X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מומחי D&B דן אנד ברדסטריט העולמית, צופים בשיפור מסוים בכלכלת ישראל בשנת 2003, בהנחה שיבצעו מספר תנאים - רגיעה במצב הביטחוני ותחילת הדברות עם הפלשתינים; האינפלציה תקטן ל-2.3%; האבטלה תקטן ל-10.1% לעומת 10.4% כיום
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  D&B
  אבטלה

לפי כל הפרמטרים שנבחנו, בחודש דצמבר 2002, הרי בשנת 2003 תהיינה תוצאות המשק הישראלי טובות יותר במידה מסוימת: הצמיחה תהיה חיובית ותסתכם ב-0.7% לעומת 1%(-) ב-2002; האינפלציה תקטן ל-2.3% מכ-7.0% כיום; הגרעון בתקציב יסתכם בכ-4%(-); האבטלה תקטן ל-10.1% לעומת 10.4% כיום.
כל אלה, בהנחה שיחולו במשק מספר שינויים, שאינם בגדר מחוץ להשיג ידה של ישראל. שינויים כגון: רגיעה במצב הביטחוני ותחילת הידברות עם הפלשתינים. כתוצאה מכך, גידול בביקושים המקומיים, בהשקעות הזרות והרחבה של היצוא, בעיקר בענף ההיי-טק.
הדברים מופיעים בדרוג האשראי הבינלאומי של ישראל לחודש דצמבר, המתפרסם בימים אלה בדוח חודשי מיוחד: International Risk & Payment Review של חברת D&B העולמית. הפרסומים החודש אינם מראים שינוי לרעה בשום פרמטר לעומת ארבעת החודשים הקודמים - כלומר זהו החודש החמישי ברציפות.
החברה העולמית מקיימת מעקב צמוד אחר כלכלת ישראל, משום שהיא אמורה לספק ללקוחותיה ב-230 מדינות ברחבי תבל דוחות מעודכנים על מצב סיכוני האשראי במדינות השונות.
צפויה חריגה בגירעון התקציבי בשנת 2003 עד לכ-4% מהתוצר - הדוח מציין, כי בשנת 2003 צפוי גירעון גבוה שיגיע עד לכ-4% מהתוצר, זאת לעומת יעד גירעון שנקבע על 3%. זאת בעיקר על רקע אי הבהירות בשל יכולת הממשלה לעמוד באומדני גביית המיסים. הדוח מציין את בקשת הערבויות של 12 מיליארד דולר ממשלת ארה"ב אשר יהוו בסיס לשיפור המצב הכלכלי.
הסיכוי להבראה: שינוי המצב הביטחוני וגידול ביצוא בעיקר היי-טק - מומחי המשק הישראלי מציינים, ההבראה של המשק הישראלי, תלויה במספר גורמים מרכזיים: גידול בביקוש העולמי - בעיקר למוצרי היי-טק ישראליים; שיפור במצב הביטחוני, שאם לא כן תימשך הירידה בביקושים המקומיים ובצריכה, בהשקעות ובתיירות.
לגבי שנת 2002 דוח דצמבר של כלכלני D&B העולמית, זהה למדי לזה של נובמבר, אוקטובר, ספטמבר, אוגוסט ויולי 2002. כל הפרמטרים של החודשים הקודמים זהים לאלה שבדוח האחרון. ראובן קובנט, מנכ"ל D&B ישראל, מתייחס לניתוח המגיע ממרכז החברה בארה"ב ומציין, כי למרות הכל הנתונים הללו מעוררים תקווה באשר למצבה של כלכלת ישראל ומרמזים אולי על סיכוי להיחלצותה מהמשבר.
בניתוח דצמבר 2002, כלכלת ישראל נמצאת אומנם בסיכון מתמשך ובשל כך יש אזהרה מסוימת ללקוחות החברה ברחבי העולם, להימנע מחשיפת יתר מול עמיתיהם הישראלים, אך ככלל, לא חל שינוי במעמדה של ישראל לעומת החודשים הקודמים של 2002.
מדד הסיכונים הבינלאומי של D&B מחולק לשבע קבוצות מ-DB1 ועד DB7, כאשר DB1 מציין רמת סיכון שולית ו-7DB מציין רמת סיכון גבוה במיוחד. כל קבוצה מחולקת לרבעים מ-a עדd כאשר a מייצג את רמת הסיכון הנמוכה ביותר. משמעות דירוג הסיכון בו נמצאת ישראל DB3a היא שיש סיכון מסוים באשראי הניתן לחברות במדינה המדוברת ולקוחות הפועלים במדינה כזו צריכים לגלות זהירות בכל הנוגע לחשיפת האשראי שלהם.
חברת D&B משמשת כ-160 שנה כספק המוביל בעולם של מידע עסקי, לתועלת המסחר בין עסקים וחברות. מוצרי המידע והטכנולוגיה המתקדמת שבשימוש D&B מסייעים לעסקים וחברות ברחבי העולם לצמצם את סיכוני האשראי, לאתר לקוחות כדאיים, לנהל מערכי מכירות יעילים ולשכלל את מערך הגבייה.

תאריך:  05/01/2003   |   עודכן:  05/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
במהלך ינואר-דצמבר 2002 נרשמו ירידות חדות בייבוא מכוניות (18%) וטלוויזיות (21%); עליה של 5% נרשמה בייבוא הסיגריות
שי פאוזנר
מסרה, כי הקיבוצים משקיעים 35 מיליון שקל בשנה, במערכות המיחשוב המרכזיות
הדר פרבר
מספר משרות השכיר באותה תקופה היה 2.375 מיליון; קצב הירידה השנתי של השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים היה כ-1.6%
גלית יצחק
הקמפיין יוצג גם במודעות בעיתונות עסקים; הקמפיין מציג את התפיסה העסקית החדשה שגיבש המשרד המייצגת את גישת הדור הבא
הדר פרבר
שוטרי תחנת בנימין בסיוע צה"ל נכנסו לכפר ביתוניא בסמוך לרמאללה; הפעילות בכפר החלה בעקבות מידע שהתקבל, על-פיו בימים האחרונים הוחדרו למקום כלי הרכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il