X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה היא היחידה בישראל המתמחה בשוק הפרסום והקד"מ בענפי ספורט, הידוע בשם Sports Marketing; לפני כשנה היא חתמה על הסכם אפיליאשיין עם הענקית הצרפתית מתחום זה - אינטרנשיונל מדיה ספורט
▪  ▪  ▪

חברת ספורט מדיה, המתמחה בספורט מרקטינג, הכולל בין היתר התמחות בגיוס חסויות ויישומן, מכירת שטחי פרסום וקידום מכירות בתחרויות ומשחקי בספורט בישראל נמצאת במשא-ומתן להכנסת שותף עם משרדים וחברות משוק הפרסום המקומי. כך נודע ל-Nfc.
ספורט מדיה שנמצאת בשליטתו של איש העסקים, עדי רז, חתמה לפני כשנה על הסכם ייצוג מסוג Affiliation בישראל, עם ענקית בינלאומית בתחום זה "אינטרנשיונל מדיה ספורט" מצרפת. לפנייה של Nfc השיב רז, כי אכן מתקיים משא-ומתן בינו לבין חברות פרסום, אך הוא סירב לחשוף פרטים על זהותן ועל היקפי ההשקעה בהם מדובר.
רז מסר, כי ספורט מדיה שקמה לפני כשנתיים, היא החברה הראשונה בארץ המתמחה בתחום הפרסום והקד"מ בספורט, הנמצא בארץ בחיתוליו. החברה מתמחה כיום בחסויות, ייזום והפקת אירועי ספורט, מכירת שטחי פרסום וקידום מכירות באמצעות גימיקים אינטראקטיביים בזמן תחרויות אירועי ספורט במגוון רחב של ענפים כמו: כדורגל, כדורסל, קט-רגל, כדורעף, רוגבי, סקווש, הוקי, קרטינג, שייט ועוד.
לדבריו, פעילותה של החברה עד-כה, התמקדה בבניית תשתית של שיתופי פעולה ויישום טכניקות של פרסום וקידום מכירות אשר 'ייבאה' מעולם הספורט האירופי והאמריקני. כמו-כן, מציעה החברה פרסום וקידום מכירות לחברות ישראליות במגרשי ספורט בינלאומיים בשיתוף עם אינטרנשיונל מדיה ספורט. רז מסר עוד, כי לדעתו, יש בארץ פוטינציאל לא ממומש אדיר של פלטפורמות מעניינות מאוד למפרסמים בענפי הספורט השונים.
השחקנית הגדולה בעולם בשוק זה, היא סוכנות הפרסום וייצוג הספורטאים האמריקנית, IMG של סוכן הספורטאים האגדי - מט מקורמק, הנחשב לגורו בתחום. בישראל לעומת זאת, מעטים מאוד הם הפעילים בתחום. רוב מכירות הפרסום בשוק זה בארץ, מבוצעות בידי 2-3 גורמים מסחריים העוסקים במכירת פרסום בלבד וכן על-ידי מועדוני הספורט עצמם, אשר חלקם הקימו מחלקות שיווק עצמאיות.
בין אלה ניתן למצוא את מכבי ת"א בכדורסל, את מועדון הכדורגל של מכבי ת"א, את מועדון הכדורגל של הפועל ת"א (שנשלט בידי הפרסומאי משה תאומים, בעליו של משרד הפרסום גיתם), את מועדון הכדורסל של הפועל ת"א ואת מועדון הכדורגל של מכבי חיפה - שבו המפרסמים, הם בעיקר חברות ומותגים שבשליטת בעליו של המועדון, יעקב שחר: וולו, הונדה, נטוויז'ן ועוד.
בכירים בענף הפרסום אמרו לנו, כי כניסה לתחום חדש של אחד ממשרדי או חברות הפרסום הבולטים בישראל, עשויה לגרום למשרדים נוספים להתעניין בו. כבר כיום, ישנו בעצם קשר בין שני גופים בולטים בשוק בישראל - לחברות בינלאומיות גדולות בתחום הפרסום והקד"מ בספורט.
הראשונה היא חברת קידום המכירות הישראלית, BTL, שאחד מבעליה היא ענקית הפרסום וקידום המכירות, מומנטום מקבוצת מקאן (שמחזיקה גם במניות של משרד הפרסום קשר בראל הישראלי). גם בעלת המניות בפרסום אריאלי - חברת הפרסום פובליסיס מצרפת, נכנסה לאחרונה לתחום זה בשיתוף פעולה עם ענקית הפרסום היפנית, דנטסו. השתיים הקימו יחד חברה לפרסום וקד"מ בתחרויות ספורט שתפעל בעיקר באירופה תחת השם iSE.
הפרסום והקד"מ בספורט הוא אחד מהתחומים המצליחים ביותר בשוק הפרסום העולמי, ומגלגל מיליארדי דולרים בשנה. הסמל הבולט ביותר להצלחת התחום, הוא שוק הפרסום שנבנה סביב משדר הטלוויזיה של אליפות ארה"ב בפוטבול - הסופרבול. בשידור המשחק שיתקיים בעוד שבועיים (26.1.03), עולה זמן האוויר פי 5 ממחיר זמן אוויר לפרסום, בתוכנית היקרה בעולם בטלוויזיה - סידרת הקומדיה, חברים.
בשנה שעברה צפו בסופרבול 140 מיליון צופי טלוויזיה אמריקנים ו-800 מיליון נוספים מחוץ לארה"ב, ולכן הרייטינג והחשיפה לפרסומות בסופרבול, הפכו לאחד ממוקדי המשיכה המרכזיים למפרסמי ענק. במשך השנים האחרונות, השקיעו חברות רבות שפרסמו בעת המשחק את רוב תקציב הפרסום שהפנו לטלוויזיה באותה שנה.
אחד הנתונים המדהימים ביותר בתחום זה - היא העובדה שהסופרבול מושך צופים - רק כדי לראות פרסומות מיוחדות שמוקרנות במהלכו. כך למשל, אשתקד גילו סקרים, כי 7% מהצופים בסופרבול רצו רק לראות את הפרסומות והמשחק עצמו לא ממש עניין אותם.
במקביל, ניכרת תחרות קשה על מקומות הפרסום באולימפיאדה הבאה, שתיערך ב-2008 בביג'ין. כבר כיום חתומים 8 ספונסרים מרכזיים למשחקי בייג'ין, שיערכו בעוד 6 שנים - עם הסכם של 15 מיליון דולר לכל אחד מהם.
בשוק הפרסום והקד"מ באמצעות ספורט ישנן מספר קטגוריות של פעילויות: ייצוג שחקנים, חסויות, מכירת שטחי פרסום, ייצוג שחקנים וקידום מכירות אינטראקטיבי. הקטגוריה האחרונה, היא החדשה ביותר, ורובה מוקדשת ליצירת מפגש בין המפרסם ללקוח - באופן שיוצר להם שעה או יותר, של שיחה נינוחה באווירה טובה. ישנן חברות המתמחות באחת מהקטגוריות וישנן חברות הפועלות בכולן.
לדבריו של עדי רז, באירופה ובארה"ב מופנים תקציבי ענק לפרסום בתחום זה. חברת אינטרנשיונל מדיה ספורט, אותה מייצג רז בישראל, היא בין השאר, בעלת זכויות יחידה למכירת שטחי פרסום במירוץ המכוניות החשוב בעולם - פורמולה 1 (להוציא את חברת פורמולה 1 עצמה שגם היא מוכרת פרסום בשטחי תחרות).
רז מסר, כי המירוץ נחשב לבעל חשיפה אפקטבית כל-כך, עד כי נמכרים בו שטחי פרסום על כל סנטימטר אפשרי - מהקסדה של הנהג ועד לכנף שמעל לגלגל מכונית המירוץ. לדבריו, הפרסום בפורמולה 1 נמכר במקטעים של סנטימטר רבוע, ומחיר הכניסה ל"מועדון" המפרסמים בפורמולה 1 נע סביב 700 אלף דולר (!).
תאריך:  12/01/2003   |   עודכן:  12/01/2003
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שי פאוזנר
תציע שחקנים ששרים בסופר וטעימות ממגוון רחב קוטג' עם תוספות
הדר פרבר וגלית יצחק
בכוונת חוקרי שומרון להביאם לקראת 11:00 לבית משפט השלום בכפר סבא לשיפוט מהיר, זאת מאחר והם אינם משתפים פעולה עם החוקרים
גלית יצחק
עמיקם כהן הודיע כי הפעלת קידומת 066 שהוקצתה לה על-ידי משרד התקשורת תחל מהיום
שי פאוזנר
היקף הקמפיין שיעלה באמצעות פרסום פוגל-לוין, כ-500 אלף שקל; מדווחת על גידול בדרישה לפעילות שירותי גיבוי ואחסון לקראת המלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il