X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סבארי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים וציין שפאוול שיקר בנאומו אמש; סיכום הדוח ידון בישיבת המועצה ב-17:30; הנשיא בוש אמור לשאת את "נאום האומה", במהלכו יעריך אפשרות של יציאה למתקפה על עירק
▪  ▪  ▪

"עירק עשתה כל שביכולתה כדי לשתף פעולה באופן מלא עם פקחי האו"ם ולאפשר שהמדינה והאזור כולו ימנעו מאפשרות של מלחמה על-ידי מחרחרי המלחמה וושינגטון ובת בריתה, בריטניה. הכדור הוא בידיהם". כך אמר (יום ב', 27.1.03) שר החוץ של עירק, נאג'י סבארי.
במסיבת עיתונאים שכינס, אמר סבארי, כי עירק נקיה מנשק להשמדה המונית והם מקווים שבעקבות כך יוסרו הסנקציות הפליליות נגד עירק. סבארי אמר עוד, כי מזכיר המדינה של ארה"ב, קולין פאוול, שיקר אמש בנאומו באומרו שלעירק יש נשק להשמדה המונית.
שר החוץ העירקי, קרא לפקחי האו"ם להיות הוגנים בדוח שימסר היום אחר הצהריים למועצת הביטחון. ראש צוות הפקחים, האנס בליקס, ומנהל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אלבאראדי, יסכמו את עיקרי הדוח בישיבת המועצה בשעה 17:30, על-פי שעון ישראל.
הדוח מסכם חודשיים של עבודת הפקחים בחיפוש אחר ייצור נשק לא קונבנציונלי להשמדה המונית. על-פי הערכות, הדוח החדש לא יכלול גילויים או מסקנות חדשות. עם זאת, מדובר בשבוע הקריטי ביותר עבור עירק, במיוחד משום שנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמור לשאת את "נאום האומה", שבמהלכו, כך משערים, יעריך אפשרות של יציאה למתקפה.
דיפלומטים מעריכים, כי הדיון היום במועצת הביטחון של האו"ם מהווה את תחילת הספירה לאחור. השבועון "ניוזוויק" מדווח (יום ב') כי הדיון במועצת הביטחון נתפס בבית הלבן כ"הזדמנות האחרונה שהנשיא בוש נותן לאו"ם". ביום שישי יוועד הנשיא בוש בוושינגטון עם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר.
העיתון "דיוולט" כותב בגרמניה שארה"ב ובריטניה מתכוונות להעניק ארכה של חודש לפקחי האו"ם קודם שיוחלט על יציאה למתקפה צבאית בעירק. לדברי העיתון, האמריקנים מתכוונים להוציא מעירק את מקצת הסייענים שלהם כדי לאשש את המידע שעירק מפתחת נשק להשמדה המונית.
לפני כינוס מועצת הביטחון, היום אחר הצהריים, יתכנסו בבריסל שרי החוץ של בריטניה, צרפת, גרמניה וספרד, כדי לדון בעניין עירק. הממונה על קשרי החוץ של האיחוד האירופי, חאווייר סולאנה, אמר אמש (יום א', 26.1.03) כי מדינות האיחוד אינן שותפות לתחושת הדחיפות של ארה"ב לנקוט במהלך צבאי.
בלונדון דיווחו פקידי ממשל לעיתונאים, כי בידיהם הוכחות שסדאם חוסיין מסתיר מפני הפקחים נשק כימי, מנועי טילים ומסמכים על תכניות לפיתוח נשק. באחת הפעמים פינו העירקים חלקי טילים זמן קצר לפני שהפקחים ביקרו במפעל שמייצר אותם. הפקידים הבריטים אמרו עוד, שסוכנים של סדאם חוסיין עוקבים אחרי הפעילות של פקחי האו"ם בעירק, מצטטים לכל שיחותיהם ואף מביימים תאונות בכבישים כדי לעכב ביקורים שלהם באתרים השונים.
בשבועון "טיים" דווח היום, כי סוכנויות הביון האמריקניות מתכוננות להנפיק הוכחות לתוכניות נשק שעירק מיישמת. העיתון ציטט מקורות בקהילת המודיעין שציינו שמדובר בראיות ספציפיות ומשכנעות שהושגו בשיתוף פעולה עם ה-CIA.

תאריך:  27/01/2003   |   עודכן:  27/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
עונת 2003 של מרוצי הראלי ניפתחו בנצחון צרפתי משולש
עמוס באר
הצעות לבילוי ביום שבתון הבחירות
נחשף בעקבות עתירתו של מזכיר מפלגת העבודה אופיר פינס
גיל איל
צה"ל: המכון אחראי למחדל; המכון: צה"ל אחראי למחדל; צה"ל כנראה יקבור את רקמות רוב החללים
ניצן כהן
בבית ההשקעות מציינים שהחל במחצית השנייה של השנה יכנס לפעילות מלאה שלב 10 של מפעלי ים המלח; פעילות זו תתרום עשרות מיליוני דולרים לרווח התפעולי של החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il