X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדובר במהנדס מטוסים פלשתיני שהודה בפעילותו נגד ישראל: השב"כ: ארגוני טרור מנצלים פולחני דת ויציאתם של פלשתינים לחו"ל
▪  ▪  ▪

הותר לפרסום: השב"כ עצר לפני כחודשיים מהנדס מטוסים פלשתיני, אחמד ראגח אחמד עויטי, (40), העובד בשדה התעופה דהנייה, סמוך לרפיח. עויטי, חשוד שהתגייס לארגון החיזבאללה ושימש להם כסוכן ברצועה. העצור נחקר והוגש נגדו כתב אישום.
השב"כ עצר את עויטי בראשית חודש נובמבר 2002 אשר הגיע מלבנון לרצועת עזה במסגרת כניסת אנשי הרשות הפלשתינית בשנת 1994. בשנת 99' קיבל עויטי היתר להביא את בני משפחתו, אשתו וילדיו, מלבנון לביתו ברצועה.
לדברי השב"כ הודה עויטי בחקירתו כי גויס לארגון החיזבאללה ב-24 בפברואר 2001, בביקורו במכה שבסעודיה, כדי לקיים את מצוות החאג' מטעם משלחת רשמית מרצועת עזה. במהלך שהותו בסעודיה נפגש עם פעיל חיזבאללה שגייס אותו כסוכן של הארגון ברצועה לפעילות כנגד ישראל.
עויטי ציין בחקירתו כי בטרם כניסתו לרצועת עזה ב-94', עבר אימונים צבאיים בלבנון (במסגרת ארגון הפתח) ובחודשים האחרונים השתמש בידע זה כדי לאמן פעילי חמאס ברצועה אימונים צבאיים ולסייע בשיפור יכולת טיל "אל-בנא" המצוי בשימוש הארגון.
כמו-כן סייע עויטי לרשות הפלשתינית בהכנות ללחימה נגד כוחות צה"ל ברצועת עזה והדריך גורמים ברשות בחפירת תעלות קישור בשטח בנוי, לחימה נגד שריון, הפעלת מטענים חכמים ועוד. עויטי הוסיף בחקירתו, כי תוחקר על-ידי איש חיזבאללה ומסר לו מידע על פעילות צה"ל ברצועת עזה. כן ציין, כי קיבל את הכינוי "אילי" ומספר טלפון בלבנון של מפעיל חיזבאללה שכינויו "רימון" וקיבל הנחיה להתקשר אליו ברגע שיכנס חזרה לישראל.
ב-16 למרס 2002 חזר לרצועה והחל לקיים קשר טלפוני מול "רימון". כך ביקש רימון מעויטי לצאת ללבנון. עויטי תכנן להגיע ללבנון ואף תכנן את נסיעתו הצפויה לאחר שיצא לירדן לצורך לימודי טיסה, לשם נשלח מטעם הרשות הפלשתינית. משם תכנן להמשיך ללבנון לפגישה עם מפעילו. עויטי ציין כי קיים חלק מההתקשרויות למפעילו, ממשרדו בשדה התעופה הפלשתיני בדהנייה. לטענת עויטי, הוא הפסיק את הקשר עם מפעילו בחיזבאללה.
החיזבאללה פועל להרחבת
אנשי הקשר ברשות הפלשתינית
העצור טען בחקירתו כי ארגון החיזבאללה מעוניין לסייע לפלשתינים במלחמתם נגד ישראל. בשב"כ מציינים, כי ארגוני טרור בכלל והחיזבאללה בפרט, מנצלים את יציאתם של פלשתינים רבים לחגוג את מצוות החאג' בסעודיה, באישור של ישראל, בכדי לגייס מתוכם אנשים שישמשו כסוכנים של הארגון כנגד ישראל.
מקרה זה מצטרף לשורה ארוכה של ניסיונות של ארגון החיזבאללה באמצעים שונים לחדור לישראל ולשטחים לצורך העמקת פעילות הטרור נגד ישראל. כך עמד מסעוד עיאד, שהיה קצין במשמר הנשיאותי של ערפאת, בקשר עם גורמי חיזבאללה בלבנון, על-ידם הופעל לביצוע פעילות צבאית בתוך רצועת עזה מטעם הארגון.
במסגרת פעילותו זו עמד בראש חוליית מפגעים ברצועה, עליה נמנה גם בנו נאצר עיאד, העצור בישראל. כך גם בניסיון החדרת אמצעי לחימה רבים לשטחים באמצעות הספינה קארין A, אשר נרכשה על-ידי הרשות הפלשתינית וצוידה באמצעי לחימה על-ידי ארגון החיזבאללה.
בנוסף, ניסה הארגון להחדיר מגויסים זרים לישראל לצורך יזום פעילות טרור ואיסוף מודיעין. כך היה במקרה של ג'האד שומאן, האזרח הבריטי-לבנוני שנשלח לבצע פיגוע מטעם הארגון בישראל ונעצר ב-5 בינואר 2001. וכן במקרה של פאוזי איוב, לוחם בכיר של חיזבאללה שנעצר ביוני 2002.
איוב נשלח לביצוע משימות טרור מטעם החיזבאללה, שהה בירושלים ובהמשך יצא לחברון. שם נעצר על-ידי הפלשתינים. במקרה אחר נעצר על-ידי השב"כ ניסים נאצר, אזרח ישראלי ממוצא לבנוני אשר עמד בקשר עם גורמי חיזבאללה ואסף עבורם מידע בישראל.
בנוסף, בחודשים האחרונים הפעיל החיזבאללה מספר התארגנויות של גורמים פליליים מקרב ערביי ישראל לצורך ביצוע משימות איסוף מידע לצרכים מבצעיים. בחודש ספטמבר 2000, נעצרו 10 אזרחים ישראליים תושבי הגליל, בראשם סא"ל עומר אלהייב, בחשד שהעבירו מידע מודיעיני רגיש לארגון, בתמורה לסמים וכסף.
פעילות צה"ל בשטחים:
בדרום רפיח הרסו כוחות צה"ל (ליל יום א', 22.12.02) את ביתו של אחד מפעילי הג'יהאד האיסלמי, שהיה ממתכנני פיגוע הירי באזור כיסופים, בו נרצח הרב יצחק עראמה מנצר חזני. פעיל הג'יהאד היה מעורב גם בתיכנון חמישה פיגועים אחרים ברצועה. במהלך הפעולה נעצרו עוד תשעה פלשתינים.

תאריך:  22/12/2002   |   עודכן:  22/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
בצו נטען כי הביטאון מעודד הסתה נגד היהודים; צו הסגירה הוצא בדרישת השב"כ, בתיאום ראש הממשלה
שי פאוזנר
הקורס הראשון יועבר ביום ראשון - 19.1.03, על-ידי מומחה עולמי של חברת NAI
שי פאוזנר
מדד הפידיון בענפי המסחר והשירותים ירד באוקטובר ב-1.5%
שי פאוזנר
ויפעל בשבועיים הקרובים מדי יום, בימים א-ה, בין השעות 18:00-20:00, בטלפון: 5130051-03
גלית יצחק
חברות הביטוח טענו, כי הרשות עודדה את תופעת גניבות הרכב והכשירה כלי רכב גנובים לשימוש חוקי כביכול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il