X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשמה תשואה חיובית של 10.8%; הקרן הגרועה ביותר היתה "מעוף כפליים" - עם תשואה שלילית של 13.5%, סבלה מהירידות החדות במניות המעו"ף
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  מיטב
  קרנות נאמנות
  ינואר 2003

קרן הנאמנות הטובה ביותר היתה בינואר 2003 היתה "אילנות קומודיטיס" - קרן פטורה המשקיעה בשוק הקומודיטיס בחו"ל, עם 10.8%. כל זאת עולה מסיכום שערכה חברת הייעוץ מיטב, לגבי הישגי קרנות הנאמנות בחודש הראשון של שנת 2003. הקרן שנהנתה מקפיצה לא רק במחיר הנפט אלא גם במחירי הקומודיטיס האחרים בעולם. הקרן הגרועה ביותר היתה "מעוף כפליים" - קרן מעורבת, אגרסיבית, כפי שמלמד שמה, בניהולה של החברה המרכזית, עם תשואה שלילית של 13.5%, שסבלה מהירידות החדות במניות המעו"ף.
מיטב מדווחת, כי 307 מתוך 566 קרנות שפעלו באופן מלא במהלך כל החודש, השיגו תשואה ריאלית חיובית, דהיינו תשואה העולה על 0.3%, שהיא עליית המדד המשוערת (הזמנית) לחודש ינואר.
התנהגות שוק ההון בינואר מהווה המשך למגמות הבסיסיות של שנת 2002: ירידות בשוק המניות ופיחות בשער השקל. שוק המניות הושפע בינואר משני גורמים ששיתקו את רמת הפעילות שלו: כניסתה של הרפורמה במס לתוקפה עם מס מחזור בשיעור 0.5% על מכירת מניות, והמתנה לתוצאות הבחירות. ברקע - גורם משחק נוסף - המתנה למלחמה הקרובה בעירק.
בנסיבות אלה, גם בהורדת ריבית מינורית בסוף דצמבר (0.2%) לא היה די כדי לאושש את השוק. התשואות הגבוהות מאוד באפיקי ההשקעה החלופיים, מכבידות על שוק המניות ומקשות עליו להתאושש.
מדד המניות הכללי ירד בינואר בשיעור של 2.4%, אולם הוא אינו משקף את ירידת המדדים המובילים: ת"א 25 ב-6.7% ות"א 100 ב-4.1%. זאת, כתוצאה מהשיטה שבה בנוי המדד ומשקלה של טבע במדד המניות הכללי (משקל טבע במדד הכללי גבוה לאין שיעור ממשקלה במדד ת"א 25). לעומת זאת, מדד היתר ירד רק ב-1.0% ומדד יתר 150 ב-0.8% בלבד.
גם ברמה הענפית דומה ינואר 2003 לשנת 2002 כולה. שני הענפים הגרועים ביותר היו אלה של חברות ההשקעה: 9.9% והבנקים המסחריים: 8.7%, שני ענפים שסבלו מאוד מהדיון בתקן 15 על הפחתת ערך השקעות של חברות מוחזקות. לעומת זאת, בלט מאוד לחיוב ענף חיפושי הנפט עם עלייה של 17.6%.
פיחות השקל, אף שנרגע לקראת סופו של החודש, עדיין מסתכם ב- 2.6% כלפי "סל המטבעות", מה שמבטא פיחות כלפי הדולר ב-1.6% ופיחות בשיעור של פי שלושה כלפי האירו: 4.8% הפיחות התבטא בעליית צמודי הדולר הממשלתיים ב-1.2%. הפיחות קיבל דחיפה חזקה כפועל יוצא של הורדת הדירוג של חברת החשמל.
צמודי המדד התנהגו בצורה חיובית בדרך כלל שנבעה מההערכה למדדים גבוהים יחסית בינואר - פברואר (כ-0.8% יחד) על רקע פיחות השקל ועלייה במחירי הקומודיטיס בעולם, ובעיקר - העלייה במחיר הנפט.
המדד הכללי של צמודי המדד עלה ב-0.8% כאשר העלייה היא מנת חלקם של כל צמודי המדד עד שבע שנים (בין 1% ל-1.7%), בעוד הארוכות יורדות בין 0.1% ל-0.3%, פועל יוצא של החששות מהגרעון הגדול.

תאריך:  03/02/2003   |   עודכן:  03/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הוא מכנה את טוני בלייר "שר החוץ של אמריקה"; טוען: ישראל היא בת בריתה של ארה"ב ולכן אינה פועלת נגדה
ענבל אביב
חברת קיסנט מציעה שירותים הכוללים אפיון והקמה של פרויקטים בסביבות מיקרוסופט, נובל ועוד, בין היתר באמצעות אאוטסורסינג
שי פאוזנר
בשוק השרתים האמריקני חל גידול של 13.8% ב-2002; באיזור המזרח התיכון נרשמה שנה קשה לשוק השרתים- אולם בולטת עלייה בביקושים בדצמבר
ענבל אביב
זאת בעקבות סופת אבק - כך מוסר המשרד לאיכות הסביבה; ממליץ לחולי לב וריאות להימנ משהייה בחוץ
שי פאוזנר
בין המשתתפים בקורסים גם בני ישיבות מירושלים שלא עבדו מעולם; במסגרת זו הוכשרו גם ערבים, עולים חדשים, בדואים, בנות חרדיות ובני קיבוצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il