X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורם בכיר: הנשיא בוש צפוי להכריז על "תכנית עבודות וצמיחה" מחר (ג') שעלותה כ-600 מיליארד דולר על פני 10 שנים
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו בוש, יקרא להקלות מיסוי על רווחי מניות. כך על-פי מסר גורם רשמי בכיר בבית הלבן ל-CNN (ב', 6.1.03). בוש צפוי להכריז על "תוכנית עבודות וצמיחה" מחר (ג'), שעלותה כ-600 מיליארד דולר על פני 10 שנים, כך לפי אותו גורם בכיר.
עוד בטרם הדיון של הנשיא בוש עם הדמוקרטים, בקונגרס במדיניות הכלכלה של ארה"ב בשבוע הבא, וחשיפת ההצעותיהם לעידוד הכלכלה האמריקנית, מתפרסמים מעט פרטים החושפים את הצעות שני הצדדים.
מקורות בממשל המכירים את פרטי תוכנית הבית הלבן אמרו, כי סביר להניח שהיא תכלול הטבות חדשות במס לפרטים ולעסקים, הנחות לעסקים ברכישת ציוד מסויים וקיצוצים במס.
"אני חושב שהנשיא מעוניין לעשות במה שאני מעוניין - להצמיח את הכלכלה", כך אמר סנטור דון ניקלס מאוקלהומה ל-NBC בתוכנית "פגוש את העיתונות". "אנשים שרק רוצים לשחק בענייני מעמדות אומרים, 'אם יש קיצוצים במס, מי שירוויחו מזה הם העשירים', אמר ניקלס. "ובכן, העשירים משלמים את רוב המיסים. אתה צריך שיהיו קיצוצים במס למי שמשלם את המס".
הדמוקרטים, לעומת זאת אמרו, כי משפחות בעלות הכנסה נמוכה וממוצעת, הן אלו שצריכות את ההנחות במס. "מה שאנחנו רוצים זה לתת הקלות במס למעמד הבינוני", אמר סנטור הארי רייד מנבאדה ל-NBC. "אנחנו רוצים לעשות משהו שייתן לאנשים יותר ביטחון במה שהולך באמריקה התאגידית... ואנחנו חייבים לעשות משהו בקשר לאנשים מחוסרי העבודה, להם אין כל הטבות של אבטלה". שני הצדדים החליפו האשמות, בעוד הדמוקרטים אמרו, כי הבית הלבן מתרכז במשלמי המיסים העשירים, ובוש האשים את הדמוקרטים כי הם עוסקים ב"לוחמה מעמדית".
הסנטור ג'ון מק'קיין מאריזונה אמר ל-CBS, כי "אני חושב שזה חשוב להכיר בכך שהאנשים אשר שמרו על הכלכלה שלנו הם אמריקנים בעלי הכנסה בינונית".
מקורות אמרו גם, כי תוכניתו של הנשיא עשויה להביא לעלייה בפיצויי המובטלים, אשר מסיימים את תקופת האבטלה שלהם בדצמבר. התוכנית עשויה גם לכלול הטבות נוספות למובטלים, כולל תוכנית הכשרה למובטלים, כך מסר המקור. הנשיא צפוי להכריז על תוכניתו הכלכלית במהלך ביקורו בשיקאגו, אילינוי מחר.
הנשיא יציע גם לתת תמיכה כספית למדינות אשר זקוקות לו, למטרת תכניות רפואיות ואחרות, כך על-פי דברי המקור. התוכנית עשויה לכלול גם הצעות המופנות לבעלי הכנסה ממוצעת ונמוכה, כגון הטבות במס להורים, ועוד, אך הפרטים עדיין אינם
ידועים.
מקורות יודעי דבר בקונגרס אמרו, כי הצעתם של הדמוקרטים תהיה יותר יקרה מזו של הבית הלבן בטווח הקצר, למרות שבטווח הארוך היא תעלה פחות, מה שמשקף את ראייתם של הדמוקרטים, כי צריך לעשות שינויים מיידיים כדי לתת דחיפה לכלכלה.
תוכניתם של הדמוקרטים תכלול ככל הנראה שינויים בהחזר מס, כך מהמקורות. במקום לכלול רק את אלה המשלמים מס, תספק תוכניתם קרדיט לאלה אשר אינם משלמים.

תאריך:  06/01/2003   |   עודכן:  06/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הממשלה קיבלה החלטה לבדוק את מכלול הפתרונות האפשריים להצלת ים המלח; ארגון ידידי כדור הארץ המזה"ת היה שותף לגיבוש נוסח המסמך
הדר פרבר
מזהירה מפני חום ינואר אשר עלול לפגוע בשחקנים
ענבל אביב
יתחיל את שידוריו בתחילת חודש מרץ; הלוגו מבוסס על צורה בכתיבה המסורתית של האות העברית בכתבים יהודיים, מנוקד ומוטעם
רנית נחום-הלוי
מדובר בפסק דין זמני בעקבות צו מניעה שהוציא אתמול בימ"ש העליון; מחר תתכנס ישיבת חירום בגל"צ
ענבל אביב
תומר הרפז מונה לשותף מנהל ודור גולן מונה ליועץ בכיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il