X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההצעה - אם תעבור בכנסת, תחייב פריימריז בכל מפלגה גדולה שלה 15 מנדטים; אפשרות בחירה - רק לאחר 30 חודשי חברות; רשם המפלגות יפקח על הבחירות המקדימות
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  מאיר שטרית
  אריאל שרון

ראש הממשלה אריאל שרון, ושר המשפטים מאיר שטרית, עומדים להציג מחר (יום א') - במסיבת עיתונאים, את ההצעה לשינוי שיטת הבחירות במפלגות וקביעת הרשימות לכנסת.
ביסוד ההצעה, שגובשה על-ידי ועדה מקצועית בראשה עומד השר שטרית: קיום פריימריז פתוחים, בהם ישתתפו כל המתפקדים למפלגות. על-פי ההצעה, הבחירות בכל המפלגות יערכו באותו יום.
שרון ושטרית מבקשים להביא את החוק, לקריאה ראשונה, עוד בכנסת זו, וזאת תוך "דילוג" על חברי מרכז הליכוד. הדחיפות בנושא זה נובעת, במידה רבה, נוכח השערוריות הגדולות שהתגלו בבחירות הפנימיות בליכוד. שרון ושטרית מנסה למנוע עתה את הסחף מטה המסתמן, ממנו נפגע הליכוד.
בהצעה מבקשת ועדת שטרית לקבוע תקופת חברות מינימלית, שרק לאחריה יוכל מתפקד להיכלל ברשימת המתמודדים למועמדות במסדות הליכוד, או מועמדות מטעם המפלגה - בבחירות לכנסת ישראל.
על-פי ההצעה, כל מפלגה שלה 15 מנדטים לפחות, תחוייב בביצוע פריימריז פתוחים. רשימות המתפקדים יועברו לרשם המפלגות, והוא שיבצע את הפיקוח בפועל - כולל סילוק מתפקדים כפולים.
על-פי ההצעה, מתפקד יחוייב בתקופה מינימלית של כ-30 חודשים, קודם שיהא זכאי לבחור. כמו כן מוצע, לקבוע תקופות מינימום להצגת מועמדות בבחירות: 3 שנים למועצת סניף של מפלגה; 4 שנים לחברות במרכז מפלגה; 5 שנים לחברות בכנסת, ו-7 שנים לראשות מפלגה.
ועדת שטרית ממליצה בנוסף להקים ועדה פנימית בליכוד - ועדת קבלה/בחירה, והיא שתאשר את מועמדי המפלגה לכנסת. לוועדה תהא גם הסמכות לפסול מועמדים בנסיבות מיוחדות. כמו כן הם מציעים עתה, לקיים בחירות חדשות לוועידת הליכוד. הצעה זו עלולה להיתקל בקשיים, בשל המחנאות המוכרת בתוך הליכוד.

תאריך:  04/01/2003   |   עודכן:  04/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בחודש שעבר ענק הבורגר צפה את ההפסד הראשון שלו ברבע השנה הזה. החברה, אשר עסקה במלחמת מחירים אשר הגדילה את "תפריט הדולר" שלה, מהמרת על ה-DVD שייתן לה ייתרון על פני מתחרותיה בשוק המזון המהיר
הדר פרבר
התוצאה: 5-7 6-1 6-2; ארה"ב גברה על אוסטרליה 3-0
הדר פרבר
המדען הקנדי תכנן עבור עירק את תותח העל. המשטרה הבלגית מחזיקה בעדות, לדבריה, המצביעה על כך שתכשיט שנלקח מגופתו של המדען הקנדי מוחזק בידי סוכן מוסד בבליז שבמרכז אמריקה
הדר פרבר
בנוסף דורשים המפגינים לשחרר את הגנרל קרלוס אלפונזו שנעצר עם 100 קצינים נוספים ללא משפט; סגן הנשיא מאשמים את ראשי האופוזיציה ב"חוסר אחריאות"
הדר פרבר
השופט קיבל את המלצת חבר המושבעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il