X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממליץ להמשיך ולשמור על רכיב של 15% מט"ח בתיק ולא להגדיל את ההשקעה במניות; באפיק השקלי ממליץ להשקיע באמצעות מק"מ ושחר במח"מ קצר לטווח של עד שנתיים
▪  ▪  ▪

למשקיעים באפקי המט"חי, ממליצים בסיום שבוע סוער זה בבנק הבינלאומי להמשיך ולשמור על מרכיב מט"ח של כ-15% בתיק ההשקעות, וזאת באמצעות קרנות נאמנות מט"חיות ובאמצעות אגרות חוב בחו"ל המדורגות A ומעלה.
ההמלצה היא על-רקע החשש מפני התקפה בעירק והסלמה ביטחונית. כלכלני הבנק ממליצים גם לבצע הגנות מט"חיות על המרכיב השקלי, באמצעות נגזרים פיננסיים מחוץ לכסף.
להערכת כלכלני הבנק, שבוע המסחר הקרוב יושפע בעיקר מהמתרחש בזירה העירקית, ועל-רקע מגמות המסחר בשווקי חו"ל. על-רקע החשש מפני המשך ההידרדרות, סביב המתרחש בעירק, כמו גם המשך האיומים הביטחוניים - סבורים בבינלאומי, כי יש להמשיך לנקוט במידה רבה של זהירות. על כן, הם ממשיכים להמליץ, בשלב זה, לשמור על רמת המרכיב המנייתי בתיקי ההשקעות ברמתו הנוכחית.
למשקיעים באפיק השקלי - ממליצים בבנק, להשקיע באמצעות מק"מ ושחר במח"מ קצר לטווח של עד שנתיים, גילונים הנסחרים מתחת לערכם המתואם ובקרנות שקליות בעלות מח"מ קצר.
בסיכום שבועי של הבורסה, מציינים בבינלאומי, כי שבוע המסחר החולף הסתיים בירידות שערים חדות במדדים המובילים: מדד המעוף ירד בכ-5.3%, מדד ת"א 100 ירד בכ-4.9%, ומדד תל טק ירד בכ-2.9%.
השבוע פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר, אשר הפתיע ורשם ירידה של 0.8%, לעומת התחזיות בשוק לעלייה של בין 0.1% ל-0.4%. הירידה החדה במדד העלתה את הסבירות בקרב המשקיעים, כי נגיד בנק ישראל יפחית את הריבית (על-פי הערכות המחלקה הכלכלית צפוי הנגיד להפחית את הריבית בשיעור של 0.3%).
המסחר בדולר נפתח השבוע תוך שמירה על יציבות בשערו, כשפער הריביות הגבוה עדיין תומך בחוזקו של השקל. אולם, חידוש איומי המלחמה עם עירק, לאחר קביעת הממשל האמריקני, כי דוח הנשק שהגישה עירק אינו עומד בדרישות, הביאה להתחזקותו של הדולר ביום המסחר האחרון. בסיומו נקבע שערו היציג של הדולר על 4.73 - עלייה שבועית של כ-1.65%.
על-רקע הירידה החדה במדד המחירים לצרכן, נרשמו בתחילת השבוע עליות שערים באפיק השקלי. אולם, התחזקותו של הדולר בהמשכו של השבוע מחקה עליות אלו, והתשואות באג"ח שקליות מסוג שחר לטווח ארוך, עלו לרמות של סביב 10.8% לעומת 10.7% שבוע שעבר. אגרות החוב צמודות המדד נסחרו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות.
להערכת הבנק הבינלאומי, המשך ההידרדרות סביב הזירה העירקית, כמו גם התחדשותם של אירועים ביטחוניים - עלולה להביא להמשך הפיחות בדולר, ולירידות באפיק השקלי.
שבוע המסחר בארה"ב צפוי להיסגר במגמה שלילית במדדים המובילים. המגמה השלילית שררה על-רקע הודעות מאכזבות של חברות קמעונאיות, מובילות בנוגע למכירות דצמבר שהיו נמוכות מהצפוי, ועל-רקע הודעתה של חברת מקדונלד'ס, כי תרשום הפסד ברבעון הקרוב - לראשונה בתולדותיה. בנוסף, הודעתה של חברת הביטוח, קונסקו על פשיטת רגל - השלישית בגודלה בהיסטוריית ארה"ב - תרמה אף היא לירידות.

תאריך:  20/12/2002   |   עודכן:  20/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
טנקים של צה"ל צרו על מבנה בו הסתתרו מחבלים; מטען החבלה בנתניה התגלה הודות לעירנותו של אזרח שזיהה קופסת נעליים חשודה
רנית נחום-הלוי
מחיר הסערה: תאונה קטלנית בשומרון ושער הגיא, עלייה משמעותית בכמויות הגשמים; חשש שהחיזבאללה ינצל את מזג האוויר לביצוע פיגועים
יואב יצחק
החיילים יפעילו סוללות המועברות לישראל על-ידי צבא ארה"ב וגרמניה
יואב יצחק
מפלגת העבודה אימצה מצע חדש; התוכנית הגדולה גובשה על-ידי צוות מדיני-אסטרטגי בראשו עומד דני יתום; סלע המחלוקת: תוכנית עמרם מצנע להיפרדות חד-צדדית
יואב יצחק
את פרסום המודעה יזמו שמונה ועדי עובדים של הבנקים הגדולים (למעט ועד בנק הפועלים); הוועדים מאשימים: ידיעות אחרונות מצנזר בגלל תקציבי הפרסום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il