X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רוסיה הביעה חוסר שביעות רצון מהחלטתה של ארה"ב לפרוס אמצעי יירוט כהחלטה אסטרטגית; משרד החוץ הרוסי: צעד זה יערער את מערכת הביטחון הבינלאומי
▪  ▪  ▪

רוסיה הביעה חוסר שביעות רצון (ד', 18.12.02) מהחלטתה של ארה"ב להתחיל לפרוס אמצעי יירוט כהחלטה אסטרטגית שמטרתה הגנה על ארה"ב מפני התקפת טילים, צעד שמוסקבה אמר כי יערער את מערכת הביטחון הבינלאומי ויוביל למרוץ חימוש מחדש.
משרד החוץ הרוסי פרסם הצהרה בת שני עמודים, אשר הביעה גם דאגה מפני התפתחות של מערכת כזו אשר תסיט את המקורות מאיומים אחרים מדאיגים יותר, מעל הכל הלחימה נגד טרוריזם בינלאומי.
פיתוח של מערכת הגנה מפני טילים הוגבלה באופן רציני תחת הברית האנטי-בליסטית ב-1972, אשר תוקפה פג ביוני, שישה חודשים לאחר שהנשיא בוש הצהיר על כוונת וושינגטון לסגת מההסכם בן 30 השנה.
ארה"ב טוענת כי תכנית הגנה נגד טילים היא הכרחית על מנת להגן על המדינה מפני התקפת טילים, בעיקר מפני מדינות נוכלות אשר ברשותן טילים בליסטים.
נראה כי רוסיה מודאגת מאד מההיבט של תכנית החלל, המושפע מתכניותיה של ארה"ב. זו האחרונה עלתה על רוסיה בפיתוח טכנולוגית החלל אשר יכולה לשמש כחלק ממערכת טילי הגנה.
בהצהרתו של משרד החוץ הרוסי נאמר, כי "שילוח העקרונות לאבדון יכול להוביל רק להחלשת יציבות אסטרטגית, מרוץ חימוש חדש וחסר היגיון, כולל פיזור נשק להשמדה המונית, והסטת מקורות מלהתייצב מול האתרים האמיתיים והאיומים האמיתיים של ימים אלה, מעל הכל, הטרוריזם הבינלאומי".
ההצהרה הרוסית באה יום אחד לאחר שבוש הורה למשרד ההגנה להתחיל בעבודה ולפרוס, תוך שנתיים, את אמצעי היירוט אשר ייצרו בסיס למערכת הגנה מפני טילים.
בכוונתו של ממשל בוש לבקש מהקונגרס האמריקני להקציב 1.5 מיליארד דולה עבור 2004-2005, בנוסף לסכום של 8 מיליארד דולר שהוקצבו לכך מראש.
כלי הנשק אשר יוצבו במקומות המיועדים למערכת ההגנה, כוללים שישה משגרי טילים אשר יוצבו באלסקה בסוף שנת 2004, עם 10 נוספים עד סוף 2005. ארבעה משגרים יוצבו בקליפורניה שם יגיע המספר הכולל של המשגרים ל-20 עד סוף שנת 2005. 20 משגרי טילים-3 סטדנרטיים יווספו בשלוש ספינות של הצי של חיל הים.
מאות טילי פטריוט מסוג APC-3 יוצבו במקומות שונים בעולם על מנת ליירט טילים קצרי טווח בשלב הסופי של הקרב. חלק מהתקציב הנוסף שמבקשת ארה"ב להעביר, בסכום של 1.5 מיליארד דולר הוא עבור רכישת 346 טילי פטריוט נוספים.
שר החוץ הרוסי התלונן על כך שההחלטה על פריסת מערכי היירוט פוגעת בסדרי העדיפויות אשר הציגו הנשיא בוש ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בפגישותיהן השונות בעבר, שמטרותיהן היו לצמצם את האיום הגרעיני ולהפחית את איום הטרור הבינלאומי.

תאריך:  18/12/2002   |   עודכן:  18/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
כך עולה מסקר שערכה המועצה הציונית לנוער; בסקר השתתפו 1000 בני נוער מכל שכבות האוכלוסייה
מירב לוי ושי פאוזנר
בעדות בביהמ"ש טען עמיר, כי לא מסר לאבישי רביב על כוונתו לרצוח את רה"מ; היועץ והפרקליטות אינם מתכוונים להורות על פתיחת חקירה
שי פאוזנר
המערכת מאפשרת תיעוד הישיבות השונות, הכנת חומר מקדים לדיונים (כולל אפשרות להפצת החומר לישיבה), קישור להחלטות מדיונים קודמים, הזמנת עובדים ומשתתפים חיצוניים ועוד
הדר פרבר
עפ"י הדיווח דנה השופטת את השלושה תחת חוק חדש שמתאר כל עזרה לפעילות טרוריסטית כפעולת טרור אשר עונשה מוות
שי פאוזנר
McAfee נבחרה כתוכנת האנטי-וירוס המועדפת על מנת להגן על יותר מ- 14 אלף עובדי המנהל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il