X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיועדות למטוסי ה-F16I (סופה); העסקה בין אלישרא למשהב"ט בתחום זה מסתכמת עד כה בכ-300 מליון דולר
▪  ▪  ▪

חברת אלישרא, מודיעה היום, כי זכתה בהזמנת המשך של חליפות הלוחמה האלקטרונית (ל"א) המיועדות למטוסי ה- F-16I ("סופה") החדשים של חיל האוויר הישראלי. היקף העסקה מוערך בכ-100 מליון דולר.
הסכם שנחתם בין אלישרא ובין משרד הביטחון ביוני 2000, בתחום זה, נאמד בכ-200 מליון דולר ובו ניתנה לחברה אופציית המשך לאספקת מערכות נוספות שתצומה עתה. כאמור, משרד הביטחון בחר לממש אופציה זו.
אבנר רז, מנכ"ל קבוצת אלישרא, ציין היום, כי מערכות אלישרא הן המרכיב הישראלי המשמעותי ביותר בפרוייקט ה"סופה". עוד הוא הוסיף, כי חליפות הל"א נמנית על הן המערכות החיצוניות היחידותהבודדות, המותקנות במפעלי לוקהיד-מרטין, דבר המעיד יותר מכל על רמת האמון שרוכש חיל האוירים יצרני המטוס למערכות אלישרא".
הצטיידות חיל האויר הישראלי בחליפות הל"א מייצור סדרתי, תחל לקראת סוף שנת 2003 עם הפיכת החליפה למבצעית.
רז, מסר כי המערכות החדשות המותקנות על גבי מטוס ה -I F-16 הופכות אותו למטוס הקרב הראשון בעולם המצויד במגוון מערכות ל"א מסוג זה. לדבריו, ניסיונה רב השנים של אלישרא, שהוכח בתנאי קרב, בתחום מערכות ההתראה והחסימה, ושילובן באויוניקת המטוס תרם להכנסת שיפורים מבצעיים וטכניים המבססים את חליפת הל"א למטוס ה -I F-16 כאחת המערכות המבצעיות הטובות ביותר בעולם. רז ציין, כי בהתאם לתפיסת חיל האוויר, חליפת הל"א במטוס ה-I F-16 הינה נדבך מרכזי בהגנת הצוות והמטוס.
אבות הטיפוס הראשונים של חליפת הל"א מסופקים ליצרן המטוס, ענק התעופה לוקהיד-מרטין לצורך שילובם במערכות האויוניקה במטוס, זאת תוך פרק זמן של פחות משנתיים מיום הזמנת הפרוייקט על-ידי משרד הביטחון. בכך, עמדה אלישרא במחויבותה וסיפקה את המערכות תוך עמידה בלוח הזמנים הצפוף תוך שמירה על רמת ביצועים גבוהה.
חליפת הל"א החדשנית מורכבת מתת מערכות פאסיביות (RWR, MWS) למתן התרעה ותמונת זירה מלאה הכוללת איומי מערכות בקרת ירי מונחות מכ"מ וכן טילים, והפעלה אוטומטית של מערכת חסימה (ECM) לשיבוש האיומים. החליפה מספקת לטייס את הגנה מפני מגוון רחב של מערכות נ.מ. וטילים (קרקע-אוויר אוויר-אוויר) בזירת הקרב.
חברת אלישרא היא הספקית העיקרית של חליפות הגנה למטוסים ולמסוקים של חיל האוויר הישראלי. אלישרא היא בין החברות הבודדות בעולם המייצרת חליפת ל"א למטוסי ומסוקי קרב וסער וספינות הבנויה כמערכת אחידה וכוללת את כל הרכיבים העיקריים להגנה:RWR - מערכת להתראה מאיומי מכ"ם, LWS- מערכת להתרעה מאיומי לייזר, MWS- מערכת להתראה מאיום טילים, ע"ס זיהוי חתימת החום שלהם, ECM- מערכת לחסימה ושיבוש מכ"ם.
באלישרא מדגישים, כי הניסיון המבצעי המוכח של החברה באספקת חליפות ל"א לחיל האוויר הישראלי בנוסף ליכולתה לספק מערכות מתקדמות המסוגלות לאתר איומי טילים בתחום האינפרא-אדום - מעניק לה יתרון משמעותי במתן פתרונות לטובת מטוסי נוסעים וכלי תעופה אזרחיים אחרים.

תאריך:  24/12/2002   |   עודכן:  24/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
החברה תתחזק את טורבינות הגז באשכול ואלון תבור
הדר פרבר
108 פקחים מוצבים בבגדד; הפיקוח מתבצע גם במפעלי ייצור חומרי הדברה, ייצור ברזל וקרמיקה, מגרשי גרוטאות; האו"ם ביקש מקהילת התורמים 37.5 מיליון דולר
שי פאוזנר
במסגרת התוכנית נמכרו חובות הלקוחות לחברה שהוקמה במיוחד למטרה זו, אשר איננה בבעלות או בשליטת כי"ל
מירב לוי
עלות הפרויקט - 16 מיליון ש"ח; צה"ל שילם כ-4 מיליון וחבר החשמל - 12 מיליון ש"ח; בכך הושלם שלב נוסף לאחר יציאת צה"ל מלבנון
רנית נחום-הלוי
החשוד בעל חברת "גלקטיקה אינטרנשיונל אוברסיז" מכפר סבא; נעצר לאחר שהעובדים בסניפים של בנק לאומי ובנק הפועלים גילו שהפקיד המחאות מזוייפות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il