X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בספר חדש טוען ד"ר גולד, כי טיעוניה של ישראל לריבונות בירושלים חזקים דים ואין צורך להיחפז לויתורים טריטוריאליים טוען: רק ישראל יכולה להבטיח חופש דת ושמירה על המקומות הקדושים לכל הדתות בירושלים.
▪  ▪  ▪
גולד. ספר חדש [צילום: milkeninstitute.org]
ספרו החדש של ד"ר דורי גולד על ירושלים

לישראל זכות בירושלים ואין להיחפז לויתורים על חלקים מהעיר עבור הפלשתינים. כך טוען ד"ר דורי גולד בספר חדש שיצא לאור בשבוע שעבר בהוצאת ידיעות - ספרי חמד, וכותרתו: "המערכה על ירושלים: האתגר המדיני של ישראל".
גולד מתמודד עם הטענות שמשמיעים פלשתינים בדבר חוסר היעדר נוכחות יהודית משמעותית בירושלים במשך מאות בשנים. בחיפוש בארכיון הלאומי בלונדון מצא גולד את המברק הבריטי המקורי מהקונסוליה הבריטית אשר מתעד רוב יהודי בירושלים כבר בשנת 1863. מעבר לכך, בספרו יש סיקור של חוות דעת של המשפטנים הבינלאומיים הגדולים, שגרסו כי זכותה של ישראל, אחרי מלחמת ששת הימים לירושלים היא החזקה ביותר. הספר כולל דיון בנושא ירושלים והחלטת מועצת הביטחון של האו"ם 242.
לאחר ניתוח מעמיק של הזיקה של כל הדתות לירושלים, גולד מסביר את הגישה של האיסלאם הרדיקלי לנושא. הוא מתריע, שמאז המתקפה של הטליבאן על הפסלים הבודהיסטים באפגניסטן, המקומות הקדושים במזרח התיכון ובדרום אסיה, כולל כנסיות ומסגדים, איבדו את החסינות שלעיתים הוענקה להם. ישראל הייתה עדה למגמה זאת בקבר יוסף, קבר רחל, הרס העתיקות. על בסיס זה, קובע גולד שרק ישראל יכולה להגן על שלמותם וביטחונם של המקומות הקדושים לכל הדתות ולא האו"ם (או משטר בינלאומי) ולא הרשות הפלשתינית.
על-פי ד"ר גולד, יש ניסיון פלשתיני אינטנסיבי לשלול את הזיקה היהודית לירושלים בכל הזדמנות, כולל הכחשת קיומו של בית המקדש בירושלים. נרטיבה זאת חודרת גם לאוניברסיטאות מערביות. לאחרונה אפילו סלאם פייאד, ראש הממשלה הפלשתיני, דיבר בוועידה בין-דתית באו"ם והזכיר אך ורק את הזיקה האיסלאמית והנוצרית לירושלים תוך כדי התעלמות מהזיקה היהודית.
הדיפלומטיה הישראלית אינה מתמודדת במערכה הזו, אומר גולד. כאשר שואלים נציגים פלשתינים מה היעד שלהם מהתהליך המדיני, הם עונים תשובה מוגדרת היטב: מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים. לעומת זאת, הנציגים הישראלים נוטים לענות שהיעד הישראלי הוא הסדר מדיני, שאומנם מהווה מטרה חשובה אך מופשטת. כך נוצרה אסימטריה ברורה בין הגישה הפלשתינית והגישה הישראלית, המנציחה את האינטרס הפלשתיני.

תאריך:  06/12/2008   |   עודכן:  06/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
עו"ד שי גלילי טוען בעתירתו כנגד מדיניות 'הכל או כלום' של מינהלת הבחירות של הליכוד    לטענתו, מאלצים אותו לבחור 12 מועמדים, או שבחירתו תפסל    ומה אם הוא רוצה פחות?
משה ריינפלד
ורה פוטינה, רוסיה המתגוררת בחוסר כל בכפר גיאורגי קטן, טוענת כי ראש ממשלת רוסיה הוא בנה, שמסרה בגיל 10 להוריה כדי שיגדלו אותו
משה ריינפלד
ממשלת אוסטריה הסכימה למכור את מניותיה בחברת התעופה הלאומית, ואם יאשר זאת האיחוד האירופי תיווצר חברת התעופה הגדולה באירופה
ניר צליק
דאו ג'ונס הוסיף 3.1%    נאסד"ק טיפס ב-4.4%    טבע עלתה ב-3%    אמדוקס התחזקה ב-5.2%    סאנדיסק זינקה ב-14.2%    אלווריון הוסיפה 10.5%
משה ריינפלד
הפיצוץ החריב מסגד שיעי ובית מלון    על-פי החשד מדובר בפיגוע של הטליבאן    עוד טיל ממזל"ט אמריקני פגע במעוז של קיצונים ליד אפגניסטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il