X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פסיקת בג"צ בעניין הסייף שומר המסורת מכה גלים. הספורטאים: "זה ביזיון"
▪  ▪  ▪
תומר אור, הסייפים מחפשים מועד

ענף הסיוף, השוחה בבעיות, שלח לבייג'ין כמות ספורטאים זהה לכמות ששלח הג'ודו. אבל המשחקים האולימפיים נגמרו והענף צריך לחזור לחיי השגרה שלו, שכוללים בעיקר תחרויות בארץ. בשבת הייתה אמורה להיפתח הליגה בתחרות במכון ווינגייט, אלא שהתחרות בוטלה בגלל השעה המאוחרת (15:30) בה תיכננו המארגנים להתחיל אותה.

תחרות סיוף אורכת קרוב לשמונה שעות ואם זו הייתה מתחילה בשעה היעודה, הסיום היה צפוי קרוב לחצות. הדבר נובע בעקבות החלטת בג"צ בעניינו של סייף הדקר הצעיר, יובל פרייליך בן ה-14, שכזכור, בגלל היותו שומר מסורת, עתר לבג"צ שיאסור על קיום תחרויות בשבת. בפסיקתו, קבע בג"ץ כי אין לקיים תחרויות בשבת, או לחלופין, תחרות שתתקיים בשבת תעניק לספורטאי שאינו משתתף מטעמי דת יזכה לניצחון טכני. המהלך אילץ את האיגוד לשנות את מועדי התחרויות.

מועדוני הדקר הגדולים בארץ, כפ"ס, מעלות ואשקלון, ששולחים כ-80 אחוז מהסייפי הדקר לתחרות, התנגדו לסידור והחליטו להחרים את התחרות. בגלל מיעוט הסייפים שנותרו לקיום התחרות, החליט האיגוד לבטלה.

אולם, בכך לא מגיעה הפרשה לסיומה. סייפים בכירים אמרו היום לאתר ספורט 5: "לא ייתכן שבגלל ילד בן 14, שעתידו לפניו אמנם אבל הוא טרם עשה משהו מיוחד, כל הענף ייפגע. זה ביזיון, אין מתי לקיים תחרויות סייף".

הצרה הגדולה היא שכמעט לא קיימות אופציות אחרות לקיום התחרויות. גם תחרויות שיאוחרו לאחרי יציאת השבת, מהוות בעיה, כי הספורטאים מגיעים מרחוק ויהיה עליהם לנסוע במהלך השבת, כך שבעניין שמירת השבת, המועדים הללו לא ממש פותרים את העניין. היה ניסיון לקיים את התחרויות ביום שישי, אולם משרד החינוך התנגד לעניין בטענה שהסייפים הצעירים, והם רבים, יפספסו לימודים.

אחד הפתרונות, כפי שמציעים הסייפים, הוא קיום התחרויות באולם גדול, עליו ניתן יהיה להילחם במספר מסלולים גדול מהקיים בארץ – דבר שייקצר את התחרויות באופן משמעותי. אולם, מדובר בבעיה לא קטנה. "מי יהיה מוכן להשקיע מבחינה תקציבית בדבר כזה", שאל היום דורון לויט, אלוף הארץ בדקר.

יו"ר האיגוד ולדימיר שקלאר אמר לאתר ספורט 5: "כרגע אנחנו מנסים למצוא פתרונות לבעיה שנוצרה ואני בטוח שתחרויות הסייף ימשיכו להתקיים".

תאריך:  13/11/2008   |   עודכן:  13/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת רוזבאד בשליטתו תקבל 36 מיליון שקל, ותרשום רווח של 5 מיליון שקל לפני מס    לפני עשרה ימים מכר נכס נוסף ב-25 מיליון שקל
עופר וולפסון
הנחיה חדשה מצד משרד האוצר מתירה למנהלי קופות גמל וקרנות פנסיה לאפשר לעמית לקבל את כספו רק תוך 20 ימים ולא עד 7 ימים כפי שהיה עד כה    המשמעות: בבורסה יורדת נאנסים העמיתים לספוג הפסדים גם לאחר שהחליטו למשוך כספם
משה ריינפלד
משערים שמדובר בפעולה של קיצונים סונים העויינים את אירן השיעית    החטיפה אירעה בפשאוור, שבה נרצח ביום ד' עובד סיוע אמריקני
אלעזר לוין
קנה מהמינהל מגרש ב-6.8 מיליון שקל    רמי לוי מתרחב לאשקלון - קנה מגרש לסופרמרקט ב-1 מיליון שקל
אלעזר לוין
הציעו 50 מיליון שקל למגרש יוקרתי בתל אביב לעומת 80 מיליון שקל הערכת שמאי    נמכרו רק 8 מתוך 32 מגרשים בביתר עילית    4 מגרשים מסחריים במישור אדומים - ללא קונה    אין ביקוש למגרשים בקצרין, אילת ובמגדל העמק    רק בהוד השרון עדיין קונים מגרשים לקוטג'ים בכ-1 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il