X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארגון איתיג'אה, הנתמך על-ידי האיחוד האירופי, מכנה את מבצע צה"ל ברצועת עזה "רצח עם" ופועל להכין תשתית משפטית לתביעות משפטיות על פשעי מלחמה נגד הדרג המדיני והצבאי יו"ר הארגון, אמיר מח'ול: שלטון חמאס "לגיטימי" וירי הרקטות לעבר ישובים אזרחיים "אינו פשע מלחמה"
▪  ▪  ▪
ירי לעבר ישובים אזרחיים ישראליים אינו פשע. אמיר מח'ול

"איתיג'אה", ארגון הגג של החברה האזרחית הערבית, פרסם (יום ב', 29.12.08) הודעה רשמית בה הוא מאשים את מדינת ישראל בביצוע מדיניות של רצח עם (ג'נוסייד) וטרור ברצועת עזה. הארגון הדגיש, כי "מדינת ישראל המחליטה בכוונה תחילה לפגוע בהמוני אזרחים, להרוס בתי חולים, מסגדים ואוניברסיטאות היא מדינת טרור המבצעת אקט של ג'נוסייד והשמדה, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".
עוד נמסר בהודעת הארגון, כי "החברה האזרחית הפלשתינית והבינלאומית כבר פועלת שמנהיגי ישראל וקברניטיה הפוליטיים והביטחוניים יישפטו בבתי משפט בינלאומיים של פושעי מלחמה... החברה הישראלית בהמוניה תישא אף היא באחריות לשתיקתה על הטבח. ההיסטוריה מלמדת כי לא רק משטר אפל ישא באחריות כי אם ההמונים התומכים בו שותפים לפשע".
אמיר מח'ול: שלטון חמאס "לגיטימי", העם הפלשתיני הוא "הקורבן", לא ישראל
בראיון שערכתי (יום ב', 29.12.08) עם אמיר מח'ול, יו"ר ארגון איתיג'אה, פירט מח'ול את עמדות הארגון ביחס למלחמה ברצועת עזה, לממשלת חמאס ולשיגור הרקטות לעבר ישובים ישראלים, להלן נוסח הראיון:
שאלה - איזה צעדים קונקרטיים אתם מתכוונים לנקוט?
אמיר מח'ול - אנחנו נוקטים בצעדים של מאבק ציבורי, ארגון הפגנות בכל רחבי הארץ, ארגון השביתה הכללית שהייתה היום (29.12.08) של האוכלוסיה הערבית, ופועלים להפוך את המאבק ליותר מאורגן בתוכה ולשים קץ למדיניות הטבח. במקביל, אנו עובדים ברמה בינלאומית בארגון הקמפיינים של הטלת חרם על ישראל והפגנות נגד הארגונים הבינלאומיים שבעצם משתפים פעולה עם ישראל, ובכלל זה ארה"ב, כמובן, מועצת הביטחון, האיחוד האירופי וממשלות כמו מצרים, ואפילו חלק מהרשות הפלשתינית שאנחנו נאבקים איתם.
שאלה - אתם כותבים שאתם פועלים להעמיד לדין בבית משפט בינלאומי את האחראים?
אמיר מח'ול - כן, כן, אנחנו עושים את זה... זה לא לפרסום איך אנחנו עושים את זה. יש דיסקרטיות מסויימת לגבי הביצוע עצמו ואנחנו עובדים על זה ברמה מאוד מאוד איכותית ובינלאומית.
שאלה - מי הם היעדים שלכם בהקשר זה?
אמיר מח'ול - היעדים הם שרי הממשלה, שר הביטחון, ראשי הצבא, מפקדים של הצבא בעזה ובמקומות אחרים, ומפקדי השטח, מפקד חיל האוויר, יש סדרה של אנשים שישאו באחריות. אנחנו לא נפרסם שמות עכשיו כיוון שאחר-כך הם יתגוננו.
שאלה - אתם קובעים שגם העם הישראלי כולו נושא באחריות לפשע?
אמיר מח'ול - לא אמרנו כולו אלא בהמוניו. המונים, לא אמרנו את כולו. יש חלקים שמתנגדים, יש חלקים שנאבקים נגד הכיבוש. איננו מדברים עליהם. מדברים על מי שתומך. ההמונים שתומכים במדיניות הממשלה הם שישאו באחריות. זה (רלוונטי) בכל מדינה ובכל עם שסבל מפשעים או שמדינתו ביצעה פשעים.
שאלה - למה הכוונה יהיו שותפים לפשע בהקשר הזה?
אמיר מח'ול - העם הגרמני עדיין אחראי על הפשעים של המשטר שלו.
שאלה - איך איתיג'אה רואה את שלטון חמאס, האם הוא מגדיר אותו כשלטון ששותף בפשעי מלחמה?
אמיר מח'ול - לא, לא, זה שלטון שנבחר. זו אוכלוסיה תחת כיבוש. בסופו של דבר, על-פי אמנות האו"ם והחוק הבינלאומי מותר לנהל מאבק נגד הכיבוש ואי אפשר לדבר על עזה שהיא הייתה מחוץ לכיבוש, כי האחריות והמצור היה ישראלי ולא מצור שהגיע מהשמים.
שאלה - ארגונים כמו אמנסטי ובצלם מגדירים את ירי הרקטות כפשע מלחמה. האם הארגון שלכם רואה כמו ארגונים אלה את ירי הרקטות כפשע מלחמה?
אמיר מח'ול - לא, לא, יש לנו עמדה המתנגדת לפגיעה באזרחים ולא משנה איזה אזרחים, אבל בסופו של דבר אנו יודעים שהמאבק של העם הפלשתיני הוא מאבק נגד כיבוש ולא מאבק נגד היהודים.
שאלה - האם ירי הרקטות הוא פשע מלחמה שמבוצע על-ידי חמאס?
אמיר מח'ול - לא.
שאלה - הפגיעה באזרחים היא לא פשע מלחמה?
אמיר מח'ול - לא, לא, לא, יש לזה הגדרות אחרות לגמרי. הקורבן הוא לא ישראל. הקורבן הוא העם הפלשתיני, כולל תנועת חמאס שהיא תנועה לגיטימית.
שאלה - השאלה היא על ירי לעבר ישובים אזרחיים, השאלה פשוטה - האם ירי לעבר ישובים אזרחיים הוא פשע מלחמה?
אמיר מח'ול - לא, לא, בפני עצמו לא מוגדר כך ...זה לא פשע מלחמה. הגדרה של פשע מלחמה היא שונה.
שאלה - איך מתכוון הארגון לסייע לעם הפלשתיני בעזה?
אמיר מח'ול - אנו עובדים על סיוע הומניטארי ואנו חושבים שהמתקפה הישראלית היא לא רק העם הפלשתיני בעזה ... מתקפה נגד העם הפלשתיני בעזה זה מתקפה על העם הפלשתיני, זה לא שאנו מחוץ למעגל הזה והאיבה כלפי האוכלוסיה הפלשתינית בישראל היא תהומית ברמה השלטונית בישראל. אנו מתגוננים כשאנו מגנים על העם הפלשתיני. בעזה אנו מגנים גם על עצמנו פה, כי מדינת ישראל לא עושה אבחנה בין הפלשתינים. היא מתייחסת לפלשתינים כחלק מבעיה בין אם זה פה ובין אם זה בעזה ואנו מתנגדים לזה. אנו מתייחסים לזה (לסיוע) ברמה המוראלית והסיוע ההומניטארי, במישור של סיוע פוליטי, במישור של העלאת המורל של מאבק נגד הכיבוש, גיוס תמיכה בינלאומית וכולי.
שאלה - האם יש מגבלות בהכנסת סיוע המוניטארי לעזה?
אמיר מח'ול - כמובן. עזה עכשיו נחשבת שטח אויב, ולמדינת אויב על-פי החוק הישראלי מאז הקיץ. יש לנו מגבלות להעביר כסף, יש לנו מגבלות להעביר ציוד. אנחנו מנסים דרך ספינות וסיוע דרך ארגונים בינלאומיים להעביר את מה שאנו צריכים להעביר, ובמישור של מאבק אזרחי וזה התפקיד שלנו.
רקע קצר על ארגון איתיג'אה
איתיג'אה הינו ארגון הגג של החברה האזרחית הפלשתינית המאגד 64 ארגונים פלשתינים בלתי ממשלתיים הפועלים בישראל. הוא נוסד בשנת 1997 וזכה למעמד של יועץ לאו"ם והיה חבר מייסד בבמה האירופית - מז"תית של הארגונים הבלתי ממשלתיים. בשנת 2001 נטל הארגון חלק בוועידת דרבן שהייתה במה לעמדות אנטי ישראליות. הארגון פועל באחרונה בזירה הבינלאומית להטלת חרם על ישראל. מכון המחקר NGO Monitor מציין, כי איתיג'אה נתמך בין היתר על-ידי האיחוד האירופי והארגונים הבאים: CORDAID, ICCO, Christian Aid, EuroMed, Open Society Institute ולפחות עד שנת 2004 גם על-ידי הקרן החדשה לישראל (NIF).

תאריך:  30/12/2008   |   עודכן:  30/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדבריו, הדואר האלקטרוני נותק ולא היה באפשרותו לשלוח ולקבל דואר    הנתבעת הודתה שהייתה תקלה לפרק זמן קצר ובית המשפט חייב אותה לפצות את התובע
איריס פרחי
עבריין שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של החזקת סם נשלח לכלא וערער    בית משפט מחוזי דחה את הערעור והבהיר שלחובתו עבר פלילי שנלקח בחשבון
רותי אברהם
מודעות "יוזמת ז'נבה - טוב ליהודים" אינן תעמולה סמויה ואסורה לטובת מפלגות השמאל אלא "הבעת דעה בעניין שעל סדר יומה של המדינה"    השופט: המודעות אינן קוראות להצביע עבור מפלגה כלשהי
עידן יוסף
המועצה התעשייתית-סביבתית הקימה מצלמות הקפיות וריעננה נוהלים להתמודדות עם ארועים העלולים לסכן את האזור כולו
איציק וולף
ראש הממשלה הורה לבכירי הדרג המדיני שלא לדבר על אפשרות להפסקת אש ברצועה    "יש להמשיך במדיניות התקיפה של יעדי טרור", אמר בהערכת מצב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il