X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
כמו כן ממליצה להעיר ל-3 שוטרים; מצאה ליקויים חמורים בניהול בית המעצר בחיפה
▪  ▪  ▪

הדחות שוטרים, הערות אישיות לבכירים והמלצה להעמדה לדין משמעתי של מפקד מתקן מעצר - כך ממליצה ועדת הבדיקה לנושא בריחתו של העצור דוד אטיאס, ממתקן המעצר בתחנת חיפה ביום 10.1.03.
הוועדה שמונתה על-ידי מפכ"ל המשטרה, רנ"צ שלמה אהרונישקי, הגישה (יום ג', 21.1.03) את ממצאי עבודתה למפכ"ל.
ועדת הבדיקה ממליצה להעמיד לדין משמעתי את הכלאי, רס"ב שמעון בונן, ולשקול את המשך שירותו במשטרה. הכלאי חרג חריגה בוטה מהנהלים, ותרם באופן ישיר לבריחת העצור. כמו כן, יועמד לדין רכז הסיוע, רס"ב יעקב תורג'מן, ויועבר מתפקידו.
רמ"ס חיפה, סנ"צ משה כהן, יועמד לדין משמעתי, תוך בחינת התאמתו לתפקיד, מאחר ולא שם לב לכשלים חמורים בתיפקוד הכלאים. גם מ"מ רסל"מ חוף, רפ"ק מוני ארז, יועמד לדין משמעתי, ותבחן התאמתו לתפקיד, מאחר ובתי המעצר הינם באחריותו.
הוועדה המליצה לבדוק את התאמתם האישית של יתר הכלאים בבית המעצר ולבחון האם להשאירם בתפקידם הנוכחי.
למת"ח חיפה, נצ"מ ניר מראיש הומלץ על הערת מפקד, בשל אחריותו כמפקד התחנה. מתפקידו היה לתת הנחיות לגבי הפיקוד הנדרש בשמירה על עצור מסוכן, ולוודא ביצוען. כך גם לסנ"צ דוד הראל, ראש אג"מ חוף. מבדיקת ועדת הבדיקה עולה, כי הנ"ל לא גילה מעורבות ויוזמה בכל הקשור לעצורים ובתי מעצר.
גם לסנ"צ עמנואל לוי, ראש ימ"ר חוף, תרשם הערת מפקד. הוועדה קבעה, כי היה מצופה מהקצין האחראי על החקירה, שיציף את רגישות העניין והסכנה שבבריחת העצור, ויתן דעתו על תנאי כליאתו.
לרפ"ק יוסף חמו, ראש מחלק תשאול הומלץ על הדרכה. מבדיקת הוועדה עלה, כי הקצין נתן הנחייה בדבר תנאי האחזקה במעצר. אולם מן הראוי היה שיוודא את בידודו של העצור, ואין לו דרך עקיפה לקיים קשר עם החוץ.
יחד עם זאת, מצאה הוועדה לנכון לציין את ההישג של מבצע "כנפיים שבורות", שהתנהל על-ידי מרחב חוף, באמצעות יחידות בהובלת הימ"ר המרחבי. מעבר להמלצות הפרטניות, המליצה הוועדה על מספר נושאים כלליים במשטרה בתחומי כ"א, במערך הליווי והכליאה, שיפור המיגון והטכנולוגיה, וכן על הקמת מדור כליאה במחלקת סיור במטא"ר.
ממסקנות הוועדה עולה עוד, כי ההנחיות בנושא הגברת הפיקוח על עצורים שנתנו על-ידי פיקוד מרחב חוף - לא מולאו. שיגרת בית המעצר בתחנת חיפה לאורך תקופה ארוכה, התנהלה שלא על-פי הנהלים ובניגוד לכללי המשמעת, זאת בהיעדר פיקוח הולם במישור הפיקודי והמקצועי.
רמת הפיקוח והבקרה ומימוש אחריות מפקדים היתה לקויה. הכלאי (בונן שמעון) פעל בניגוד לנהלים והנחיות בית המעצר. כמו כן, קובעת הוועדה, כי המסקנות והלקחים מבריחת עצורים קודמת בשנת 1999 בדבר נוהלים שלא בוצעו כראוי - לא יושנו ולא הוטמעו.
נסיבות הבריחה:
סמוך לשעה 13:15 ביקש אחד העצורים מהכלאי לאפשר לו לצאת מתא המעצר, ולהתקשר מטלפון במקום. למרות ההנחיות הברורות שאין לאפשר יציאת עצור להתקשר ללא ליווי של שוטר נוסף. הכלאי פתח בפניו את דלת המעצר. בשלב זה הדף דוד אטיאס שהתחבא מאחורי קיר את העצור, לקח בכוח את המפתחות מהכלאי (ככל הנראה באיומי מכשיר חד), נעל אותו בתא וחמק החוצה מהתחנה כשהוא חול, בדרך על פני היומנאי. יצוין, כי העצור שביקש להתקשר לבין דוד אטיאס לא נמצא שום קשר או מודעות ושותפות לבריחה.

תאריך:  21/01/2003   |   עודכן:  19/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן כהן
מדובר באחת העסקות הגדולות של החברה ברחבי העולם; מגל תתקין מערכות דומות על גדר הפרדה
ענבל אביב
עלות הקמת המבנה החדש הממוקם ברחוב המסגר בתל אביב, כ-35 מיליון דולר; מקיימים מו"מ עם חברת ביטוח, משרד פרסום, חברת ברוקרים ומשרד אדריכלים להשכרת משרדים
מירב לוי
אירוע 100 שנים להסתדרות המורים היה אמור להיערך בגני התערוכה בת"א; אולמרט הציע לערוך את הכנס בירושלים בעלויות מופחתות; כעת שוקלת הסתדרות המורים את שתי ההצעות
ענבל אביב
הופגזו מוצבים של צה"ל בהר דב שבגבול לבנון-ישראל; צה"ל דיווח כי לא היו נפגעים
ניצן כהן
המדד המשולב לבחינת מצב הכלכלה הישראלית של בנק ישראל ירד בדצמבר ב-0.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il