X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשלב זה - יפורסם מיסמך כוונות עתידי
▪  ▪  ▪

רכבת ישראל תפרסם במהלך חודש פברואר 2003 את קווי הרכבת הראשונים שיופעלו באמצעות חשמל, כך מסר מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר.
הנושא הוצג בידי מחלקה ראשונה לשניר מספר פעמים, וזו הפעם הראשונה שניתנת תשובה רשמית בנושא.
כיום כל הרכבות הבינעירוניות של רכבת ישראל מונעות באמצעות מנוע דיזל, בעוד שברוב מדינות העולם הרכבות הבינעירוניות מונעות על-ידי חשמל.
מנכ"ל רכבת ישראל, הציג לראשונה בפני שר התחבורה, צחי הנגבי את תוכנית ההשקעות של הרכבת (ה"ניו דיל") לעשור הבא ואת פרויקט חישמול הרכבת.
שניר מסר בדיון, כי בפברואר 2003 תסיים רכבת ישראל הכנת תוכנית אב ארצית לחישמול הרכבת. התוכנית תכלול את כל שלבי הביצוע וסדר העדיפויות של הקווים שיחושמלו, לקראת היציאה למכרזים של הפרויקט במרץ 2003. לדבריו, הקו המחושמל הראשון יתחיל לפעול בעוד כשנתיים.
פרויקט חישמול הרכבת יבוצע בסיוע חברת ניהול ישראלית, 'תדם' שזכתה במכרז של רכבת ישראל, בסיועה של חברת D.E.Consult מגרמניה. החברה נבחרה באוגוסט 2002 על-ידי רכבת ישראל כחברה שתתכנן את הפרויקט.
שניר ציין בפני שר התחבורה כי בכוונת רכבת ישראל להעביר את כל המערכות הרכבתיות להפעלה באמצעות קווי מתח גבוה, דבר הדורש החלפה הדרגתית של הציוד המיושן וכן שידרוג של כל מערך הרכבות החדש. עלות החישמול של מסילת ברזל נעה בין 350 ל-400 אלף דולר לכל קילומטר של מסילה.
מנכ"ל הרכבת ציין, כי הורה להפסיק את רכש הקרונועים לרכבת ישראל מאחר ולא ניתן להסב אותם לשימוש בחשמל. לדבריו, רכבת ישראל רוכשת מעתה רק ציוד שניתן להסב לחשמל. יצויין כי בהסבת מערך הקרונות של הרכבת יש להחליף את הקטר בלבד, כך שניתן להמשיך ולהשתמש בקרונות לאחר הסבתם לשימוש בחשמל.
מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון מסר כי לחישמול הרכבת יתרונות רבים ובהם: צמצום רמת זיהום האוויר, אפשרות להגדיל את מהירויות הרכבת, קיצור זמן התאוצה והבלימה של הרכבת, דבר המאפשר להגדיל את מספר הרכבות באזורים עירוניים, זמינות טובה יותר ברכישת הציוד וצימצום משמעותי בעלויות האחזקה של הרכבת.

תאריך:  31/12/2002   |   עודכן:  31/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מנהלים ועובדי כוח האדם דרשו מהעולים דמי הרשמה בסכום של 20 אלף ש"ח בעבור מציאת מקום עבודה בארץ או בחו"ל
מירב לוי
כך חושף עיתון ידיעות אחרונות; הדוח אשר הוכן על-ידי הרוקחת הראשית, ד"ר קרפל מוצא 68 ליקויים חמורים בתהליך הכנסת החיסון; בין הממצאים: הווירוס להכנת החיסון הוחזק יחד עם חיידקי דבר וכולרה; המבחנות מיושנות, והתנאים אינם סטריליים
הדר פרבר
השניים נעצרו לחקירה
עמוס באר
גשרי עטרות וביר נבאללה בכביש 45 החדש
שי פאוזנר
עיסקה זו ועיסקה עם אמריקן איירליינס מלפני פחות מחודשיים, יגדלו את הכנסותיה בכ-95 מיליון שקל לשנה, החל משנת 2003
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il