 2001
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il