X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר שערכה חברת חקר, מכון לחקר שווקים, עבור המכללה האקדמית ספיר שבשער הנגב; עוד עולה מהסקר, כי 44% מהציבור תומכים בחוק שיאסור פרסום נתוני סקרים בחודש האחרון
▪  ▪  ▪

31% מהציבור מאמינים כי החלשות מפלגה בסקרים מבריחה את תומכיה. בין אלה שתמכו במיוחד בעמדה זו בלטו גילאי 18-21 ואלה שהחלטת ההצבעה שלהם עוד עשויה להשתנות. נתונים אלה ונוספים עולים מסקר שנערך על-ידי חברת חקר, מכון לחקר שווקים, עבור המכללה האקדמית ספיר שבשער הנגב (ב-12.1.03 תערוך סימפוזיון בנושא פוליטיקה של סקרים).
מסקר עוד עולה, כי 35% מהציבור מאמינים כי התחזקות של מפלגה בסקרים מעודדת רצון להצטרף אליה. יותר מכולם מאמינים בכך גילאי 18-21 (48%), בעלי השכלה על תיכונית שאינם אקדמיים (לימודי תעודה) (41%), ומי שהחלטת ההצבעה שלהם עוד עשוי להשתנות, או שעדיין לא החליטו עבור איזו מפלגה יצביעו
(38%). שיעור המאמינים גבוה בקרב ירושלמים (44%), ופחות מכולם תושבי השרון (20%).
במסגרת יום העיון יענו משתתפי הסימפוזיון על השאלה עד כמה הסקרים משפיעים על קבלת החלטות של הבוחר ועל התנהגות המועמדים. והאם התקשורת הפכה להיות שחקן פעיל בניסיון להשפיע על הבוחר באמצעות סקרים.
הסקר נערך ב-1.1.03, בקרב מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת. במסגרת זו רואיינו 502 נשאלים.
45% מהציבור לא החליטו סופית עבור מי הם יצביעו בבחירות. שיעורם של אלה גבוה במיוחד בקרב גילאי 18-21 (54%), לעומת המבוגרים יותר (42%-46%). שיעור הנשים (48%) גדול יחסית משיעור הגברים (43%). שיעור תושבי הצפון (26%), גבוה יחסית לשאר תושבי הארץ (0-22%).
22% מהנשאלים מאמינים בהשפעה דו סיטרית, כלומר גם שהחלשות של מפלגה בסקרים מחליטה אותה גם בפועל וגם שהתחזקות מפלגה בסקרים מחזקת אותה גם בפועל. המאפיין הבולט ביותר של קבוצה זאת הוא היותם "קולות צפים" (56% מהם עדיין לא החליטו עבור איזה מפלגה להצביע או שהחלטתם אינה סופית).
עוד עולה מהסקר, כי 35% מהציבור אינם מאמינים לתשובות הנשאלים בסקרי הבחירות. חוסר האמון בולט במיוחד גם בקרב גילאי 18-21, ככל שההשכלה נמוכה יותר (27% שלא מאמינים בקרב אקדמאים, ועד 41% בקרב בעלי השכלה על תיכונית), וככל שהחלטת ההצבעה פחות מגובשת (31% בקרב מי שהחלטת ההצבעה שלהם סופית, ועד 45% בקרב מי שעדיין לא החליטו).
עורכי הסקר מעריכים כי ניתן להתייחס לתשובות לשאלה זו כתשובות פרובוקטיביות. על-פי עיקרון זה - מי שבעצמו משקר מייחס לזולתו את אותה התנהגות.
מהסקר עוד עולה, כי 44% מהאוכלוסיה תומכים בחוק שיאסור פרסום נתוני סקרים בחודש האחרון לפני הבחירות. שיעור התמיכה בחוק כזה עולה עם העליה בגיל, החל מגיל 22 ומעלה. שיעור התמיכה בקרב גילאי 18-21 דומה לכלל האוכלוסיה. שיעור התמיכה בחוק כזה גדול יחסית בקרב גברים(47%), לעומת נשים(41%). מידת ההחלטיות בדבר המפלגה עבורה יצביעו אינו משפיע כלל על התמיכה בחוק או שלילתו.

תאריך:  08/01/2003   |   עודכן:  08/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הרופאים בבסיס הצבאי: החייל "סבל מהיסטריה כולללת כתוצאה מתיסכול מיני"
גלית יצחק
הארגון ציין כי הכסף הועבר לקופת האוצר; ח"כ לשעבר יוסף תמיר: "ראש הממשלה ביצע שוד לאור היום"
גלית יצחק
הפרויקט נערך בתחרות המיזמים של אלביט מערכות וזכה במקום הראשון בתחרות; במקום השני זכה מיזם המציע שימוש במצלמות המותקנות ע"ג בלונים כדי לאתר מתרחצים הנמצאים בסכנת טביעה
מירב לוי
יו"ר הדירקטוריון ביקש מהמנכ"ל יעקב רזון למנות אישה להנהלת החברה כבר ב-2003
יואב יצחק
ההדלפה הזו היא מכה; מישהו רצה לגרור אותנו למקום שאנחנו לא צריכים להיות בו; רובינשטיין החליט לחקור מי הדליף; סקר הארץ: צניחה לליכוד - רק 27 מנדטים, לעומת 24 מנדטים לעבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il