X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפרשה נחשפה בתחקיר שפירסמתי במעריב, וכאן - במחלקה ראשונה;
על-פי התחקיר, הזרים האיחוד מיליוני דולרים לעמותות ישראליות; חברי הכנסת קליינר, סולודקין ואלון: ישראלים מופעלים בארץ כסוכנים זרים
▪  ▪  ▪

מליאת הכנסת דנה (יום ג', 27.6.01) במידע שנחשף, לפיו האיחוד האירופי משתמש בתנועות ובעמותות פוליטיות בישראל, למימוש מטרותיו המדיניות בישראל. בתום הדיון, שנמשך יותר משעה, קיימה הכנסת הצבעה והחליטה: לקיים דיון נוסף בנושא במליאת הכנסת.
המידע בנושא זה נחשף בתחקיר שפירסמתי בעיתון מעריב (מחלקה ראשונה, 22.6.01) וכאן באתר מחלקה ראשונה.
[התחקיר המלא, ראו הקישור להלן]
על-פי התחקיר, אישר האיחוד האירופי ב-1999 סיוע/תרומות בסכום מצטבר של מיליוני דולרים לעמותות המזוהות עם השמאל, במטרה לממן פעילות פוליטית - שתכליתה מעבר מצביעים ו/או תמיכה מגופי הימין לגופי השמאל.
אחד הגורמים שקיבל סיוע/תרומה שכזו הוא "מכון לדמוקרטיה ומנהיגות לעולים" (מד"ע), בראשו עומד ח"כ רומן ברונפמן. מכון זה קיבל מהאיחוד 320 אלף דולר.
הדיון התקיים לפי דרישתם של חברי הכנסת בני אלון, שאול יהלום, מרינה סולודקין, זאב בוים, רחמים מלול, מוסי רז, מיכאל קליינר ושמואל הלפרט.
חברי כנסת אלה העלו הצעה לסדר היום בנושא, בבקשה לחסום פעילות מפוקפקת זו של האיחוד האירופי.
במהלך הדיון העלו מרבית חברי הכנסת טענות קשות כלפי מקבלי התרומות/תמיכות, ובהם כנגד ח"כ רומן ברונפמן, עמותת ארבע אמהות, שלום עכשיו ועיר שלם.
ראשון הדוברים, ח"כ שאול יהלום, תקף במילים חריפות את האיחוד האירופי - שפועל כנגד מדינת ישראל ותומך באופן בלתי ענייני ברשות הפלשתינית. ח"כ יהלום טען, כי התופעה הזו נועדה לסכסך ולפלג בין אזרחי ישראל, ולגרום מעבר של תומכים מגוש הימים לגוש השמאל.
ח"כ בני אלון הודיע מעל דוכן הכנסת, כי הוא יגיש למשטרה - בבקשה לקיים חקירה בממצאי התחקיר, וכן בהתבסס על מסמכים נוספים שהובאו לידיעתו. חברי הכנסת בני אלון, מיכאל קליינר ומרינה סולודקין האשימו את מקבלי הכספים בארץ בפעילות כסוכנים זרים, למען האיחוד האירופי. השימוש בביטוי זה עורר רוגז רב וקריאות רמות מצד כמה חברי כנסת מן השמאל.
ח"כ אלון עוד טען בלהט, כי אותן עמותות שקיבלו כספים חותרים תחת מדינת ישראל, חוקיה ואזרחיה. הוא הציג כדוגמא את יעדיה של שלום עכשיו (במכתבה לאיחוד האירופי), שנימקה את בקשתה לקבלת תמיכה, בהוצאות שהיא מייעדת להכנת סטיקרים בזכות בחירה באהוד ברק וכנגד בחירתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה. ח"כ אלון קרא לחברי הכנסת לחתום על מכתב לאיחוד האירופי, שבו ייקרא האיחוד האירופי למשוך ידיו מהתערבות בענייניה הפוליטיים והמדיניים של מדינת ישראל.
ח"כ מרינה סולודקין טענה מעל דוכן הכנסת, כי האיחוד האירופי נקט באותה דרך והעביר כספים לעמותה ישראלית, כדי שתאסוף מידע על נכסים של פלשתינים במרכז הארץ - וזאת כדי להכין את התשתית המשפטית לתביעות כנגד מדינת ישראל.
ח"כ מוסי רז - שעמד במשך כשש שנים בראש עמותת שלום עכשיו - תקף את הטוענים כנגד האיחוד האירופי. ח"כ רז טען, כי גופים מן הימין מקבלים כספים ממיליארדר מאוסטריה (הוא התכוון כנראה למוסקוביץ) - לפעילות במזרח ירושלים שגורמת להרוגים, וזה בסדר; אך כאשר שלום עכשיו מקבלת כספים מהאיחוד האירופי, בגלוי, זה לא בסדר. ח"כ מוזי רז טען, כי מועצת יש"ע עצמה ממומנת על-ידי מדינה - היא מדינת ישראל, כנגד יתר אזרחי המדינה, ואת זאת יש להפסיק.
אחרון הנואמים היה ח"כ רומן ברונפמן. ברונפמן אישר את דבר קבלת הכספים, אך טען כי הם התבקשו והם יוצאו למימון פעילות חינוכית. הוא הזמין את כל חברי הכנסת לבדוק את ספרי המכון. ברונפמן ציין, כי עד עתה לא הוצאה פרוטה מכספים אלה.

תאריך:  26/06/2001   |   עודכן:  27/06/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הצעת החוק הוגשה על-ידי ח"כ אמנון רובינשטיין;
הרעיון - להשהות יישומם ועל-ידי כך לעקר להיטותם של חברי כנסת להגיש חוקים פופוליסטיים
מערכת מחלקה ראשונה
בשבוע שעבר הזהיר שר האוצר את עדי אלדר: אני אזמין את המשטרה
מירב לוי
במהלך החקירה הודה החשוד בגניבת הנשק ובשימוש בסמים מסוכנים. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו ואסר פירסום זהותו
יואב יצחק
ברוב של 30 חברי כנסת שהתנגדו כנגד 29 שתמכו, דחתה הכנסת את הצעת החוק שהגישה הממשלה; הצעת החוק נועדה למלא חלל שנוצר בשל פסיקת בית המשפט העליון
מירב לוי
שרת החינוך לימור לבנת הפנתה את קריאתה אל מפוטרי תעשיות האלקטרוניקה ובתי התוכנה בארץ.
משרד החינוך בונה תוכנית לשילוב העובדים כבר במהלך שנת הלימודים תשס"ב.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il