X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במקום רקנאטי מונה לתפקיד המנכ"ל, אלי כהן, שבמשך שנים נחשב מקורב לרקנאטים; כהן הורשע ב"משפט הבנקאים" בעקבות המלצות ועדת בייסקי שעסקה במפולת מניות הבנקים
▪  ▪  ▪

טרם הועברה השליטה בקבוצת אי.די.בי ממשפחת רקנאטי למשפחת דנקנר - וכבר היום מודיע ליאון רקנאטי, מנכ"ל החברה, כי החליט שאינו ממתין עוד. רקנאטי דווח לבורסה (יום ה', 30.1.03) על התפטרותו מתפקידו.
במקום רקנאטי מונה אלי כהן, שבמשך שנים היה מקורב למשפחה ואף הורשע יחד עם אבי המשפחה, רפאל רקנאטי במשפט הבנקאים בשנות ה-80. כהן הורשע ונידון למאסר על תנאי וקנס כספי.
ליאון רקנאטי משלים שלוש שנים בתפקיד מנהלה של קבוצת אי.די.בי החזקות, תקופה בה כיהן כיו"ר דירקטוריון החברה ויו"ר דירקטוריון אי.די.בי פיתוח. אלי כהן משמש בתפקידים בכירים בקבוצה, כשלאחרונה מונה למנכ"ל משותף בקבוצה.
למרות פרישת ליאון רקנאטי מניהולה השותף של החברה, הוא ימשיך לכהן כיו"ר דירקטוריון אי.די.בי אחזקות. רקנאטי צוטט לאחרונה כמי שאמר שיעזוב את תפקידו גם אם לא תצא לפועל עיסקת מכירת השליטה בקבוצה למשפחת דנקנר.
כהן, בן 70 בעל תואר ראשון במשפטים, ומחזיק ברשיון עו"ד. בין התפקידים בהם שימש: עוזר היועץ המשפטי של בנק דיסקונט ודובר הבנק. הוא אף הקים את אי.די.בי אחזקות (בפועל כשלוחו של רפאל רקנאטי), שימש גם כמנכ"ל בנק דיסקונט (עד פרסום המלצות ועדת בייסקי - בעקבותיהן הורשע ב"משפט הבנקאים" אשר הואשמו בויסות מניות הבנקים).
בחודש נובמבר 2002, לאחר מו"מ ארוך, נחתמה העסקה למכירת השליטה בקבוצת אי.די.בי בין הרקנאטים לענף משפחת דנקנר שבראשו עומד נוחי דנקנר. העסקה הוכתרה אז, כאחת העסקות הגדולות שידע המשק הישראלי. על-פי התנאים שסוכמו בין המשפחות, תשלם קבוצה המשקיעים הכוללת את דנקנר, יבואן פיז'ו-סיטרואן בישראל, יצחק מנור ואת אברהם (בונדי) לבנת, סכום של 434 מיליון דולר - תמורת 51.7% ממניות הקונצרן, שבידי המשפחות רקנאטי וקרסו. העסקה אמורה להתבצע באמצעות מימון מבנק לאומי בהיקף כספי של 205 מיליון דולר.
המחיר עליו הוסכם בין דנקנר לרקנאטי משקף לקבוצה שווי של 840 מיליון דולר, - וגבוה בכ-72.5% משוויה של אי.די.בי אחזקות בבורסה של תל-אביב, העומד (יום ה', 30.1.03) על 486.8 מיליון דולר "בלבד".
עוד נקבע בין המשפחות, כי העסקה תצא לפועל רק בסיום הרבעון הראשון של שנת 2003, כשלאחרונה מתפרסמות ידיעות על דחייה אפשרית בביצועה. זאת בשל המינוף הגובה של העסקה, אשר מחייב את משפחת דנקנר להיערך בהתאם.
אי.די.בי אחזקות היא מחברות האחזקה הגדולות במשק הישראלי. בין אחזקותיה הבולטות של החברה ניתן לציין: אחזקה של 71.6% ממניות דסק"ש, שליטה בקונצרן כלל על כל הסתעפויותיו, אחזקה של 24% בחברת הספנות אל-ים, 37% מנכסי אזורים, 42% באלרון, 23% מזכיינית הערוץ השני-טלעד, 25% מחברת הסלולר הגדולה בישראל-סלקום.
אי.די.בי אחזקות מחזיקה בין היתר גם ב-55% ממניות הקימעונאית הגדולה בישראל - שופרסל, ב-60% מקרן הון הסיכון - אינפיניטי, ב-26% מחברת ההפקה המשוטפת של חברות הכבלים - ICP, במחצית ממניות חברת הטלוויזיה בכבלים - תבל, ב-44% ממניות חברת הטלפוניה הבינלאומית - ברק 013, ב-40% ממניות חברת קו-מנחה, העוסקת באספקת מידע בורסאי, ב-64% ממניות ענקית הבניה -אזורים, ב-60% ממניות אי.די.בי פיתוח, ב-13% ממניות בנק דיסקונט, היא מחזיקה במלוא מניותיה של חברת המלט - נשר ועוד.
משפחת רקנאטי נחשבת לאחת מחמש המשפחות השולטות בכלכלה הישראלית, כשרשימת אחזקותיה (המדווחת) שהובאה להלן, היא חלקית בלבד.

תאריך:  30/01/2003   |   עודכן:  31/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
ההכרזה בוצעה במסגרת כנס משתמשי SAP שנערך השבוע בת"א
ניצן כהן
בעקבות הדוחות של החברה ההמלצה 'ניוטרל' בסיכון גבוה
מירב לוי ושי פאוזנר
תחקיר של המגזין האמריקני חושף את יחידת ה-SOG של ה-CIA ואת מלחמת היוקרה של ראשי האירגון נגד ראשי הצבא האמריקני
גלית יצחק
השניים תיכננו לבצע פיגוע ירי בעפולה לפני כתשעה חודשים; קיימו מגע עם סוכן זר
יואב יצחק
שרון מבקש להקים ממשלה שתאפשר יישום מדיניותו; מבקש לסכל הצטרפות סיעות ו/או שרים, בהם בנימין נתניהו, העלולים להערים קשיים; עימות בין בורג לפרס, שטוען: המוסדות לא החליטו שלא להצטרף לאחדות; אנחנו לא מפלגה בולשוויקית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il