בסוף השבוע האחרון של ינואר 2003 (יום שישי בבוקר ובמוצ"ש), תערך מכירת מכוניות שנייה בגני התערוכה בתל אביב. רק כחצי שנה חלפה לה, וכבר מתקיים יריד נוסף בסידרה שהובטחה להערך "מדי חודש בחודשו".
חידוש נוסף: הארוע הקודם ניקרא "תערוכה", במחלקה ראשונה הוא הוגדר כ"יריד", ועתה אומצה הגדרת NFC ואף נוספה לה הגדרה חדשה "קניון".
אין מדובר רק בסמנטיקה: המארגנים הבטיחו בזמנו מכירה טהורה ולא תצוגת דגמים יחודיים, ולמעשה מכוניותיו המרהיבות של מועדון החמש, הן שריכזו את העניין המוטורי ביריד.
מפרסמים מסוימים טוענים, כי יצירת תשומת לב חשובה לפעמים יותר מהמסר עצמו, ועתה מטפס לו פירסום היריד מדרגה נוספת, בקובעו: "הישראלים מעדיפים טויוטה".
המפרסמים לא נותנים לעובדות לבלבל אותם. אמנם כל ילד יודע כי הישראלים מעדיפים מזדה יותר מכל דגם אחר, וכי כ-15,000 מזדה נמכרו ב-11 החודשים הראשונים של 2002, לעומת כ-12,000 טויוטה, אבל הכותרת עושה את שלה.
אגב, גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס, ייבואן משדה (ופורד), אמר לא מזמן כי "רק מזדה וטויוטה נימכרות בישראל, כל היתר פשוט מועברות לצרכן בדרך זו או אחרת".
הכלכלה הישראלית בכלל, וענף הרכב המקומי בפרט, נתונים במשבר קשה. לכן יש לברך על כל יוזמה המצהירה כי תניע את הגלגלים התקועים. הפרוייקט נימצא עדיין בחיתוליו, וכשלונו או הצלחתו, עלולה להשפיע על רבים וטובים.
המארגנים מתבקשים לפיכך להקדיש מחשבה לדבריהם, המובאים מעתה ואילך כלשונם:
"במסגרת קניון המכוניות שנערך באוקטובר 2002, הוצגו ונמכרו מכוניות חדשות ורכב דו גלגלי, יד ראשונה מליסינג, השכרה ופרטי לצד מידע, מוצרים ושירותים משלימים: אבזור לרכב, מיגון, איתור, אביזרי שמע, שירותי מימון, ביטוח ואשראי. נתוני ההרשמה של 22,000 מבקרי הקניון נאספו ועברו סינון, עיבוד סטטיסטי ואפיון על-ידי חברת DataZone.
נתון ראשון היכול להעיד על איכות קהל המבקרים ונכונותם לרכוש רכב חדש עולה שאלת כוונה ועיתוי רכישת רכב חדש. על-פי ההנחה הבסיסית כי שליש מכמות הנרשמים מייצגים כוח קניה של משפחה אחת (אב משפחה), ניתן להעריך כי מעל ל-20% מכוח הקניה שביקר בקניון המכוניות הביע נכונות ממשית לרכוש רכב בעתיד הקרוב, קרי: בעתיד הנראה לעין והניתן למעקב - שבוע עד חודש מתאריך הפגישה עם איש המכירות.
נתון מעניין נוסף הוא תת פילוח של כוח הקניה שהביע נכונותו לרכוש רכב בעתיד הקרוב, בחלוקה לכוונת רכישת סוג הרכב: רכב חדש מיבואן, רכב יד ראשונה מחברות מתמחות או רכב מלקוח פרטי (שלא הוצגו במגרשי החניה). מנתונים אלו ניתן ללמוד כי 16% טרם החליטו באם ירכשו רכב חדש, משומש או יד ראשונה, ואילו הנותרים נחלקים; כמחצית (41%) רכב חדש וכמחצית (כ-43%) רכב יד ראשונה מחברה או רכב מפרטי. אם נשליך נתון זה על כלל המבקרים - כ-2000 משפחות אב באו במטרה להתעניין ברכישת רכב יד ראשונה מחברות מתמחות עד חודש מתאריך ההתעניינות, ואילו כ-1,000 משפחות אב באו לחפש רכב פרטי לרכישה, סה"כ פוטנציאל של 6,000 לקוחות.
חיתוך בפלח קהל המבקרים שהביע נכונותו לרכוש רכב בעתיד הקרוב (כ-63%) על-פי סוג הרכב בו מתעניינים לרכישה, מעלה נתון בולט המעמיד את הרכב המשפחתי במרכז ההתעניינות - 67%. (משפחתי בצורותיו השונות, כולל רכב קטן שלא מיועד רק לקהל המשפחות אלא פרטיים/בודדים).
קובי שדה, יזם קניון המכוניות מסר: "איסוף נתוני קהל המבקרים באירוע בוצע בדלפק רישום ממוחשב, שהוקם בכניסה לגני התערוכה, באמצעות טופס רישום/שאלון אותו המבקרים התבקשו למלא בכניסה. בסיס הנתונים של המבקרים מאפשר כריית מידע חכם ונגישות בלעדית ללקוחות פוטנציאליים מדויקים: פניה חכמה לצורך דיוורים ממוקדים של הצעות קד"ם, הזמנות לנסיעת מבחן, חשיפת דגם חדש ועוד. כל זאת על-פי חתכים מובנים: סוג רכב, כוונת רכישה, עיתוי רכישה ועוד. בסיס הנתונים הנאסף והגדל מאירוע לאירוע, מהווה כלי ממוקד במיוחד לחשיפה אפקטיבית ולמכירות".