עיקר עיסוקה של החברה הישראלית לאוטומובילים בע"מ (חי"ל), התמקד בייבוא מכוניות פורד לישראל. אלא שלאחר שקונצרן פורד הבינלאומי רכש את חברת מזדה היאנית, ועקב גורמים נוספים, הועבר זכיון הייבוא של פורד מדי חי"ל, לידי דלק מוטורס הישראליות.
ובכל זאת, ללא כל הסבר, נימסר (23.12.02) כי "החברה הישראלית לאוטומובילים הגישה תביעה כספית באמצעות עורכי הדין, אהוד שניידר ויוכי כדיר-פז, נגד ניו-קופל בע"מ וניו-קופל (ניהול ציי רכב) בע"מ (להלן ביחד: "ניו-קופל") הנמנות עם קבוצת שלמה.
חברת שלמה נקראת על-שם ביליה, שלמה שמלצר, איש רב מעללים שבין היתר הקים ורכש זכיון ההפעלה מספר חברות להשכרת רכב, איבד את זכיון היבוא הבלעדי לסקודה לשותפות בעייתית עם צ'מפיון מוטורס, ורווה מרורים מרכישת מספנות ישראל.
כך או כך, הוא נתבע עתה לתשלום חובותיו לחי"ל, בסך של 1,603,705 שקלים, וזאת בגין שירותי תחזוקה שניתנו לכלי הרכב של ניו-קופל על-ידי חי"ל, וזאת על-פי הסכם תחזוקה בין הצדדים מיום 6.12.1999 (ת.א. 222437/02).
בכתב התביעה פורשת חי"ל את מסכת "רדיפותיה" אחרי ניו-קופל, לקבלת הכספים המגיעים לה על-פי ההסכם, אשר לא הניבו פירות. כעולה מכתב התביעה, ניו-קופל לא נענתה לדרישותיה הרבות של חי"ל, בעל-פה ובכתב, לתשלום הסכומים המגיעים לחי"ל על-פי ההסכם, כאשר גם הסכומים שכבר שולמו על ידה, שולמו באיחור.
עוד עולה מכתב התביעה, כי ניו-קופל הודתה בחובותיה לחי"ל בכך שטענה במכתבה מיום 27.10.02 כי "במשק הישראלי של היום דחיית תשלומים על-ידי לקוחות אינה תופעה חריגה במיוחד" וכי אף ניו קופל סובלת מדחיות שכאלו על-ידי לקוחותיה".
חי"ל מציינת בכתב התביעה, כי בין הצדדים סוכם על סיום מוקדם של הסכם התחזוקה, לאחר שניו-קופל בחרה מטעמים השמורים עמה, לדחות את הצעת חי"ל להמשיך ולפעול על-פי ההסכם, אפילו תוך שינוי תנאי התשלומים, באופן שיתאים יותר לניו-קופל.
על-פי כתב התביעה, סכום חובה של ניו-קופל בגין תקופת ההסכם עומד על סך של 1,603,705 שקלים.
בשעת העברת הידיעה, עם סיום יום העבודה, לא ניתן היה להשיג את מפיצי הידיעה. מחלקה ראשונה מבטיחה אם כך להמשיך ולנסות להסביר את מהותם של הדברים.