X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכנס יציגו בכירי המדענים בארץ מתחומים שונים גישות חדשות לטיפול במחלות כמו סרטן ומחלות לב תוך שימוש בתרפיה גנטית, הנדסת רקמות ותרופות חדשות
▪  ▪  ▪

לראשונה בישראל: ועידת המחקר במדעי החיים
כנס ביואקדמי 2003
בכנס יציגו בכירי המדענים בארץ מתחומים שונים גישות חדשות לטיפול במחלות כמו סרטן ומחלות לב תוך שימוש בתרפיה גנטית, הנדסת רקמות ותרופות חדשות.
במסגרת שבוע התעשיה התהליכית ישראכם/אנליזה 2003, תתקיים ביום שלישי 21.1.03 ועידת המחקר במדעי החיים הארצית הראשונה בישראל: כנס ביואקדמי 2003.
הכנס השנתי ביואקדמיה מתמקד בפיתוחים מדעיים ומחקרים חדשניים הנמצאים בחזית המדע והטכנולוגיה ברפואה בארץ ובעולם.
פרופ' אהרון צ'חנובר מהטכניון, יתאר הוכחות מדעיות חדשות לקשר שבין סרטן ומערכת היובקוויטין התאית האחראית להשמדה של חלבונים מיותרים בתא. הממצאים שיתוארו מאפשרים הבנה מעמיקה של תהליך ההפיכה של תאים לסרטניים ובעתיד פיתוח תרופות חדשות לטיפול במחלה.
מחלת הסרטן תופסת מקום מרכזי במחקר המדעי והפיתוח הביוטכנולוגי ומקבלת ביטוי נרחב בכנס זה. מושב מיוחד מוקדש לחקר המערכת החיסונית ומחלת הסרטן. במושב זה יציגו הפרופסורים דוד ואלך, מיכל שורץ וזליג אשחר ממכון ויצמן ויגאל האופט, ישראל וולודבסקי, יינון בן נריה ושמואל בן ששון מהאוניברסיטה העברית, את החידושים האחרונים במאמצים להבין טוב יותר את הקשר בין המערכת החיסונית והתפתחות מחלות, בעיקר מחלות ניווניות ומחלת הסרטן. במושב זה יוצגו חיסונים חדשים ותרופות חלבוניות לטיפול בסרטן הפרוסטטה, התפתחות גרורות סרטניות וסרטן בכלל וכן בפיתוח חיסון לטיפול במחלות ניווניות ופגיעות במערכת העצבים המרכזית.
את הכנס יפתח פרופ' אילן חת, נשיא מכון וייצמן למדע וחתן פרס וולף, בהרצאה בנושא שיטות חדשות בהגנה על צמחים מפני מזיקים ללא שימוש בקוטלי חרקים רעילים, על-ידי העשרה והגברה של פעילות אנזימים בצמח בשיטות גנטיות הפוגעים במזיקים הבאים במגע עם הצמח.
משקל רב ניתן בכנס לנושא השימוש בתאי גזע להנדסת רקמות. הפרופסורים ניסים בנבנישתי ודן גזית, מהאוניברסיטה העברית ופרופ' מרסל מחלוף, מהטכניון יסקרו את החידושים האחרונים בשטח זה ואת הפוטנציאל הרפואי והכלכלי ביישום שיטות אלה, ליצירה של עצם וסחוס לטיפול בחולים הנדרשים להשלמת רקמות אלה וכן לטיפול במחלות לב וכלי דם על-ידי השתלת תאים מהונדסים ורקמות ראשוניות המיוצרות במעבדה על-פני ספוגיות מתכלות.
פרופ' גרשון גולומב, מנהל בית הספר לרוקחות, ירצה על שיטות חדשות לטיפול במחלות לב הנגרמות על-ידי היצרות כלי דם בלב, על-ידי שימוש בתומכנים מתכתיים מצופים משחררי תרופות ובשימוש בתרופות המתבייתות על כלי הדם הפגוע ופועלים למניעת היצרות של כלי הדם. היקף השימוש בתומכנים (Stents) גדל בהתמדה מדי שנה בהיקף שוק של מליארדי דולרים ולישראל יש מעמד חשוב בפיתוח טכנולוגיות בשטח זה.
שיטות חדשות להחדרת תרופות דרך העור באמצעות גלים על-קוליים (אולטרסאונד) יתוארו על-ידי פרופ' יוסי קוסט מאוניברסיטת באר שבע אשר גם יתאר את המכשיר שפיתח SonoPrep ביחד עם חברת Sontra מבוסטון, המאפשר נוסף להחדרה של תרופות גם קביעת רמות סוכר בדם ללא צורך בהוצאת דגימת דם.
פרופ' אלברטו גביזון מבית החולים שערי צדק, יתאר מערכות חכמות לביות תרופות לגידולים סרטניים באמצעות בועיות שומניות המצמצמות את תופעות הלוואי ומעניקות טיפול יעיל יותר במחלה.
פרופ' גביזון הוא מפתחה של תרופת הדוקסיל ביחד עם פרופ' יחזקאל ברנהולץ. התרופה הנמכרת בעולם בהיקף של למעלה מרבע מיליארד דולרים בשנה, כך שלפיתוחים החדשים סיכויים להפוך לתרופות בעתיד הקרוב.
פרופ' איתמר וילנר, מהאוניברסיטה העברית וחתן פרס ישראל, יתאר פיתוח של גלאים זעירים רגישים במיוחד לאיתור גורמי מחלה באמצעות זיהוי חומצות גרעין.
שיטות הנדסיות לא מולקולריות להבנה וטיפול במחלות לב ומערכת הרביה יוצגו על-ידי הפרופ' שמואל עינב ואסנת איתן מאוניברסיטת תל אביב.
בשבוע התעשיה התהליכית ישראכם/אנליזה וביו-אנליזה 2003 ייערכו שורה ארוכה של כנסים וימי עיון מקצועיים, בהם נושא הפיתוח של הננו-טכנולוגיות; הכינוס השנתי של האיגוד הישראלי למדעי המעבדה הרפואית; כנס החברה הישראלית לכימיה אנליטית, כנס העמותה הישראלית למכשור ובקרה בנושא מערכות מידע תפעוליות; הכנס השנתי של המועצה הלאומית ללוגיסטיקה במערכות הבריאות; הרצאות אודות שיטות ומוצרים חדשים בתערוכה; הנדסת תאים ורקמות בכנס האיגוד הישראלי להנדסה רפואית וביולוגית.
שעות ביקור: ימים שלישי עד חמישי 21-23.1.03, בין השעות 10:00 עד 19:00.

תאריך:  19/01/2003   |   עודכן:  19/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
מעריכים, כי קליין ישאיר את הריבית בעינה בסוף ינואר, למרות מדיניות ההפחתה הדרגתית שקבע
הדר פרבר
התחזית ל-2003 היא 4.4 מיליארד דולר; שבוע התעשיה התהליכית ייערך בימים 21-23 בינואר 2003 בהשתתפות כ-200 מציגים המייצגים כ-1,000 חברות מהארץ ומחו"ל
מירב לוי
"החתן" - ד"ר אשרף מוראן נשוי לביתו של נאצר ונחשב לאחר ממקורביו; הפרשה נחשפה בעיתונו המצרים בעקבות ספר שפרסם היסטוריון ישראלי בו הוא חושף פרטים על המקור המצרי הבכיר שסייע לישראל
יואב יצחק
גולשי Nfc הוזמנו לתת ציון כללי למנהיגי המפלגות; התנהלותם מול הציבור הרחב, קיום הבטחות/התחייבויות, טוהר מידות, יוזמות חדשות, ניהול ענייני המפלגה וכו'
גלית יצחק
שרון קרא הבוקר בישיבת הממשלה לאזרחים להמשיך בשגרת יומם; שרון ציין כי ננקטו כל האמצעים הדרושים בפיקוד העורף ובמערכת הביטחון בדכי למנוע פגיעה באזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il