X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנגיד לשעבר של הבנק הפדרלי, בן 81, התמנה לראש גוף חדש של יועצים כלכליים מחוץ לבית הלבן שישחררו את אובמה מתלות בפקידי הבית הלבן
▪  ▪  ▪
אובמה ווולקר [צילום: AP]

הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, מינה (יום ד', 26.11.08) את נגיד הבנק הפדרלי לשעבר, פול וולקר, ליו"ר הגוף המייעץ לבית הלבן לענייני התאוששות כלכלית, גוף חדש שמשימתו לסייע להרים את ארה"ב ממעמקי המיתון ולייצב את השווקים הפיננסיים.
אוסטן גולסבי מאוניברסיטת שיקאגו, אחד מיועציו הוותיקים של אובמה, ישרת כמנכ"ל הסגל של הגוף החדש, בנוסף על תפקידו כחבר במועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן. חברי הגוף החדש ייבחרו מתוך מגוון של אישים מחוץ לממשל, המצטיינים במחשבתם העצמאית ובאי-השתייכות מפלגתית.
תפקיד הגוף להתאוששות כלכלית לא יהיה להתוות מדיניות כלכלית למשרד האוצר, אלא להוות פורום שיאפשר לנשיא אובמה לקבל עצת מומחים מחוץ לאפיקים הביורוקרטיים הרגילים. הוא ייתן תדריכים לנשיא.
הגוף החדש, שייקרא "חבר היועצים להתאוששות כלכלית", יוקם על-פי הדגם של חבר היועצים למודיעין חוץ" שהקים הנשיא דווייט אייזנהאואר ב-1956 בעיצומה של המלחמה הקרה, כאשר פקידי הממשל חששו שהמבנה הביורוקרטי הקיים לא יספיק לארה"ב כדי לעמוד מול האיום הסובייטי. המשבר הפיננסי מעורר חששות דומים כי הממשל אינו מאורגן כהלכה לעקוב ולהגיב לשווקים הפיננסיים המודרניים. זה היום השלישי ברציפות פרסם אובמה (יום ד', 26.11.08) מה שכינה הודעה כלכלית חשובה.
לאחר בחירתו, נמנע אובמה מליטול לידיו סמכויות גדולות מידי על המשק והעדיף להמתין למועד השבעתו ב-20 בינואר, מחשש שמא יואשם בגרימת המשבר קודם שיהיו בידיו הסמכויות להתגבר עליו. ואולם בגלל המשך ההידרדרות בשווקים, החליט צוותו של אובמה כי אינו יכול להמתין עוד וכי עליו לנסות כבר כעת להבהיר מי ינהל את המשק בשנה הבאה.
ביום ב' מינה אובמה את ראשי הצוות הכלכלי שלו - טימותי גייתנר שיהיה שר האוצר, וכריסטינה רומר שתהיה יו"ר מועצת היועצים הכלכליים. ביום ג' הכריז אובמה כי יקצץ בתקציב, ומינה את פיטר אורזג למנהל התקציב. וכעת הטיל אובמה הפתעה מסויימת. עם זאת, מינה אישיות ותיקה ומנוסה כוולקר, שבמידה רבה מייחסים לו את ההצלחה לבלום את האינפלציה בראשית שנות ה-80. מאז פרץ המשבר הפיננסי בספטמבר, הרבה אובמה להתייעץ עם הנגיד לשעבר, בן 81.
פרשנים אומרים כי וולקר ישמש גם משקל נגד ללורנס סמרס, שר האוצר לשעבר בממשל ביל קלינטון, שישלוט בקביעת המדיניות הכלכלית בתוך הממשל של אובמה.

תאריך:  26/11/2008   |   עודכן:  26/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בית המשפט העליון דחה את ערעור המדינה ואת ערעור הנאשמים בפרשת התמוטטות הרצפה באולמי ורסאי לפני שמונה שנים    המהנדס אלי רון יישלח לארבע שנות מאסר    "ידע שפל-קל לא אושרה - ועובדה זו מעמידה אותו ברף הגבוה ביותר של רשלנות
איציק וולף
מנכ"ל משרד רה"מ נחקר בחשד למרמה והפרת אמונים בפרשות המינויים הפוליטיים במשרד התמ"ת    גם מזכיר הממשלה, שהיה עוזרו הקרוב של החשוד המרכזי - אהוד אולמרט, נחקר בימים האחרונים
עופר וולפסון
החברה הודיעה כי על אף הצלחת מותג בייגל בייגל, החברה מתמקדת כעת בצמצום עסקיה לפעילות הליבה בלבד והגברת ההשקעות במספר קטן יותר של קטגוריות, בדומה לחברה האם
משה ריינפלד
דוחות הממשל קובעים כי בעוד האבטלה ממשיכה להיות גבוהה, ברמה של מיתון, נפלו באוקטובר הוצאות האמריקנים לצריכה ב-1%
אלעזר לוין
ההפסדים בשוק ההון - 52 מיליון שקל ברבעון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il