X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
חל גידול במספר הילדים החיים במשפחות חד-הוריות; 70% מהילדים חיים במשפחות להורים גרושים; 44% מהילדים בבני ברק עניים
▪  ▪  ▪

588 אלף ילדים חיים בישראל מתחת לקו העוני. 13% מהם חיים במשפחות המתפרנסות מהבטחת הכנסה. כך עולה (יום א', 22.12.02)מנתונים שהתפרסמו בשנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד.
מנתוני המועצה עולה עוד, כי חל גידול של 40% במספר הילדים החיים במשפחות, בהן אחד ההורים מקבל דמי אבטלה. מספרם הגיע ל-121 אלף.
כמו כן נחשף, כי התרחב מאוד הפער בין ילדים יהודיים עניים לבין ילדים ערביים עניים. מהנתונים עולה, כי 54.4% מכלל הילדים הערבים - הינם עניים, לעומת 19.3% מאוכלוסיית הילדים היהודים בישראל.
בראש רשימת היישובים, בעלי המספר הגדול ביותר של ילדים עניים, נמצאת העיר בני ברק (44%). במקום השני - ירושלים (37%). העיר עם המספר הקטן ביותר של ילדים עניים, היא העיר רמת-גן: עם שיעור של 4.1% בלבד.
נתון מעניין שעולה מהסקר שהפרסם היום הוא, כי נרשמה ירידה במספר הילדים החיים במשפחות מרובת ילדים, לעומת גידול של מספר הילדים החיים במשפחות חד-הוריות.
ל-16.4% מכלל המשפחות עם ילדים, יש ארבעה ילדים, ויותר לעומת 18.6% לפני עשור. 8% מכלל הילדים בישראל חיים במשפחות חד-הוריות, ומספרם מגיע ל-180 אלף. 70% מהילדים בישראל חיים במשפחות שההורים גרושים.
בשנת 2001 נמשכת מגמת הגידול בקצב ההילודה המוסלמית. קצב הילודה במגזר זה, עלה במהלך שש השנים האחרונות ב-25%, לעומת גידול של 13% בשיעור הילודה במגזר היהודי.
ח"כ עמיר פרץ, יו"ר עם אחד ויו"ר ההסתדרות, הגיב ביום לממצאים הקשים: חייבים להפסיק להתייחס לעניים כאל נתונים סטטיסטיים במשוואה מתמטית. קרנבל של יום אחד סביב כל דו"ח מזעזע איננו פתרון להיעדר תכנית חברתית-כלכלית אסטרטגית. התקציב שהעבירה הממשלה בתמיכת שלוש המפלגות הגדולות יגרום לכך שהנתונים בשנה הבאה יהיו חמורים עוד יותר".
"הנתונים הם אזעקת אמת, אך לממשלה יש שמיעה סלקטיבית, היא שומעת אזעקות אך אטומה לזעקות. הממשלה שומעת את האזעקות הרחוקות מעירק אך מתעלמת מהזעקות בישראל. ספק גדול אם הדוח המזעזע, מסוגל להוציא את הממשלה מהחדר האטום אליו נכנסה בטרם עת", הוסיף פרץ.
פרץ עוד ציין, כי "ישראל זקוקה למנהיגות חברתית וכלכלית אשר תסתכל לציבור בעיניים ותתייחס לחלשים כאל בני אדם ולא כאל נתונים סטטיסטיים במשוואה מתמטית. במצב הנוכחי, כולנו בדרך אל העוני, איש בישראל כבר לא יכול להיות בטוח שלו זה לא יקרה. המשבר מאיים לפגוע בכל בית ובכל משפחה. זו כבר לא בעייתם של החלשים והמסכנים אלא בעיה לאומית שאיננה מבחינה בין עשירונים ומעמדות".
"התפוקה היחידה שממשלת ישראל הוציאה מתחת ידיה היא רבבות עניים חדשים ואנשים מן המעמד הבינוני שכבר לא יכולים להתקיים בכבוד. אי אפשר להשלים עם מצב בו ילדינו הם אלו שמשלמים את מחיר ההפקרות הכלכלית. יש צורך במנהיגות חברתית אחראית שתיצור סדר חברתי חדש בישראל. הילדים העניים של היום הם החיילים של המחר, והטיפול הכושל בבעיה החברתית פוגע בעתודות חיילי העתיד של הצבא, לכן סיעת עם אחד מעמידה את הנושאים החברתיים לפני הנושאים המדיניים והבטחוניים", אמר פרץ.

תאריך:  22/12/2002   |   עודכן:  22/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לבני פנתה לועדת הכלכלה לאישור הנוסחה המוצעת; התשלום השנתי שישולם במשותף על-ידי זכייני הערוץ יעמוד על 11 מיליון ש"ח בשנה
שי פאוזנר
מיקי ברקן, סמנכ"ל AIG: נחשוף את אלפי חברי מועדון הלקוחות הגדול במדינה לחיסכון המשמעותי האפשרי שבביטוח המשכנתא ב-AIG
מירב לוי
בשנים 1993-1995 שימש הציר הכלכלי של ישראל בארה"ב ובצפון אמריקה; לפני שלוש שנים נבחר ליו"ר הוועד המנהל של המסלול האקדמי במכללה למנהל
שי פאוזנר
במקביל, הוחלט לאמץ את המלצת הועדה לפיה אין מניעה לצטט מרווחי קנייה-מכירה במהלך המסחר בבורסה גם בידי מי שלא מונה כעושה שוק
שי פאוזנר
יתקיים ב-23 בדצמבר במלון דן פנורמה בתל אביב; יכלול תחרות לפיתוח "יישום המחץ" הבא בסביבת ג'אווה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il