X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דובר ועדת הבחירות: זהו צעד משמעתי שננקט במקרה של בירורים בתום הבחירות; מדובר בסך של 8000 איש אשר תוגבל זכותם להשתתף כמזכירי קלפי
▪  ▪  ▪

הבחירות הכלליות לראשות הממשלה (28.1.03) מהוות מטרד לא קטן הן לציבור והן לממשלה, דבר הפוגע בעיקר בקופת המדינה. בניגוד לזאת, קשה שלא לדבר על הזכות שניתנת ביום זה לכל אזרח שומר חוק להרוויח מעל שכר המשק הממוצע, הנע בין מאות שקלים לאלף.
עם זאת הוחלט השנה, כי ל-8000 איש מסך 50,000 המועסקים במערכת הבחירות המרכזית, תשלל הזכות להשתתף כמזכירי קלפי ובמקומם יועסקו עובדי מדינה בלבד. פניות שונות של אזרחים נזעמים ששרתו במשך שנים כמזכירי קלפי הגיעו למערכת NFC. אלו טוענים: מדובר באפליה.
לעומת זאת מסביר דובר ועדת הבחירות, גיורא פורדס, כי המדובר בצעד משמעתי שננקט למקרה של בירורים לאחר הבחירות: "העיקרון הזה נשמר שנים רבות ומדובר רק על מזכירי הקלפי שהם עובדי מדינה ברשויות מקומיות. אלו כפופים למסגרת משמעתית כאשר אם בתום הבחירות נצטרך לקרוא לאיש לבירורים, אפילו אם יהיו פניות משפטיות נגד הוועדה אנחנו נוכל לאתרו ולא כמו שקורה לעיתים שהאזרח לא מחויב ויכול לטוס לחו"ל". פורדס ציין שלא התעוררו בעבר אילו קשיים שדרשו בירורים.
מדובר על התחייבות שסיכם מנכ"ל ועדת הבחירות, לאחר הצעת חוק שהועלתה בנושא לפני כחודשיים, לפיה מזכירי הקלפי יהיו אנשים שאין להם קשר פוליטי למפלגות או מעורבים פוליטית. באותה ישיבה ניסו ח"כ לקבע בחוק שמזכירי הקלפי, כ-8000 במספר, יהיו רק עובדי מדינה ומורים ברשויות מקומיות. לא חוקק חוק בשלב זה, אם כי החליטה הוועדה ליישם את ההצעה בהתחייבות.
למרות דברים אלו מציינת אחת הפונות למערכת, כי דברי פורדס אינם מדויקים, לאחר פניה אישית שעשו קרוביה, שאינם מזכירי קלפי ונדחו גם-כן מאותה סיבה: "הבן שלי ובעלי פנו כדי לשרת כסדרנים ופנייתם נדחתה משום שהם לא עובדי מדינה. אני למשל מזכירת קלפי ועוסקת בתפקיד במשך שנים לאחר הכשרה שעברתי מטעם המדינה. כמוני יש עוד עשרות", היא אומרת.

תאריך:  03/01/2003   |   עודכן:  03/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ארה"ב: מדובר בהתנגדות ממניעים אסטרטגיים; גורמי ביטחון בישראל אומרים כי המדובר בכפיה ומעלים חשד כי ההתנגדות נובעת מרצון לסלק את ישראל מהשוק הסיני
רנית נחום-הלוי
משאיות ענק יצאו לכיוון נצרת וחסמו התנועה בציר; המכתבים ישוגרו לרה"מ שר האוצר ושר התשתיות
יואב יצחק
אמצעי התקשורת מפרסמים חשדות לעבירות מצד בכירים במפלגות הגדולות; האם הבוחר הפוטנציאלי מאמין? וכיצד זה משפיע על מהלכי הבחירות?
ניצן כהן
מדד מנהלי הרכש לחודש דצמבר עלה ל-54.7 נקודות כשהמשמעות היא שהמשק האמריקני רשם צמיחה בחודש דצמבר; עלייה חדה במספר דורשי העבודה
ניצן כהן
בשבוע החולף ירד המדד ל-3.2% לעומת רמה של 3.4% בשבוע שעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il