X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פונות לראש הממשלה בבקשה להגדיל את התמיכה
▪  ▪  ▪

בהפגנה שנערכה בצהריים (יום ב', 21.1.03), הגיעו מתנדבים מטעמה של העומותות 'תנו לחיות לחיות' ו'העמותה למען החתול בישראל', כשאורנה בנאי ואמנים אחרים בראשם, כדי לזעוק את זעקתם של בעלי החיים, ולהגיש מכתב מחאה בשם שתי העמותות הגדולות בארץ, לראש הממשלה אריאל שרון.
להפגנה הגיעו עשרות מתנדבים מטעם הארגונים, עם עשרות בעלי חיים שנאספו מן הרחובות במהלך השבועיים האחרונים. במכתב שיימסר לראש הממשלה מתלוננות העמותות על כך שעקב המצב הכלכלי ננטשים מדי יום עשרות בעלי חיים על-ידי בעליהם, ורבים מהם משוטטים ברחובות ונפגעים מהתעללות, מתאונות, מרעב ומתנאי מזג האוויר. העמותות אינן עומדות בעומס הכבד של טיפול במאות פניות מדי יום.
דוברת עמותת 'תנו לחיות לחיות' מוסרת, כי חששן של העמותות הנו כי במידה ותפרוץ מלחמה ותהיה סכנה לנפילת טילים על ישראל, ישובו על עצמם המראות מימי מלחמת המפרץ, של אלפי בעלי חיים עזובים שבעליהם נטשו את אזור המרכז מבלי למצוא לבעל החיים פתרון ראוי. העמותות מצויות כבר היום בגרעונות כבדים, ולא תוכלנה לשאת בהוצאות הכבדות של טיפול באלפי בעלי חיים נוספים ללא תמיכה ממשלתית נכבדת.
"לא יתכן כי במדינה "מתוקנת ונאורה" יקבלו בעלי החיים יחס מחפיר והעמותות שפועלות למענם קורסות אחת אחרי השניה בעומס העצום - היומיומי", אומרים בעמותה.
טענותיהם של אלה, הדואגים לא רק לממ"ד, ולברדס ולחדר האטום שלנו, בני האדם, טוענים כי הגיע הזמן לישר קו עם העולם המערבי ולקחת אחריות על בע"ח שנזרקו לרחובות באשמת בני האדם. היחס לבע"ח הוא הראי שלנו כחברה ומשקף את מידת הסובלנות שלנו כלפי החלש והנזקק, כך אומרות שתי העמותות.
"הגענו לסוף דרכנו ולהתחלת האבדון. אנו זועקים די!!!"
בראיון בגלי צה"ל אומרת אורנה בנאי, הלוקחת חלק במאבק: אנחנו מבקשים שיתנו לעמותות המגנות על בעלי החיים תקציב - "המכלאות מפוצצות - אין מקום". הכל עניין כלכלי, מסבירה בנאי, וכך גם לקראת המלחמה - הבקשה היא לספק מענה כלכלי לטובת יכולת המיגון לבעלי החיים. "העמותות יודעות מה לדרוש מהממשלה.. מה שאנחנו מבקשים זה שהיא (הממשלה; ה.פ) תספק להם את זה", כך אמרה בנאי בראיון. מדובר על בעלי חיים שבעליהם הקודמים זרקו אותם לרחוב, ולא במיגון לבעלי החיים אשר מצאו בית.
העמותה עומדת להגיע להפגין מול משרד ראש הממשלה. "זה הראי שלנו" כך בנאי, "סדר העדיפויות פה מעוות לחלוטין".
עמותת "תנו לחיות לחיות" ועמותת "האגודה למען החתול בישראל" הן שתיים מן העמותות הוותיקות במדינת ישראל, אשר פועלות זה שנים רבות לרווחתם ולהצלתם של בעלי חיים.
התרומות מהוות מקור ההכנסה הכמעט בלעדי של העמותות. כך במכתב לרה"מ. התמיכה הממשלתית השנתית של הקרן למען בעלי חיים במשרד לאיכות הסביבה בעמותת "תנו לחיות לחיות" מסתכם בסך של 57,400 ש"ח ו- 48,000 ש"ח לעמותה למען החתול בישראל, סכום המספיק לכסות כרבע מן ההוצאות החודשיות של כל עמותה בממוצע. העמותות ציינו גם באופן פרטני ושקוף את דוח הוצאותיהן, ומבקשות מרה"מ לדאוג להגדלה משמעותית של סיוע המדינה לעמותות, "שכן עבודת העמותות הנה עבודה קודש המשרתת אנשים וגורמים רבים במדינת ישראל, וכמובן אלפי בעלי חיים".
עמותת תנו לחיות לחיות הוקמה בשנת 1986, והיא עמותה שלא למטרות רווח אשר שמה לה למטרה את ההגנה על בעלי-חיים במצוקה ומציאת בתים חמים מאמצים לבעלי-החיים הנטושים. במשך 16שנות קיומה, מצאה העמותה בתים מאמצים לכ-28,000 כלבים וחתולים וסיפקה סיוע לאלפים נוספים ובהם גם סוסים, חמורים, תנינים וכל סוגי החיות שנצאו במצוקה והיו נתונים למעשי התעללות.
העמותה הביאה למודעות הציבור את נושא חשיבות השמירה על חיי בעלי-החיים ומניעת ההתעללות בהם, ובהמשך לחקיקת חוק צער-בעלי-החיים החדש שהקטןי במידה רבה את מעשי ההתעללות בחיות.

תאריך:  21/01/2003   |   עודכן:  21/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר ושי פאוזנר
אילן רמון שוחח עם רה"מ בשידור שהמדינה רכשה מ-NASA; השידור הועמד לרשות כל אמצעי התקשורת בישראל בחינם; צוות הקולומביה הבטיח לבוא לביקור בישראל
רנית נחום-הלוי
כך מפרסם האתר "וושינגטון פוסט"; הוא העביר את הטלפון הלווייני לשומר ראשו הנאמן לו וברח; שומר ראשו נתפס ונחקר על-ידי כוחות מודיעין מרוקניים
הדר פרבר
הכינוס יתקיים בברזיל; יכנס נציגי ארגונים לא ממשלתיים מ-120 מדינות, 5000 ארגונים וכ-30,000 משתתפים הלוקחים חלק בכ-1700 סדנאות וסמינרים
הדר פרבר
ועדת האו"ם לזכויות אדם בחרה בלוב כיו"ר; ארה"ב, קנדה וגואטמלה הצביעו נגד בחירתה
הדר פרבר
שגרירות ארה"ב מדוחת כי שני האזרחים היו עובדי צבא ארה"ב; נורו ליד מחנה צבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il