X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך הכריז מצנע בתמיכת חברי סיעתו, בינם בכירים כמו שמעון פרס, בנימין בן-אליעזר ועוד; הליכוד ישתמש בהצהרה זו בקמפיין הבחירות
▪  ▪  ▪

יו"ר מפלגת העבודה, עמרם מצנע וחברי סיעתו יתחייבו היום (ג', 14.1.03) כי העבודה לא תצטרף לממשלת שרון לאחר הבחירות. זאת, למרות המראתו מחדש של הליכוד בסקרים.
מצנע הודיע, "לא נשב בממשלת אחדות בראשותו של ממשלת שרון, אם הוא ינצח בבחירות". מצנע אמר כבר בעבר כי לא יצטרף לשרון, אך יש לציין כי כעת, עומדים מאחורי מצנע גם אנשי סיעתו.
מצנע מנסה לגבש חזית רחבה לנגד זו של שרון. יולי תמיר, ראש צוות ההסברה: "יש לו זכות להגיד את הדברים שלנו.. החלק הגדול של חברי המפלגה תומך בו ותומך בדעותיו".
הלילה הצטלמו חברי הסיעה לתשדיר בו אמרו, כי לא יצטרפו לממשלת שרון. בכירים בעבודה התומכים במצנע הם בין היתר שמעון פרס, בנימין בן-אליעזר ואפרים סנה - זאת למרות הסתייגותם מהמהלך.
ח"כ אברהם בורג, ראש המטה האסטרטגי העבודה בראיון לגלי צה"ל: "אתמול הם (הדברים;ה.פ.) הבשילו והיום הם יצאו לאור.. מפלגת העבודה היא מפלגת שלטון.. נבנתה.. מתוך תקווה להוציא את ישראל מתוך הבוץ.. מסתבר שזה לא עבד..". בורג הוסיף, כי "אני חושב שהדבר הכי חשוב שקרה.. זה שמפלגת העבודה.. לא הולכת עם תעלולים, היא אומרת: או אנחנו או שרון.. השאלה.. היא האם מפלגה מותר לה להיות אשליית הציבור".
בהתייחסו למצב העבודה בסקרים והתזמון של הודעתה של מפלגת העבודה, אמר בורג כי "לפעמים קורה שמסרים לא נקלטים.. החלטנו להעצים ולהדגיש את המסר"."אין כמעט סיבה שבעולם שלא יכולה לשכנע אדם לשבת בממשלה.. העבודה, כל בכיריה בראשות מצנע מתייצבת ואומרת.. הכישלון של הממשלה הזו, השחיתות של משפחת שרון.. לא מאפשרות למפלגה כמונו, שהיא מפלגת אלטרנטיבה.. לא נשב בממשלה בראשותו.. כשמצנע יקים מפלגה - הליכוד מוזמן להצטרף לה.." אבל לא שרון. "מי שרוצה אחדות.. רוצה אשליה", מוסיף בורג.
הלילה תשדר מפלגת העבודה תשדיר בנושא.
בראיון לתכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל הבוקר, אמר חיים רמון כי "ממשלת שרון היתה כבר והיא היתה ממשלה גרועה, ממשלה רעה שאין מחלוקת על כך ואנחנו אומרים לציבור אם אתה רוצה לשנות.. יש רק מפלגה אחת..". רמון הוסיף, כי ישנה אשליה כי יש ממשלת מרכז, וכי הליכוד יכול להקים ממשלת ליכוד חילוני, ו"אנחנו אומרים לציבור.. להתעורר מאשליות - יש רק מציאות אחת: או ממשיכים עם שרון בממשלת ימין קיצונית, או.. לממשלה בראשות מצנע". רמון מאמין, כי אם הציבור "יהיה מודע למציאות" תוכל מפלגת העבודה לנצח בבחירות, ולא קיבל את ההנחה, כי מפלגת העבודה עלולה להכשל. "אני מסרב לדון בתסריטים של כשלון", אמר רמון, חזר ודיבר על כשלונה של מפלגת הליכוד וסרב להתייחס לתמונה שתראה במידה והיא אכן תזכה בבחירות.
בליכוד
הליכוד - נקים אחדות גם בלי מצנע. בשידורי התנועה הערב, תחזור ההודעה כבומרנג לכיוונו של מנצע: כתב גלי צה"ל נדב פרי אמר הבוקר, כי ההערכה שהצעד הזה לא יתקבל בברכה על-ידי הציבור הרחב ותספק למצנע "שירות דוב".
העבודה תוצג בקמפיין הליכוד כממשלת שמאל (ולא מרכז). המסרים שישמשו את דוברי הליכוד הם כגון דבריו של ח"כ מיכאל איתן אמש: "מי שלא מסוגל להיות ראש ממשלה, זה אדם שאין לו שום ניסיון.. שלא מכיר את הכנסת.. הוא לא היה אפילו רמטכ"ל.. "
השרה לימור לבנת, יו"ר מטה ההסברה של הליכוד לראיון בגלי צה"ל: "מסתבר שבכל זאת מצנע ומפלגת העבודה הבינו כבר שאת הבחירות האלה הם לא ינצחו.. ועכשיו הם עושים טעות נוספת.. בכך שהם פועלים בניגוד לעמדת רוב הציבור בישראל.. רק 23% (מהציבור; ה.פ.) מתנגדים לאחדות. המשמעות היא למעשה שמפלגת העבודה.. למעשה רוצה ומוסרת מסר מאד ברור לציבור. היא אומרת: אנחנו רוצים ממשלה לא יציבה.. בתקווה שייתקיימו מהר מאד.. בחירות נוספות. כלומר, מפלגת העבודה, שיודעת שהמפה הפוליטית בישראל היא כזאת שלא תאפשר או אולי תאפשר הקמת ממשלה צרה בלבד - לא עושה שום חשבון".
"כולנו נמתין לתוצאות הבחירות.. מספר המנדטים שיקבלו המפלגות השונות מאד מאד חשוב ומאד קריטי.. אני משוכנעת שהליכוד יקבל למעלה מ-35 מנדטים.. אני מאד מצטערת על הקו הזה של פיצול החברה הישראלית.. אני מעדיפה כרגע.. לא להכנס לספקולציות איך תורכב הקואליציה הבאה. אנחנו מעוניינים בממשלת אחדות.." לבנת אינה רואה בהתנדגות של מצנע סוף פסוק והוסיפה, כי תומכים במצנע רבים שהיו שותפים לממשלת האחדות.
ראש מטה הבחירות של הליכוד, אהוד אולמרט, אמר בגלי צה"ל, כי "השיקולים הם שיש סיכוי שמפלגת העבודה תרוויח עוד כמה מנדטים.. אני חושב שהם טועים. הם מאמינים שאם הם לא יצטרפו לממשלה רחבה בראשות הליכוד אז יש סיכוי למוטט את ממשלת ישראל יותר מהר לאחר הבחירות ולהביא לבחירות חדשות.." אולמרט אמר, כי העבודה היתה שותפתה לממשלת הליכוד וכי לא היו לה כל מגבבלות אידיאולוגיות באותו זמן. הנקודה המרכזית לדבריו, היא הקמת ממשלת אחדות - רק עם עמרם מצנע כראש ממשלה, ואם לאו - "תמות נפשי עם פלישתים.. ושמדינת ישראל תתקע. הרי זה מה שהם מרמזים עליו". הליכוד, כך אולמרט, לא פונה לרשת הביטחון של מפלגת העבודה כדי להציל את המצב, אך לטענתו עדיפויותיה של מפלגת העבודה, במציאות מורכבת זו, היא הפלת הממשלה ובחירות מחדש.
אולמרט סרב לדבר על הרכבת הקואליציה, ואמר כי "אנחנו צריכים לנצח את הבחירות בגדול.. ולאחר שננצח את הבחירות האלה ראש הממשלה הוא שיבחר".
בשמאל
במר"צ תוקפים את כוונות מפלגת העבודה: יו"ר מר"צ, יוסי שריד, תקף בעצמו את כוונתה של העבודה לפנות למצביעי מר"צ. לדבריו, "תפקידו של מצנע הוא להתמודד על הקולות של שרון, ולא על הקולות של מר"צ. החלטת העבודה משדרת ויתור והרמת ידיים", והוסיף, כי "מצנע לבדו לא יעמוד לו הכוח לחסום את פואד ואת דליה, ואת מתן, ואת שמעון ואת אפשרים - במירוץ שלהם אל חיקו של שרון".
יו"ר שינוי, טומי לפיד, התייחס להודעתו של מצנע בביטול וקרא לה עמדה של פאניקה.

תאריך:  14/01/2003   |   עודכן:  14/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
בית המשפט העליון דן בעתיד השידורים
ניצן כהן
משרד הבריאות הורה להנהלת המלון לפנות את המלון מיושביו; משרד הבריאות פונה לכל מי ששהה במלון בסוף חודש דצמבר ומרגיש 'לא טוב' לגשת להיבדק
ניצן כהן
AOL TIME WARNER פרסמה הודעה רשמית יום אחד בלבד לאחר שיו"ר החברה התפטר מתפקידו; הערכות: אייזקסון פונה לניהול עסקים בינלאומיים
ניצן כהן
בבית ההשקעות מעלים את תחזית ההכנסות והרווחים של החברה. אולם מותירים גם את מחיר היעד ללא שינוי
ניצן כהן
האנליסט אורי הרשקוביץ מעלה את מחיר היעד של המניה ל-11 שקל 33% מעל מחיר המניה בבורסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il