X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בארה"ב - הכלל המוצע הוא שהנחות כמות מספקים יקוזזו מעלות המכר ויוכרו לאורך השנה באופן יחסי על בסיס עקבי - בהתאם לכמות הרכישות שביצעה החברה בתקופה זו
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  רשות ניירות ערך

רשות ניירות ערך תחייב את רשתות השיווק בישראל, לגלות בדוחות הכספיים שלהן לשנת 2002 את מדיניותן החשבונאית בנוגע להנחות מספקים. החלטה זו קיבל סגל רשות ניירות ערך לאחרונה.
הרשות מדווחת, כי כחלק מהמשא-ומתן שמנהלות רשתות השיווק עם ספקיהן, הן זוכות להנחות קבועות במועד ההתקשרות, ובנוסף נקבעים לרב יעדים לגבי היקף הרכישות מהספק, יעדים שעמידה בהם מקנה הנחה כספית נוספת בסוף השנה.
מאחר וההנחות המתקבלות מספקים הן בסכומים מהותיים, לאופן הטיפול החשבונאי, ולעיתוי ההכרה בהנחות אלו השלכה על רווחיותן הגולמית של רשתות השיווק. מסיבה זו, גילוי נאות של הטיפול החשבונאי בהנחות אלה, הוא נדבך חשוב להבנת תוצאות פעילותיהן של החברות על-ידי המשקיעים.
לדוגמה, מאחר והעמידה (או אי-העמידה) ביעדים שהוגדרו בהסכמים עם הספקים מתבררת רק סמוך לסוף השנה, עולה השאלה האם ניתן להכיר בחלק יחסי מהנחות אלה כבר בדוחות הרבעוניים, על-פי אומדנים סבירים שמבצעת החברה - על אף שההנחות טרם נתקבלו בפועל ואין וודאות כי אכן יתקבלו בסופה של שנה.
הרשות מציגה כדוגמה: רשת שיווק שהגיעה להסכם עם אחד מספקיה ולפיו במידה ותרכוש ממנו סחורה בהיקף שנתי של מיליון דולר, היא תזכה להנחה של 10% מכלל רכישותיה בסוף השנה. בתום הרבעון הראשון, היקף הרכישות של החברה מהספק עמד על-סך של 300 אלף דולר. השאלה היא האם ניתן להכיר כבר ברבעון הראשון בהנחה של 30 אלף דולר, ולקזז אותה מעלות הרכישות, או שעל רשת השיווק להמתין עד שסך רכישותיה מהספק יגיעו למיליון דולר, ורק אז להכיר בהנחה של 100 אלף דולר.
בסוגיה זו נהוגות שתי גישות לטיפול החשבונאי. הגישה השמרנית גורסת, כי אין להכיר בהנחות עד אשר הושג היעד שנקבע מכיוון שאין ודאות בקבלת ההנחה. לעומתה, אומרת הגישה השניה, כי ניתן להכיר בהנחות כמות, לפי חלקן היחסי, כבר בדוחות הרבעוניים, תוך שימוש באומדנים סבירים לגבי צפי הרכישות בהמשך שנת הדיווח - וסבירות העמידה ביעד הרכישות שהוגדר מראש.
בארה"ב פורסמה לאחרונה טיוטת כלל חשבונאי העוסקת בסוגיה זו ובטיפול החשבונאי הנדרש בה. כל זאת, כאשר צפוי שההנחות תתקבלנה וניתן לאמוד את סכומן באופן סביר.
מאחר ועד-כה לא ניתן גילוי בדוחותיהן של החברות הציבוריות הרלוונטיות בישראל לגבי אופן הטיפול החשבונאי בנוגע להנחות מספקים ככלל ובהנחות כמות בפרט, הורתה כאמור, הרשות לחברות אלו לתת מעתה גילוי נאות למדיניותן החשבונאית בנושא זה. הרשות הודיעה לאותן חברות כי עליהן לדווח על כך כבר בדוחות הכספיים לשנת 2002.

תאריך:  09/02/2003   |   עודכן:  09/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
מנכ"ל המשרד לתשתיות: "רגיעה בשוק האנרגיה – רק בעוד כחודשיים"
הדר פרבר
גרמניה לשר ההגנה האמריקני: "אנחנו מדברים על זה עם צרפת, אבל אין אנו מוכנים עדיין לדבר על זה אתכם"
מירב לוי
שכרה 900 מ"ר מחנות המשביר לצרכן בקניון שבעת הכוכבים; תפתח במקום חנות בהשקעה של 2 מיליון ש"ח
מירב לוי
בעקבות סופת הברד תבעו את AIG לקוחות רבים במיליוני שקלים
ענבל אביב
המערכת החדשה מיועדת לנהל את כל מוצרי האבטחה בארגון, כולל את מוצרי האבטחה שאינם מבית סימנטק; לכנס יגיעו נציגים מסימנטק העולמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il