X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אירן צפויה לקלוט כ-200,000 פליטים עירקים, הקימה כ-10 מחנות פליטים; ע"פ הערכות, אירן תזקק לסיוע הומניטרי כדי להתמודד עם כמויות הפליטים העירקים שיגיעו לתחומה
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  אמנסטי
  מלחמה+עירק
  פליטים
  אירן

הארגון הבינלאומי לזכויות אדם "אמנסטי" מזהיר (יום א', 26.1.03), כי מתקפה אמריקנית על עירק יכולה לגרום לחלום בלהות הומוניטרי.
"פעולה צבאית יכולה בקלות להטיל אסון ענקי, לחלום בלהות הומוניטרי, ולגרום למיליון פליטים עירקיים כפי שקרה במלחמת המפרץ ב-91'". כך אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית, אירנה קהאן, מזכירה כללית של ארגון אמנסטי בלונדון.
קהאן ציינה, כי "חלום הבלהות" עשוי להתממש בעיקר אם אירן וטורקיה יסגרו את שעריהן לפליטים, כפי שהבטיחו לעשות. הערת קהאן באה לאחר שמזכיר המדינה של ארה"ב, קולין פאוול, אמר בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ, כי המצב בעירק אינו יכול להימשך וארה"ב לא תירתע לפתוח במתקפה.
"יש להבין את הדרך שבה סדאם נוהג באנשיו כאשר הוא מודאג. ישנה אפשרות גדולה שיתרחש מרחץ דמים. זו לא רק השערה, זה כבר קרה בעבר וזה יכול להתרחש בשנית. פעולה צבאית נגד עירק עשויה גם להשפיע במקומות נוספים בעולם, כולל הסלמה של הקונפליקט במזרח התיכון ואלימות במדינות מוסלמיות נוספות", אמרה קהאן.
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסרה (יום א'), כי עד לרגע זה לא מצאו הפקחים שום עדות לכך שלעירק יש תוכניות לייצור נשק גרעיני. דוברת הארגון, מליסה פלמינג, אמרה כי המידע ימסר היום לאו"ם בדוח של ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ויו"ר צוות הפקחים, אלברדי ובליקס.
"אילו היינו מוצאים רובה מעלה עשן, כפי שמכנים זאת," אמרה דוברת הסוכנות, "לא היינו מחכים להגשת הדוח והיינו מדווחים על כך מיידית למועצת הביטחון". בתוך כך עולה חשש בקרב מדינות ערב, כי ארה"ב תגיש דוח שלילי כדי שיהווה תירוץ לפתיחת המתקפה.
אירן קולטת פליטים עירקיים
אירן צופה שיגיעו אליה 200,000 פליטים מעירק, ולשם כך היא החלה להקים בתחומה 10 מחנות פליטים. בחודש שעבר היא ערכה שיפורים ב-19 מחנות פליטים סמוך לגבול. "המדיניות שלנו היא לסגור את שערי הגבולות עם עירק... אבל אם חיי האזרחים העירקים יהיו בסכנה, יש לנו תוכניות להקים כ-10 מחנות פליטים בגבול שתי המדינות, שאמורים להכיל כ-20,000 איש כל אחד". כך אמר שר הפנים האירני.
באירן מסרו עוד, כי הרפובליקה האיסלמית נערכת גם-כן, ובשבועות האחרונים אף קיימה שיחות עם גורמי ממשל בעירק במטרה להקים מחנות פליטים בתוך עירק. "הרפובליקה האיסלמית מתכוונת לשלוח משלחת למערב ודרום עירק ולהקים שם מחנות פליטים שינוהלו על-ידי העירקים עצמם", אמר פקיד ממשל באירן.
"אוקספאם", סוכנות בריטית לרווחה ופיתוח הפיצה (יום ו') אומדנים גבוהים יותר של פליטים עירקיים, שעשויים להגיע לאירן, ואמרה שמספרם עלול להגיע ל-900,000 איש. אירן כבר מארחת יותר מ-2 מיליון פליטים אפגנים ו-450,000 עירקיים. על-פי הדיווח של "אוקספאם", הממשלה האירנית תצטרך סיוע בינלאומי כדי להתמודד עם משבר הומוניטרי נוסף.
במהלך מלחמת המפרץ בחודשי מאי ויוני 91', יותר ממיליון עירקים, בעיקר כורדים מהצפון ושיעים מהדרום זרמו לאירן. כ-200,000 פליטים עדיין שוהים שם. הפליטים האפגנים הגיעו במהלך הפלישה הסובייטית על אפגניסטן ב-1979.

תאריך:  27/01/2003   |   עודכן:  27/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
המטרה: איתור וחיסול נשיא עירק, סדאם חוסיין; הכוחות נעזרים באמצעים אלקטרונים באמצעותם ניתן לאתר את הממשל העירקי בהתאם לתקשורת ביניהם
רנית נחום-הלוי
סבארי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים וציין שפאוול שיקר בנאומו אמש; סיכום הדוח ידון בישיבת המועצה ב-17:30; הנשיא בוש אמור לשאת את "נאום האומה", במהלכו יעריך אפשרות של יציאה למתקפה על עירק
עמוס באר
עונת 2003 של מרוצי הראלי ניפתחו בנצחון צרפתי משולש
עמוס באר
הצעות לבילוי ביום שבתון הבחירות
נחשף בעקבות עתירתו של מזכיר מפלגת העבודה אופיר פינס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il