מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן הבוחן את "רגישות" הצרכנים האמריקנים לביצועי הכלכלה המקומית, ירד בחודש ינואר בשיעור חד של 5% לרמה של 82.4 נקודות לעומת רמה של 86.7 נקודות בחודש דצמבר.
האנליסטים בוול סטריט העריכו שמדד זה ירד בינואר לרמה של 83 נקודות. באמצע חודש ינואר, רשם המדד ירידה בקצב חודשי לרמה של 83.7 נקודות- כך שהכלכלנים מצביעים על הרעה במצב הכלכלה האמריקנית במחצית השנייה של חודש ינואר.
יש לציין שכלכלנים בכירים ומנהלי רשתות השיווק הגדולות ברחבי ארה"ב מייחסים למדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן חשיבות רבה מכיוון שמדד זה מצביע על נכונות הצרכן האמריקני "להוציא כסף" על רכישות של מוצרים שאינם מחוייבי המציאות.
עורכי המדד באוניברסיטת מישיגן ציינו עם פרסום המדד, שהציבור האמריקני חש מאויים מפני מצב הכלכלה האמריקנית ומעדיף להמתין עם רכישות שאינן מחוייבות המציאות עד "יעבור זעם". יש לציין שכשני שליש מהתוצר של המשק האמריקני מקורו מהצריכה של הציבור המקומי- כך שלנכונות הציבור האמריקני לבצע רכישות יש השפעה משמעותית על הצמיחה של הכלכלה המקומית.