X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בג"צ הורה לנתניהו לנמק בתוך יומיים את החלטת משרדו לבצע מינויים; עובדים במשרד: ניסיון לבצע מחטף, רוב המשרות מתפנות רק בקיץ
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט העליון, אדמונד לוי, הוציא (יום ג', 21.1.03) צו ביניים נגד סדרת המינויים שתכנן לבצע שר החוץ בנימין נתניהו במשרדו. כמו-כן הורה לנתניהו לנמק בתוך יומיים את עמדת משרדו.
ועדת המינויים של משרד החוץ אמורה היתה להתכנס אחר הצהריים (בשעה 16:00) כדי לדון בסבב מינויים של תפקידים בכירים במשרד. יחד עם זאת, הדגישו במשרד החוץ, כי ועדת המינויים תתכנס היום כמתוכנן כדי למנות שגרירים לנציגויות במדינות השונות, זאת בהתאם להחלטת בג"צ.
"באשר ליתר המינויים, מקרב הסגל המקצועי של המשרד, בלשכת השר משוכנעים, כי לאחר שבג"צ ישמע את עמדת המשרד הוא יווכח שאין כל מניעה להשלים את יתר המינויים המקצועיים בתוך משרד החוץ", כך נאמר בהודעת משה"ח.
בעקבות החלטת בג"צ, הוציא ועדת העובדים של משרד החוץ הודעה ובה הוא מציין, כי המהלך פגעה בשמם של עובדי המשרד הבכירים. "ועד העובדים של משרד החוץ רואה בחומרה פנייה ישירה של עובדים לכלי התקשורת, מתוך שיקולים זרים. פנייה זאת גורמת לפגיעה מיותרת בשם הטוב של בכירים במשרד ובשמו של המשרד בכלל".
עתירת התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון עתרה (יום ג', 21.1.03) לבג"צ נגד מחטף הבחירות שמבצע שר החוץ בנימין נתניהו לאייש משרות בכירות במשרד המתפנות בעוד כחצי שנה, בעיתוי של שבוע לפני הבחירות.
התנועה, באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה לוזון, עתרה להוציא צו ביניים שימנע את כינוס ועדת המינויים במשרד החוץ (בשעה 16.00) כדי לדון באיוש שלושה תפקידי מטה בכירים של סמנכ"לים במשרד החוץ, עד קבלת החלטה בעתירה.
בנוסף מבקשת התנועה מבג"צ להוציא צו על תנאי ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירות המדינה לנמק מדוע לא יפעלו למניעת הליך המנויים בעיתוי זה; מוועדת המינויים ולשר נתניהו לנמק מדוע לא ימנעו מלהתכנס ולדון בסדרת המינויים עד התכנסות הממשלה הבאה, בין היתר, כדי לא להעמיד את השר הבא בפני עובדות מוגמרות.
"יש להמתין עם המנויים עד הרכבת הממשלה הבאה ולא כפי שנוקט נתניהו במהלכים מזורזים לפרסום המכרז, משנה את הרכב ועדת המכרז באופן המחזק את השפעתו בה, בין היתר באמצעות צירוף ראש לשכתו לוועדה. ובשעה שנוצרת מראית עין קשה לפיה בשל חוסר ההגיון והשיקולים הענייניים בעריכת המינויים בעיתוי זה למשרות מטה בכירות איתן יעמוד בקשר הדוק שר החוץ הבא, מונעים צעדיו משיקולים שאינם ממן העניין", כותבת התנועה.
התנועה מלינה עוד, כי המהלך המבוצע מהווה פגיעה בציבור אשר חמור גם אם הוא למראית עין בלבד. "מדובר בגישה המזלזלת בחובת הנאמנות של משרתי הציבור הרואים בתקופת מערכת הבחירות כמעין תקופת סוף העונה ומכירת חיסול. מדובר במהלך הנגוע בחוסר תרבות שלטונית המהווה פתח מסוכן אף להישנות מהלכים דומים בעתיד. ומראית פני הדברים יש בה בכדי ליצור פגיעה ממשית באמון הציבור בכל הנוגע להתנהלות מערכות השלטון במהלך מערכת הבחירות", על-פי התנועה.
הנחיית היועץ המשפטי לממשלה קובעת שיש להימנע מעריכת מינויים בשירות המדינה בתקופת בחירות, אלא אם המדובר במשרות שנתפנו ויש צורך דחוף באיושן.
משרד האוצר מחפש מועמדים למשרת שגריר
מצרים וירדן - ידונו בוועדת המינויים
בוועדת המינויים שתתכנס היום בכוונת משרד החוץ לדון גם במינויי מועמדים למשרת שגרירי ישראל להודו, ירדן ומצרים. במשרד מסבירים שההיענות למשרות נמוכה כל-כך עד כי המשרד נאלץ לפנות לאנשים ולבקש מהם להתמודד לתפקיד.
תקופת כהונתם של שגרירי ישראל במצרים וירדן מסתיימת בקרוב. גדעון בן-עמי, שגריר ישראל במצרים צפוי לצאת לפנסיה ושגריר ישראל בירדן דייויד דדון יסיים בקרוב תפקידו. תפקיד שגריר ישראל בהודו, התפנה כבר לפני כחודש כאשר השגריר, דוד אפק, יצא לפנסיה.

תאריך:  21/01/2003   |   עודכן:  21/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
יאפשר את הארכת עונת הגידול של הפומלו האדום, המסתיימת כיום בסוף חודש נובמבר, ויגדיל פי 3 את יצוא הפומלו בתוך מספר שנים
שי פאוזנר
הפרוייקט כלל טיפול: בכספים, שיווק ומכירות, ניהול המלאי, עצי מוצר, ניהול הנדסי, ייצור, עבודה מול קבלני-משנה וייצוא לחו"ל
שי פאוזנר
תחזיק בחברה החדשה בעיקר באמצעות פלאפון; תאגד חבילות של שירותים מכל תחומי הבזק עבור בתי עסק
רנית נחום-הלוי
עו"ד של פימשטיין עשוי לטעון בשנית כי מרשו לא היה שפוי בשעת המעשה ויבקש לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית חוזרת
רנית נחום-הלוי
הניסוי הישראלי שהוכן כבר מיום שישי נתקל בקשיים; הניסוי של תלמידי בית ספר "אורט מוצקין" עבר בהצלחה; האסטרונאוטים הצליחו לצלם סופות רעמים וברקים שעד כה לא הצליחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il