X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשד עלה בעיצומו של המשפט, שהתנהל בפני הרכב מיוחד; כנגד השופט עדווי נוהל הליך משמעתי בגין התנהגות שאינה הולמת שופט (הטרדה מינית); השופט עדווי התפטר ולכן נקטע משפטו עוד בטרם התברר כולו
▪  ▪  ▪

שופט בית משפט השלום (בדימ.) דיאב עדווי, שנאלץ להתפטר לפני כחודשיים וחצי מכהונת שפיטה, שכר שירותיהם של חוקרים פרטיים כדי לאסוף חומר על כמה מהמתלוננות נגדו.
הדבר התגלה במהלך שמיעת העדויות במשפטו, בפני בית הדין המשמעתי לשופטים. כנגד עדווי התנהל הליך משמעתי, בקובלנה שהגיש נגדו שר המשפטים, באשמה להתנהגות שאינה הולמת שופט.
ההליך התנהל בפני הרכב מיוחד: שופט בית המשפט העליון אליהו מצא (אב בית הדין), שופטת בית המשפט העליון דליה דורנר, ושופט בית המחוזי ג'ורג' קרא.
עדווי הועמד לדין משמעתי בשל זאת שהטריד לכאורה ארבע מפקידות בית המשפט השלום בטבריה, שבו כיהן. מעדויות המתלוננות, ששמן נאסר לפרסום, נטען כי עדווי העיר להן על מיניותן; לאחת ביקש להציץ לה מתחת לחולצה, את השניה (שהיתה לאחר לידה) שאל על חלב שדה, ולשלישית אמר שהוא חולם עליה בלילותיו.
נודע, כי בעיצומו של הדיון - במהלך החקירה הנגדית של אחת המתלוננות, הציג בא-כוחו של עדווי קלטת, באמצעותה ביקש להוכיח פרטים מסויימים הנוגעים לאחת המתלוננות שעדותה נשמעה אותה עת. לשיטתו, הקלטת מוכיחה ראשיתה של קונספירציה שנרקמה נגדו.
עו"ד אורית סון, שייצגה את הקובל (שר המשפטים) התנגדה לכך בתוקף. היא טענה שהמעשה בלתי תקין, וכי הוא נועד לפגוע במתלוננת, ועל כן היא ביקשה שלא לאפשר השמעת הקלטת. בית המשפט קיבל את ההתנגדות, ואסר השמעת הקלטת.
עוד נודע, כי השופטים לא ראו מעשה זה בעין יפה. השופטת דורנר אף העלתה חשד, לפיו עצם שכירת החוקרים הפרטיים בעיצומה של החקירה שהתנהלה אותה עת, הינו מעשה המעלה חשד לשיבוש הליכי חקירה ומשפט.
נודע, כי בהליך משמעתי זה התקיימו שתי ישיבות. האחת - הקראת הקובלנה. השניה - התחלת שלב ההוכחות. מפרוטוקול הדיון מתברר עתה, כי יום לפני המועד שנקבע לשמיעת עדותו של השופט עדווי, הודיע השופט על התפטרותו מכהונת שופט.
במצב זה, ובשל זאת שסמכותו של בית הדין המשמעתי הזה מוגבלת לעובד מדינה המחזיק בכהונת שופט, נקטע המשפט עוד בטרם הגיע לסיומו.

תאריך:  10/01/2001   |   עודכן:  06/02/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
במערכת הפוליטית עסקו בכך רבות, בעקבות ידיעות ושמועות על ליקויים כביכול במצבו הרפואי של שרון;
גם כאן דרשנו: "פתק מהרופא"
יואב יצחק
הדיון נקבע ליום שישי השבוע; העתירה הוגשה על-ידי עו"ד חיים משגב, עבור לקוחותיו: פרופ' הלל וייס ומשה פייגלין ("זו ארצנו"); עתירה נוספת הוגשה על-ידי עו"ד יורם שפטל; עתירה שלישית הוגשה על-ידי "שומרי ירושלים"
יואב יצחק
בכיר במטה ברק הותקף, בכינוס מפלגת העבודה בשכונת התקווה; נשלח לטל זילברשטיין כדי להזהירו - אם לא נקבל עבודה, נספר למשטרה על מהלכי הבחירות ב-1999
יואב יצחק
ההחלטה התקבלה כדי למנוע בריחת מצביעים, העלולים לחשוש שמא מסתיר שרון מידע חשוב מהציבור; החשיפה תתבצע על-ידי רופא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il