X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעריכים כי מדד דצמבר ירד בשיעור של 0.3%; המתקפה על עיראק והירידה הצפוייה בהשקעות זרות בישראל ימשכו ללחוץ את הדולר לעליות
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  דיסקונט

כלכלני בנק דיסקונט מפרסמים (יום ה', 01.01.03) את תחזיות האינפלציה שלהם לחודשים הקרובים, בה הם מעריכים, כי מדד חודש דצמבר ירד בשיעור של 0.3%, מדד חודש ינואר יעלה ב-0.3% ובחודש פברואר צפוי המדד לעלות ב-2%. בבנק מציינים, כי בבסיס תחזיות המדד לחודשים הקרובים עומדת הערכה לפיה שער הדולר ממוצע לחודש פברואר יעמוד על 4.85 שקל.
בדיסקונט מציינים עוד, כי מרבית האינדיקטורים ממשיכים להצביע על מגמה של צמיחה שלילית, כשבחודש נובמבר רשם המדד המשולב לבחינת מצב המשק (מדד שנערך בבנק ישראל) - ירידה רצופה זה חודש חמישי. באוקטובר ונובמבר ירד המדד המשולב ב-0.3% בכל חודש. עיקר הירידה נבעה מירידה של 1.5% בפדיון ענפי המסחר השונים המהווים אינדיקציה להיקפי הצריכה הפרטית במשק.
ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2002, הצביעה המגמה על ירידה שנתית של 5% בפדיון ענפי המסחר והשירותים. נתון נוסף שמדגיש את מידת עומק המיתון, בו שרוי המשק הישראלי, היה הירידה בשיעור של 0.1% בהיקפי הייבוא.
באוקטובר הסתכם שיעור המובטלים בכ-10.4% מכוח העבודה של המשק הישראלי. בחודשים נובמבר ודצמבר נמשכה המגמה של ירידה במספר משרות השכירים במשק (מה שיביא להמשך העלייה בשיעורי האבטלה). להערכת כלכלני בנק דיסקונט המיתון במשק יגרום לאבטלה בשיעור של 11% בשנת 2003.
בדיסקונט מציינים, כי נתוני התיירות בחודש נובמבר הצביעו על המשך מגמת העלייה בהיקף הלינות של ישראלים בבתי מלון בישראל כשבמספר התיירים המגיעים לישראל, לא נרשם שינוי מהותי (מספר התיירים ממשיך להיות נמוך). בחודשים אוקטובר ונובמבר, הסתכם מספר הלינות בבתי המלון בישראל ב-190 אלף (ממוצע לחודש) - כשהממוצע החודשי ברבעון השלישי של שנת 2002 היה 250 אלף לינות בחודש.
בשוק המט"ח נרשמה בשבועיים האחרונים של דצמבר תנודתיות חדה, כשבתקופה הזו פוחתו השקל והאירו בשיעורים של 7.5% ומול הדולר האמריקני, פוחת השקל בשיעור "מתון" של 2.7%. בבנק דיסקונט מציינים כי בשל המתקפה הקרובה על עיראק והמשך הירידה בהיקפי ההשקעות הזרות בישראל, יגביר הלחץ להתחזקות של הדולר מול השקל בשנת 2003.
בבנק מציינים עוד, כי קיים עדיין חשש מהורדת דירוג האשראי של ישראל. זאת מכיוון שחוסר הוודאות במשק הישראלי ממשיך להיות גבוה ובנוסף גוברות ההערכות, כי הממשלה לא תצליח לעמוד בשנת 2003 ביעדי הגירעון (שנה שלישית ברציפות). שני אלה נתונים נוספים הלוחצים את הדולר להתחזק מול השקל.
האינפלציה המשתקפת משוק ההון הייתה הפגינה יציבות בדצמבר, והצביעה על הערכות לאינפלציה שנתית בשיעור של 2.5%. לעומת זאת בטווח הבינוני, נרשמה בשבועיים האחרונים עלייה בתחזיות האינפלציוניות, לרמה שנתית של 5%. נתון זה מצביע על התחזקות ההערכות שהממשלה לא תעמוד ביעדי הגירעון לשנת 2003.
בדיסקונט מסכמים, כי לאור הערכות הללו יפחית נגיד בנק ישראל, ד"ר דוד קליין, את הריבית בחודש ינואר בשיעור מתון כשעד סוף שנת 2003 תעמוד הריבית במשק על רמה של 7.5%.

תאריך:  02/01/2003   |   עודכן:  02/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק ומירב לוי
כך החליטו חברי ועדת הבחירות המרכזית ברוב של 20 חברים מול 18 מתנגדים; הוועדה צפויה למחוק גם את משה פייגלין מרשימת הליכוד
ניצן כהן
השופטת ורדה אלשייך מינתה את עו"ד פנחס רובין למנהל מיוחד של החברה; בין בעלי המניות הגדולים בחברה: קופות הגמל של בנק לאומי ובנק הספנות
שי פאוזנר
הפעם היעד הוא רומא; המבצע הותאם לזהות התאגידית שהשיקה באחרונה דלק במוטו: "פינוק בתנועה"
גלית יצחק
תיקי החקירה הועברו לפרקליטות; תיקי החקירה מגלים ראיות לעבירות פליליות; המדובר בארבעה תיקים המזוהים עם אנשי הליכוד ואחד מהעבודה; רובינשטיין וארבל הורו לפרקליטויות המחוז לסיים במהירות הטיפול בתיקים
גלית יצחק
המטרה: לאפשר לכל משפחה לרכוש תרופה בסיסית לטיפול בכאבים וחום; מחיר דקסמול יהיה 12.90 שקלים; את המבצע ניתן לממש באמצעות קופון הנחה שיפורסם בידיעות ומעריב ביום שישי הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il