X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי ההצעה, מדינת ישראל לא תסגיר תושב ישראל שמלאו לו מעל 70 שנה; אם יתקבל החוק, מזהיר היועץ המשפטי לממשלה, יגרום הדבר לעימות חריף עם ארה"ב - שדרשה את הסגרתו בגין עבירות חמורות שביצע
▪  ▪  ▪

ועדת השרים לענייני חקיקה בראשות שר המשפטים מאיר שטרית, קיבלה ביום ב' (25.6.01) החלטה, לפיה תתמוך הממשלה בהצעת חוק שתימנע הסגרה של תושב ישראל שמלאו לו 70 שנה.
בהצעה תמכו, בין היתר, שר התיירות גד זאבי, שר האוצר סילבן שלום, שר העבודה והרווחה שלמה בניזרי, שר הבריאות ניסים דהאן, השר בלי תיק אליהו סויסא והשר בלי תיק דני נוה. כנגד ההצעה הצביעו שר המשפטים מאיר שטרית, והשרים בלי תיק סאלח טריף וציפי לבני.
הצעת החוק הזו, שהתקבלה על-אף התנגדותו של השר שטרית, נועדה למנוע את הסגרתו של חיים ברגר (יליד 1926) לארה"ב, בגין עבירות חמורות שביצע לכאורה בארה"ב. ברגר - חרדי שעמד עד לפני כחמש שנים בראש ישיבה בארה"ב, הגיע לישראל ב-1996, לאחר שנפתחו כנגדו ההליכים הפליליים בארה"ב. ב-1997 הוא קיבל אזרחות ישראלית, ועתה - מכוח אזרחותו - הוא מבקש את הגנת ישראל מפני הסגרתו.
היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין, הזהיר, כי ההחלטה בכלל והצעת החוק בפרט - אם תתקבל, עלולים לגרום לתגובה חריפה מצד התביעה האמריקנית, שלא תוכל להשלים עם התחמקותה של ישראל מקיום האמנה הבינלאומית עליה חתומות גם ישראל וארה"ב. רובינשטיין עמד בשנים האחרונות בפרץ, ונאבק למען הסגרתו של ברגר כמתחייב מן הדין ומן האמנה עליה חתומה ישראל.
ההחלטה התקבלה בלחצם של כמה חברי כנסת מיהדות התורה, שביקשו לסייע לחיים ברגר. כנגד ברגר הוגש בארה"ב כתב אישום חמור, שבו הוא מואשם בקנוניה בהיקף של מיליוני דולרים יחד עם אחרים. התביעה האמריקנית ביקשה את הסגרתו מישראל, בגין שמונה סעיפי אישום.
היוזמה לפעול בדרך זו קרמה עור וגידים, לאחר שניסיונותיו של חיים ברגר לקבל את הגנתה של המערכת המשפטית בארץ מפני הסגרתו, או לפחות לרצות את עונשו בישראל - אם וכאשר יורשע בארה"ב, לא צלחו: בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי הוא בר-הסגרה (השופטת רות אור), וכי אין להתנות הסגרתו לארה"ב בכך שיוחזר לישראל לריצוי עונשו, אם יורשע; בית המשפט העליון בהרכב שלושה שופטים דחה ערעור שהגיש (ברוב של שניים - הנשיא אהרן ברק והשופטת טובה שטרסברג-כהן, כנגד דעתו החולקת של המשנה לנשיא שלמה לוין). שתי ערכאות אלה קבעו, כי ברגר אינו "תושב ישראל" במובן המלא של המילה, הוא בר-הסגרה, ואין כאמור להתנות הסגרתו בהחזרתו לריצוי העונש. הנימוקים שהועלו על-ידי ביתה משפט: ברגר נמלט לישראל לאחר שנפתחו נגדו הליכים פליליים; הוא ביקש אזרחות ישראלית כדי לקבל כאן הגנה, ולא נוכח זאת שמרכז חייו הוא כאן; בקשת ההסגרה הוגשה ב-1996, עוד קודם שקיבל את אזרחות ישראלית (ב-1997);
ברגר הגיש מאז בקשה לקיים דיון נוסף בבית המשפט העליון, בהרכב מורחב. בקשתו התקבלה. עתה תלוי למעשה ועומד הערעור לקביעת הדיון בהרכב שבעה שופטים.
מי שניצח על המערכה המשפטית, וגם פעל מאחורי הקלעים ליצירת החוק הסקנדליסטי, הוא פרקליטו - שר המשפטים לשעבר עו"ד דוד ליבאי. חברי הכנסת של יהדות התורה, ובהם ח"כ שמואל הלפרט, הם שהובילו את המערכה הפוליטית לתמיכה בהצעת חוק זו. גם ח"כ אריה גמליאל (ש"ס) ומיכאל קליינר (חרות) חתמו על הצעת החוק.
האישומים
כאמור, כנגד ברגר תלוי ועומד כתב אישום חמור בארה"ב. על-פי כתב האישום, קשר ברגר, יחד עם שותפיו - אברהם דוד-פריזל, קלמן סטרן, דוד גולדשטיין, ויעקב (יצחק) אלבאום, לקבל במרמה, באופן בלתי חוקי, ברצון וביודעין, סכומים של מיליוני דולרים מהממשלה הפדראלית של ארה"ב, לטובתם ולטובת גורמים אחרים בקהילה החסידית של ניו סקוור במדינת ניו יורק בארה"ב.
על-פי החשד, הונו "הקושרים" משנות ה-70 ועד 1996 את משרד החינוך האמריקני, משרד הדיור, הרשות לביטוח לאומי, מינהלת עסקים קטנים, ורשויות המס של ארה"ב. "הקושרים" השתמשו בגורמים בהם שלטו ואותם ניהלו, כדי להונות את הרשויות. עם הגורמים המעורבים נמנים: הישיבה בניו סקוור, סמינר גרוס לבנות, קולג' רוקלנד (RCC), סמינר תולדות יעקב יוסף (TYY) ורשויות הדיור של ניו סקוור.
בחלק מהתקופות בהן מדובר, היה ברגר בתפקיד נשיא סמינר גרוס לבנות, נשיא הישיבה של ניו סקוור וכן נשיא ויו"ר מועצת המנהלים של TYY. בכתב האישום כנגדו הוא מואשם בנטילת כספים לכיסו וגם לטובת הגופים בראשם עמד.

תאריך:  26/06/2001   |   עודכן:  27/06/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
השופט גדעון גינת פסל את שידורי עדן וקבע: אפיק רום היא הזכיינית השניה להפעלת הערוץ השלישי, לצד קבוצת ישראל 10
יואב יצחק
פרופ' גולדבלום נדרש לגלות למבקר המדינה ולאחר מכן למשטרה מי מסר לו תרומה למימון פרסומן של מודעות בעיתונות בשפה הרוסית ובשפה העברית - ערב הבחירות ב-1999
מערכת מחלקה ראשונה
יואב יצחק
התלונות נבדקו על-ידי מחלקת הפיקוח בבנק ישראל; שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר - כנגד בנק לאומי (%40.3); הנמוך ביותר - כנגד בנק הפועלים (%29.5)
יואב יצחק
הפרשה נחשפה בתחקיר שפירסמתי במעריב, וכאן - במחלקה ראשונה;
על-פי התחקיר, הזרים האיחוד מיליוני דולרים לעמותות ישראליות; חברי הכנסת קליינר, סולודקין ואלון: ישראלים מופעלים בארץ כסוכנים זרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il