X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפורום למען תחבורה ציבורית דורשים מהנגבי: "הפסק ריטואל ייקור התחבורה הציבורית"
▪  ▪  ▪

הפורום למען תחבורה ציבורית קורא לשר התחבורה, שלא לחתום על הצו המעלה את תעריפי תחבורה ציבורית. הם קם דורשים ממנו להקפיא את מנגנון העדכון האוטומטי של תעריפי הנסיעה.
מרבית הדברים שאומר הפורום עתה נאמרו כבר פעמים רבות, ועד כה נפלו על אזניים ערלות (ראה ארכיון מחלקה ראשונה: "גברת עם סלים").
פורום הירוקים רגיל בפנייה לשר צחי הנגבי בכובעו כשר לאכות הסביבה, אשר עתה נוסף לתחומי סמכותו גם משרד התחבורה.
במכתב ששיגר הפורום אל השר הנגבי, נכתב כי "העלאת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מהווה פגיעה נוספת וקשה במיליוני נוסעים התלויים בתחבורה הציבורית להגיע למחוז חפצם. העלאה מתמשכת של התעריפים תגרום לנטישה המונית של התחבורה הציבורית, בניגוד להצהרות הממשלה בדבר העדפת התחבורה הציבורית כביכול".
במכתב נאמר, כי למרות שממשלת ישראל מצהירה חזור והצהר כי היא נותנת העדפה לתחבורה הציבורית, בפועל היא יוזמת פעולות רבות הפוגעות למעשה במשתמשי התחבורה הציבורית:
העלאת תעריפים פעמיים בשנה, מערך אבטחה לקוי באופן יסודי, אי פתיחת נתיבי תחבורה ציבורית בערים ובכניסות אליהן, הקצאת משאבים גדולה פי 2-3 לכבישים מאשר לתחבורה ציבורית וסלילתו של כביש חוצה ישראל וכבישי הרוחב שלו מתקציב המדינה (עובדה שאינה מדוייקת, ע.ב.).
כותב הפורום: "הנזק הכלכלי, החברתי והסביבתי של מדיניות מפלה זו הוא עצום, ולא ניתן יהיה להמשיך במדיניות זו. העלאת התעריפים פוגעת קשות ביכולת למשוך נהגי רכב פרטי אל התחבורה הציבורית. יותר מכך, למרות שהתחבורה הציבורית מהווה מצרך יסוד עבור שכבות אוכלוסייה רחבות, הם נפגעות קשה יותר, בשל תלותן הכמעט מוחלטת בתחבורה הציבורית לצורך נייידות ונגישות. משתמשי התחבורה הציבורית שיכולים להרשות לעצמם לרכוש רכב כנראה יעשו זאת – הרי הם מסכנים את חייהם בעלותם לאוטובוס - וכעת גם מחירי הנסיעה מבריחים אותם."

תאריך:  01/01/2003   |   עודכן:  01/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
במסגרת תפקידה תהיה אחראית על הקשר עם המשווקים וקידום מכירות
שי פאוזנר
נכנסת לתוקף ההחלטה שהתקבלה לפני כשנה, במסגרת חבילת הצעדים שסוכמה עם הממשלה, על ביטול מוחלט של ההגבלה האחרונה שנותרה ב"פיקוח על מטבע חוץ" ביחס להשקעות בחו"ל של משקיעים מוסדיים
שי פאוזנר
סוללים את הדרך של נוחי דנקנר לשליטה באי.די.בי
הדר פרבר
רוב הפציעות כתוצאה משאיפת עשן
עמוס באר
מומחי תחבורה: "לא מקנאים בוועדה, צפוייה לה עבודה רבה מאוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il