X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יבחנו - מהו חלקה של ההודאה בהרשעת חפים מפשע; ב-25% מהמקרים בארה"ב שבהם התגלה בעזרת בדיקות DNA שהמורשע חף מפשע, התבססה הרשעתו על הודאה
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  חזקת חפות
  דני כץ

גם חפים מפשע מודים. זו כותרת יום העיון שתקיים קבוצת "חזקת-חפות" באוניברסיטת ת"א הערב (יום ד', 15.1.03) בשעה 19:00. יום העיון יעסוק בשאלה: מהו חלקה של ההודאה בהרשעת חפים מפשע?
על-פי נתוני פרויקט "חפות" בארה"ב בו נבדקו תיקי נידונים לעונש מוות שטענו לחפותם: ב-25% מהמקרים שבהם התגלה בעזרת בדיקות DNA שהמורשע חף מפשע, התבססה הרשעתו על הודאה.
נאשמי רצח דני כץ הורשעו על סמך הודאותיהם בלבד. למרות שהודו "מרצונם החופשי" לא הצליחו החוקרים לחלץ כל בדל ראייה פיזית נוספת שקושרת אותם לפשע הנתעב. למרות הסתירות בין ההודאות לבין עובדות אחרות שעלו בחקירה הורשעו החמישה.
בחזקת-חפות, קבוצה הפועלת למען שינוי החוק בתחום זה אומרים, כי הרשעה כזאת מתאפשרת רק בשיטה משפטית, הרואה בהודאה של נאשם, שנגבית ב"מרתפי החקירות" ללא פיקוח, לא של שופט ולא של עורך דין, את "מלכת הראיות", שאינה מצריכה למעשה שום ביסוס נוסף.
בכנס יופיע הפרופ' קירשנבאום, שידבר על המשפט העברי הפוסל לחלוטין עדות של אדם כנגד עצמו, אפילו לא כחיזוק לעד אחר.
פרופ' ליאון שלף יציע ביום העיון, כי בנוסף למאמץ הציבורי לגרום לשינוי החוק בנושא ההרשעה העצמית - יוקם במקביל גוף ציבורי שתפקידו יהיה לבדוק אפשרויות חנינה במקרים שבהם יש חשש כבד לעיוות דין. היתרונות של הליך החנינה על הליך המשפט החוזר הם: הליך החנינה אינו פוגע בעקרון של חליטות הדין (סיום סופי של ההליך המשפטי) הליך החנינה מחד לא נתפש כמאיים על המערכת (משטרה-פרקליטות-בית המשפט) ומאידך אינו מהווה חלק ממנה.
עו"ד נמרוד עובדיה ידון במקרה הבוחן של אדריאן שוורץ, שבו הרשעתו אינה נתמכת על-ידי מסכת ראיות מוצקה, וסניגוריו נתקלים בחומה בצורה של המז"פ בנושא מיצוי החקירה למרות מגוון הממצאים המאפשרים מיצוי מהיר וחד משמעי.
עו"ד מיכאל ספרד ידון בסתירות ובמחדלים במשפט המקורי של נאשמי רצח דני כץ ז"ל, כיצד החוקרים עיצבו את גרסת הרצח מספר פעמים לפי אי ההתאמות שצצו בתהליך השחזור, כיצד בית המשפט קיבל ראיות מפלילות רופפות ביותר, אך דחה ממצאים סותרים חד משמעיים, וכיצד הודו הנאשמים תחת לחץ כבד של החוקרים אך בית המשפט התעלם מחזרתם מההודאות בבית המשפט. למרות שביהמ"ש העליון מנה את הפגמים המהותיים כשהורה על משפט חוזר במחוזי, ביניהם הסתרת ראיות, הרי שבמשפט החוזר (בתחילת 2002), לא רק שאותם הפגמים שוחזרו אלא שאף דרגת ההסתמכות עליהם התעצמה. הפנל ידון בשאלה האם מערכת החוק אינה מסוגלת לחלץ עצמה לעיתים מטעויות מתוך "התגוננות וחיפוי הדדי"?
כמו כן, יוקרנו פרקים נבחרים מתוך סרטו של אבי מוגרבי "השחזור", בנושא משפט המתאר על-ידי קטעים אותנטיים מתוך החקירה את נפתוליה, ואת הגרסאות השונות של ההודאות שהלכו והתאימו את עצמן לממצאי השוטרים. הסרט מעורר ספקות קשים באמינות ההודאות שעל פיהן הורשעו החמישה.

תאריך:  15/01/2003   |   עודכן:  15/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מטפל בסימולטנית בגלי חום, הזעת יתר, מצבי רוח ועוד; איננו מבוסס על ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון; מונע אוסטאופרוזיס ואינו מלווה בתופעות לוואי
ענבל אביב
סיעת ישראל בעלייה (בראשות שרנסקי) היא היחידה שזכתה לדוח חיובי; המבקר: בשני מקרים הסנקציה המירבית על-פי חוק מימון הבחירות, לא היתה חמורה מספיק
עמוס באר
שחיקת הציוד מחייבת מערך תחזוקה
גלית יצחק
החברה, בניהולו של עדלי סטוק חושפת כיצד עיצבה את הקונספקט הויזואלי, הלוגו, העיצוב, הצבעים, האריזה ועוד
שי פאוזנר
משטרת ההגירה פתחה תיק נגד האחראים במקום; בעל האולם טוען שהוא מעסיק עולים אתיופיים וכי הם נעלבו מהפרסומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il